Με την επιλογή της δημοτικής αρχής Μετσόβου συντάχθηκε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης τόσο κατά την τοποθέτησή στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου την Τρίτη όσο και με νέες του δηλώσεις σήμερα, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει κανένα νόημα η προσφυγή στην Αποκεντρωμένη. «Δεν είναι δυνατόν να κάνεις προσφυγή αλλού εκτός από το Διοικητικό Πρωτοδικείο και το ΣτΕ. Αλίμονο να κάνεις προσφυγή για την Αποκεντρωμένη που σου δίνει την εντολή. Είναι απλά πράγματα», ανέφερε χαρακτηριστικά, δηλώνοντας πως η Περιφέρεια θα είναι δίπλα από τον Δήμο για ό,τι χρειαστεί.
Εξηγώντας την υπογραφή του για την εγκατάσταση της ανεμογεννήτριας, επανέλαβε ότι το έκανε υπό τον κίνδυνο να βρεθεί κατηγορούμενος για παράβαση καθήκοντος, παρά τη διαφωνία του. Διαφωνία που έχει να κάνει με το ότι ήδη στον Δήμο Μετσόβου έχει γίνει το μεγάλο υδροηλεκτρικό της ΔΕΗ, το μικρό στη Χρυσοβίτσα και έχουν μπει και τέσσερες ανεμογεννήτριες. «Θεωρώ, όπως ειπώθηκε και από πλευράς Δήμου, ότι ο Δήμος έκλεισε με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας», τόνισε, προσθέτοντας ότι δεν πρέπει να γίνονται ανεμογεννήτριες πάνω από 1.200 υψόμετρο και να μη χαλάμε κάτι για να γίνει κάτι άλλο.
Ο κ. Καχριμάνης τοποθετήθηκε και σε σχέση με τα μικρά υδροηλεκτρικά έργα, θέτοντας την παράμετρο των οικονομικών ανταλλαγμάτων προς τις τοπικές κοινωνίες. «Αν δώσεις 3%, δεν είναι τίποτα για μένα. Πρέπει να δώσεις αρκετά παραπάνω. Με ενοίκιο στον τόπο, γιατί ο τόπος αυτός στους δημότες. Δεύτερον, δωρεάν παροχή ρεύματος σε όσους μένουν όλο τον χρόνο εκεί, οι οποίοι είναι και ελάχιστοι, δωρεάν ρεύμα στον δημοτικό φωτισμό της περιοχής, αλλά και σε όσους έρχονται για 15 ή 20 μέρες το καλοκαίρι στο χωριό, να παίρνουν και αυτοί τζάμπα ρεύμα. Σιγά την ενέργεια που καταναλίσκεται. Αν δεν κάνουν τέτοια πράγματα, δεν πρόκειται κανένας να τους πει ναι», ανέφερε, διευκρινίζοντας πως η τοποθέτησή του έχει να κάνει με μικρά υδροηλεκτρικά έργα, κάτω από 1 MW, που δε δημιουργούν κανένα πρόβλημα στο περιβάλλον και μπορούν να εγκατασταθούν εύκολα.
Φουλ επίθεση κατά της δημάρχου Μετσόβου
Με νέα ανακοίνωση, σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους, επανέρχεται η παράταξη «Ήπειρος Όλον – Τόπος να ζεις» στο θέμα, καταγγέλλοντας τη στάση της δημάρχου Μετσόβου στο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο.
Όπως υποστηρίζει, η κα Τατιάνα Αβέρωφ επιδίδεται «σε ένα ρεσιτάλ “στρατηγικής καθυστέρησης” και θεσμικής ακροβασίας», μην ασκώντας το μόνο ένδικο μέσο, που είχε προθεσμιακά στα χέρια της για να την αποτρέψει. «Αντί για πολιτική στάση, είδαμε θεατρική παράσταση. Μια δήμαρχο, που ισχυρίζεται ότι μάχεται “με όλα τα νόμιμα μέσα” και την ίδια στιγμή πετάει στα σκουπίδια το μοναδικό άμεσο μέσο, επειδή, λέει, δεν έχει νομική τεκμηρίωση», αναφέρει ο επικεφαλής της παράταξης Στέφανος Ζούμπας, προσθέτοντας πως μέχρι να αποφανθούν Πρωτοδικείο και ΣτΕ, «η ανεμογεννήτρια πιθανόν θα λειτουργεί ήδη… με τιμές εγκαινίων και μπλε κορδέλες».
«Αντί να σηκώσει το ανάστημα του Δήμου απέναντι σε μια κραυγαλέα απόπειρα περιβαλλοντικής “σαλαμοποίησης”, προτίμησε να μετατραπεί σε φερέφωνο της Αποκεντρωμένης και μάρτυρας υπερασπιστής. Μάλλον μπερδεύτηκαν οι ρόλοι: άλλο οι δήμαρχοι και άλλο οι συνήγοροι. Εκτός αν στο Μέτσοβο εγκαινιάστηκε νέα σχολή αυτοδιοικητικής υποταγής με μεταπτυχιακό στη νομική οκνηρία.
«Αν αυτός είναι ο “σχεδιασμός και η στρατηγική” για να μην μπουν ανεμογεννήτριες, τότε η επόμενη θα μπει με φιέστα. Οι δημότες δε χρειάζονται διαβεβαιώσεις-μανιφέστα μετά τα γεγονότα. Χρειάζονται ηγέτες, που να μάχονται όταν και όπου πρέπει – όχι όταν είναι πια αργά. Δυστυχώς, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Δημαρχία Μετσόβου μετατράπηκε από ανάχωμα αντίστασης σε διάδρομο προσγείωσης ανεμογεννητριών», συνεχίζει και καταλήγει, λέγοντας: «Η κα Αβέρωφ μας θυμίζει χαλασμένο ρολόι, που μια φορά την ημέρα συγχρονίζεται και δείχνει τη σωστή ώρα, στην περίπτωση της βέβαια, μια φορά την ημέρα συγχρονίζεται με τους κατοίκους του Δήμου Μετσόβου και όλες τις υπόλοιπες με τα συμφέροντα των βορείων προαστίων της πρωτεύουσας».
Εξηγήσεις για την αποχώρηση
Τη δική της θέση σε ό,τι αφορά τον τρόπο, που εξελίχθηκε η έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Μετσόβου, καταθέτει η δημοτική παράταξη «Συμμαχία Προόδου» με επικεφαλής τον Θεόφιλο Σούλτη, εξηγώντας και τους λόγους της αποχώρησης από τη συνεδρίαση.
Ο κ. Σούλτης υποστηρίζει ότι υπήρχε από την πλευρά των όσων προκάλεσαν τη συνεδρίαση εισήγηση για την προσφυγή, όμως η πρόεδρος του σώματος αρνήθηκε πεισματικά να τη θέσει αυτούσια σε ψήφιση, αποδίδοντάς της μάλιστα δόλο, προκειμένου να μην ψηφιστεί, καθώς η παράταξη της δημάρχου απαριθμούσε επτά παρόντες δημοτικούς συμβούλους και κατά συνέπεια δεν είχε πλειοψηφία. Επίσης, δε δέχεται το επιχείρημα της έλλειψης στοιχειώδους επιχειρηματολογίας για τη μη προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, λέγοντας πως υπήρχε χρόνος και άνθρωπος (η ειδική σύμβουλος- νομικός της δημάρχου) να προετοιμάσει την προσφυγή.
«Το δημοτικό συμβούλιο είναι το ανώτατο όργανο διοίκησης του Δήμου και η δήμαρχος Μετσόβου το υποτιμά, καθώς, αφενός δεν αναγνωρίζει μια πιθανώς ομόφωνη απόφασή του ως απόλυτο όπλο της για την οποιαδήποτε προσφυγή, και αφετέρου υπεκφεύγει της όποιας ψηφοφορίας όταν η πλειοψηφία δεν τη βρίσκει σύμφωνη. Εξ ου και η αποχώρηση της παρατάξεώς μας από ένα έκτακτο δημοτικό συμβούλιο, που έληξε άκαρπα επειδή η δημοτική αρχή δεν είχε την ημέρα εκείνη την πλειοψηφία», καταλήγει η «Συμμαχία Προόδου» στην ανακοίνωσή της.
