ΟικονομίαΑίθουσα Σύνταξης

Από τον στάβλο… στο τσιγκέλι

Οργανώνονται και συνεργάζονται οι κτηνοτρόφοι της περιοχής, που μέσα από τις Ομάδες Παραγωγών προσδοκούν οικονομίες κλίμακος τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο δικτύων διανομής, παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες.

Ήδη έχει συσταθεί ομάδα προβατοτρόφων και βρίσκεται στη διαδικασία σύστασης και ομάδα βοοτρόφων, υπό την ομπρέλα του Γενικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Ιωαννίνων «Ένωση Αγροτών», με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής και την ανάπτυξη καλύτερου δικτύου διανομής. Στο ίδιο στοχεύει και η συνέργεια της Ένωσης Νέων Αγροτών με το Σωματείο Κρεοπωλών Ιωαννίνων για την προώθηση στους καταναλωτές εγχώριου μοσχαριού, χοιρινού και πρόβειου κρέατος, αλλά και τις απευθείας μεταξύ τους επαφές, για την προμήθειά των προϊόντων.

Η σύμπραξη αυτή αλλάζει κάποια κακώς κείμενα του παρελθόντος, όπως η «διαχρονική» αντιπαράθεση κτηνοτρόφων και κρεοπωλών, αλλά και την εκμετάλλευση των παραγωγών από μεσάζοντες, όπως ανέφεραν εκπρόσωποι των δύο φορέων. «Σκοπός μας είναι πάντα να στηρίζουμε τους ντόπιους παραγωγούς και τον κόπο τους και είναι υποχρέωσή μας να τονίζουμε στους καταναλωτές την ποιότητα και την προέλευση των προϊόντων μας», σημείωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Γρηγόρης Κονταξής, προσθέτοντας τη σημασία αυτής της συνεργασίας και για την τοπική οικονομία.

Το Σωματείο βρίσκεται σε επαφές με την Ένωση το τελευταίο διάστημα και από κοινού χαράσσουν έναν «οδικό» χάρτη για την προώθηση των εγχώριων κρεάτων έναντι των εισαγόμενων, τα οποία αντικαθιστούν το ηπειρώτικο κρέας και οδηγούν στη συρρίκνωση της ελληνικής παραγωγής. «Με τη συνεργασία αυτή θα λέγαμε ότι σπάει η κόντρα που υπήρχε παλιότερα, θέλουμε τους κρεοπώλες δίπλα μας και στόχος μας είναι να μπορούμε να προωθήσουμε άμεσα τα προϊόντα μας στα καταστήματά τους», σημείωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αγροτών Χάρης Λιούρης, προσθέτοντας πως με αυτόν τον τρόπο ωφελούνται και οι παραγωγοί και οι κρεοπώλες αλλά και οι καταναλωτές.

Στα παραδοσιακά κρεοπωλεία, όπου και η σχέση με τους καταναλωτές είναι διαφορετική, σημαντικό κριτήριο για την επιλογή κρεάτων είναι η ποιότητα και η εντοπιότητα, όπως αναφέρουν οι κρεοπώλες. «Η τιμή μπορεί να είναι λίγο μεγαλύτερη κάποιες φορές από τα σούπερ μάρκετ αλλά ξέρουν τι παίρνουν», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κονταξής, ενώ στη συνέντευξη τύπου επισημάνθηκε ότι πολλές φορές οι προσφορές ενέχουν και παραπλανήσεις.

Η συνεργασία των δύο πλευρών αναμένεται να συνεχιστεί και να ενταθεί το επόμενο διάστημα, ειδικά ενόψει του Πάσχα, με την πρώτη εικόνα να δείχνει ότι οι τιμές των κρεάτων θα κυμανθούν στα ίδια ή και σε λίγο χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι.

Σχετικά άρθρα

Εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά κρεοπωλεία

«Οδικός χάρτης» για την στήριξη των εγχώριων κρεάτων