Στην κορυφή της ατζέντας βρέθηκε το ζήτημα της μη λειτουργίας Τμημάτων Ένταξης σε σχολεία, όπου φοιτούν μαθητές που χρήζουν εκπαιδευτικής υποστήριξης. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με χαρακτηριστικά παραδείγματα το 2ο Λύκειο Ιωαννίνων, όπου δεν έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, και το 1ο Γυμνάσιο Άρτας, όπου δεν έχει καν ιδρυθεί Τμήμα Ένταξης. Αυτή η κατάσταση, όπως τονίστηκε, αναγκάζει ορισμένους γονείς να μεταγράφουν τα παιδιά τους σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, ενώ άλλα παιδιά παραμένουν χωρίς την υποστήριξη που δικαιούνται.
Παράλληλα, σοβαρές είναι οι καθυστερήσεις στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αρκετοί εκπαιδευτικοί καλούνται να υποστηρίξουν παιδιά σε δύο ή και τρία διαφορετικά σχολεία, γεγονός που υποβαθμίζει την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Επιπλέον, καταγράφονται σοβαρά κενά σε διδακτικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι η σχολική χρονιά βρίσκεται ήδη στο μέσο της. Η απώλεια διδακτικών ωρών και η αδυναμία κάλυψης βασικών αναγκών αποτελούν ένα χρόνιο πρόβλημα, το οποίο οι γονείς ζητούν να αντιμετωπιστεί άμεσα με διορισμούς μόνιμου προσωπικού.
Στη συζήτηση τέθηκε και το θέμα της υποχρεωτικής παραλαβής των μαθητών από τους γονείς ή εξουσιοδοτημένα άτομα μετά τη λήξη των μαθημάτων. Οι γονείς εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για την απόφαση αυτή, η οποία δε βασίζεται σε νομοθεσία και δημιουργεί σοβαρές δυσκολίες στον οικογενειακό προγραμματισμό, ειδικά για εργαζόμενους γονείς.
Ένα ακόμη σημαντικό ζήτημα αφορά το κλείδωμα των σχολικών αυλών εκτός σχολικού ωραρίου, στερώντας από τα παιδιά έναν ασφαλή χώρο παιχνιδιού και κοινωνικής συναναστροφής. Η Ομοσπονδία υπογράμμισε ότι η ανοιχτή πρόσβαση στις αυλές μπορεί να αποτελέσει ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση του ελεύθερου και δημιουργικού χρόνου των μαθητών, με ευθύνη των Δήμων για την καθαριότητα και την ασφάλεια.
Τέλος, συζητήθηκε το αίτημα εφαρμογής εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας που προβλέπει τη διάθεση στοιχείων επικοινωνίας στους Συλλόγους Γονέων, με σκοπό τη διευκόλυνση της συνεργασίας χωρίς να παραβιάζεται η νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων.
Η Περιφερειακή Διευθύντρια δεσμεύτηκε να μεταφέρει όλα τα αιτήματα στους αρμόδιους φορείς. Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Γονέων Ηπείρου καλεί τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων να ενώσουν τις δυνάμεις τους, διεκδικώντας λύσεις για τα αυτονόητα δικαιώματα των παιδιών και των οικογενειών τους.
Τμήματα ένταξης, κενά και σχολικές αυλές στην ατζέντα
Μια σειρά από ζητήματα, που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Ηπείρου, έθεσε το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Ηπείρου στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου Μαρίνα Μπέση, σε συνάντησή τους την περασμένη Τετάρτη.