Καθημερινά

Ανοσία Αγέλης: Θρίαμβος των Εμβολίων

Ο Γιάνης Δημολιάτης γράφει για την ανοσία της αγέλης και πώς αυτή μπορεί να προστατέψει από μια επιδημία τόσο τα εμβολιασμένα όσο και τα ανεμβολίαστα μέλη της κοινωνίας.

Ανοσία τίνος;

Στο προηγούμενο άρθρο μας «Εμβόλια: Θρίαμβος της ΟμοιοΠροφυλακτικής» εστιάσαμε στο ότι η προφύλαξη με το όμοιο προς τον μικροοργανισμό που προκαλεί τη νόσο οδηγεί σε μακροχρόνια άλλοτε άλλης διάρκειας ανοσία, ενώ η προφύλαξη (και η θεραπεία) με το αντίθετο δεν οδηγεί σε ανοσία. Σήμερα στρέφομε το ενδιαφέρον μας στην ανοσία τη ίδια. Ο πίνακας εστιάζει στη στήλη «Ανοσία», αντικαθιστώντας το «ανοσία ΝΑΙ» με το «ανοσία Τίνος».

Ενεργητική ή Παθητική; Διαλέξτε!

Κατά τη φυσική μόλυνση, ζωντανοί μη εξασθενημένοι μικροοργανισμοί που κυκλοφορούν στη Φύση εισέρχονται στον οργανισμό του ανθρώπου. Κατά τον εμβολιασμό εισάγονται από τον εμβολιαστή είτε ζωντανοί μη εξασθενημένοι ιοί ή βακτήρια (όπως ο ευλογιασμός και ο δαμαλισμός κατά της ευλογιάς) είτε ζωντανοί εξασθενημένοι (όπως το αντιφυματικό εμβόλιο BCG)1 είτε αδρανοποιημένοι ή τμήματά τους (πρωτεΐνες, πολυσακχαρίτες, mRNA, DNA).

Κατά την παθητική τεχνητή ανοσοποίηση ανθρώπου που μολύνθηκε χορηγούνται έτοιμα αντισώματα που έχουν παραχθεί στον οργανισμό άλλου ανθρώπου ή ζώου (αντιτετανικός ορός, αντιλυσικός ορός, αντι-COVID19 ορός κ.τ.λ.) με σκοπό να μην αρρωστήσει (χημειοπροφύλαξη), και, αν αρρώστησε με σκοπό να γιατρευτεί, έτοιμα αντιβιοτικά που έχουν παραχθεί στο εργαστήριο ενός φαρμακοποιού ή στο εργοστάσιο ενός φαρμακευτικού κολοσσού (χημειοθεραπεία).

Η διαφορά τους είναι ότι στον εμβολιασμό ενεργεί ο ανοσοποιούμενος οργανισμός και παράγει ανοσία, στην παθητική δεν ενεργεί και δεν παράγει ανοσία – παράγει άραγε ευπάθεια; (στήλες 7 και 8 του πίνακα).

Ανοσία ατόμου (ανθρώπου)

Στην ενεργητική ομοιο-ανοσοποίηση ο ανοσοποιούμενος οργανισμός (στήλη 8) παράγει: (α) Αντισώματα για να αντιμετωπίσει την παρούσα νόσο (και του χρειάζεται ένα κάποιο χρονικό διάστημα για να χτίσει το εργοστάσιο παραγωγής των αντισωμάτων αυτών, ειδικών για τον συγκεκριμένο εισβολέα), και (β) Κύτταρα μνήμης που θυμούνται τον εισβολέα και, αν επανεμφανιστεί στο μέλλον (επαναμόλυνση), δίνουν στο εργοστάσιο εντολή επείγουσας κατασκευής των ειδικών αυτών αντισωμάτων, με αποτέλεσμα ο ανοσοποιημένος οργανισμός να μην ξανανοσήσει (παρότι ξαναμολύνθηκε), ενώ ο άνθρωπος δεν παίρνει καν είδηση ούτε καν ότι ξαναμολύνθηκε. Όλα γίνονται υπόγεια.

«Η υγεία είναι λήθη»2, ορισμός (ο πιο προκλητικός κι ο πιο πολλά υποσχόμενος) του Γερμανού φιλοσόφου Χανς-Γκέοργκ Γκαντάμερ, που παιδί είχε αρρωστήσει από πολιομυελίτιδα και ασχολήθηκε με τη φιλοσοφία της υγείας.3

Πράγματι! Στον οργανισμό του ανοσοποιημένου διεξάγεται μάχη (ή και πόλεμος αν το φορτίο, οι στρατιώτες, του εισβολέα παραείναι μεγάλο), αλλά ο άνοσος άνθρωπος (το συνειδητό Εγώ του) δεν ενημερώνεται καν. Δεν υπάρχει λόγος. Μπορεί να ζει απερίσπαστος τη ζωή του! (ως θαυμαστά τα έργα σου! πάντα εν σοφία εποίησας).

Αυτή είναι η ανοσία ατόμου, ανοσία ανθρώπου.

Ανοσία κοινωνίας ανθρώπων (αγέλης)

Και η κοινωνία των ατόμων; Η κοινωνία των ανθρώπων; Η κοινωνία δεν πάσχει από Ιλαρά, από Φυματίωση, από COVID19. Από αυτά πάσχουν οι άνθρωποι. Η Κοινωνία πάσχει από Επιδημία ιλαράς, Επιδημία φυματίωσης, Επιδημία COVID19. Δύο τελείως διαφορετικά πράγματα. Και θέλουν τελείως διαφορετικό γιατρό. Λοιμωξιολόγο τα πρώτα. Επιδημιολόγο τα δεύτερα.

Αν όμως τα άτομα που αποτελούν την κοινωνία είναι άνοσα κατά ένα ελάχιστο ποσοστό (που μπορεί να είναι πολύ μεγάλο, π.χ. ιλαρά 95%, COVID19 >70%), τότε επιδημία δεν είναι δυνατό να ξεσπάσει (κοινωνική ανοσία, ανοσία κοινότητας, ομαδική ανοσία, ανοσία κοπαδιού, ανοσία αγέλης).

Τότε προστατεύονται και οι ανεμβολίαστοι, όχι διότι είναι άνοσοι (απεναντίας παραμένουν επίνοσοι, και αλίμονό τους αν ξεσπάσει επιδημία) αλλά διότι τους προστατεύει το ανοσολογικό τείχος των άνοσων ατόμων. Διότι η επιδημία συναντά τείχος και σβήνει. Δεν βρίσκει επίνοσα άτομα να τα μολύνει, να πολλαπλασιαστεί στο σώμα τους το αναγκαίο αίτιο της επιδημίας, να το μεταδώσουν σε άλλα επίνοσα άτομα, και ούτω καθεξής. Βρίσκει άνοσα άτομα, βρίσκει τείχος, βρίσκει τοίχο, χτυπάει το κεφάλι της και πεθαίνει.

Αυτή είναι η ανοσία ολότητας, ανοσία ανθρωπότητας.

Αν όμως το τείχος, όπως κάθε τείχος, μείνει ασυντήρητο – διότι η κοινωνία με τα χρόνια αποξεχνιέται ή αμφιβάλει (αντιεμβολιαστικό κίνημα) – και το ύψος του κατέβει κάτω από το όριο ασφαλείας, τότε επιδημία ξεσπά, αναγκαστικά, όπως έγινε τα περασμένα χρόνια με την ιλαρά που επανεμφανίστηκε στην Ευρώπη από την οποία είχε εξαφανιστεί. Αν ένα νόσημα δεν έχει ξεριζωθεί τελείως από τη Γη και αδρανήσεις, αργά ή γρήγορα, το ξέσπασμα της επιδημίας είναι αναπόφευκτο. Και τότε, εκείνοι που την πληρώνουν, είναι οι ανεμβολίαστοι. Περισσότερα σε επόμενο άρθρο.

Θα πρέπει άγαλμα να της στήσομε σε κάθε υπουργείο Υγείας

Όταν ο απροετοίμαστος τηλεθεατής πρωτοάκουσε «Ανοσία Αγέλης», επαναστάτησε το μέσα είναι του: «Ε, όχι να με πουν και βόδι!» Καθώς εκπέμπεται όλο και πιο συχνά με όλο και πιο θετικό πρόσημο, ελπίζεται η συνειδητή παρέμβαση του εγκεφάλου του να έχει διορθώσει – αντιστρέψει – την κακοποίηση του όρου.

Τι περιείχε η περίφημη «βατσίνα», το εμβόλιο κατά της ευλογιάς που την ξερίζωσε τελείως από τη Γη; Μη εξασθενημένο ιό ευλογιάς των βοοειδών, από τον οποίο δεν έπασχαν οι άνθρωποι, και ο οποίος, για καλή μας τύχη, ενεργοποιούσε το ανοσοποιητικό μας σύστημα εναντίον της ευλογιάς του ανθρώπου. Το πέρασμα της ανθρωπότητας από την εποχή των λαοφθόρων λοιμωδών νοσημάτων (ευλογιά, πανούκλα, φυματίωση, πολιομυελίτιδα: τα έχομε ξεχάσει στον πρώτο κόσμο!) στην εποχή των μη μεταδοτικών νοσημάτων (καρκίνος, εμφράγματα, εγκεφαλικά, ανεπάρκειες πάσης φύσεως) το οφείλομε σε μια αγελάδα. Και θα πρέπει άγαλμα να της στήσομε σε κάθε υπουργείο υγείας.

Αν μάλιστα η «ανοσία αγέλης» είχε τύχει να προέρχεται από την αγαθή αγελάδα, όπως οι ομόηχες στα ελληνικά λέξεις προκαλούν αυτόματους συνειρμούς, διπλός θα έπρεπε να είναι ο σεβασμός μας. Στα αγγλικά δεν είναι καθόλου ομόηχες: herd immunity = ανοσία αγέλης, caw immunity (δεν υπάρχει ο όρος) = ανοσία αγελάδας. Το «αγέλη» (herd) = κοπάδι είναι τεχνικός όρος της Βιολογίας και δεν έχει καμιά σχέση με τις αγελάδες, εκτός από το ότι και αυτές μπορούν να ζήσουν σε κοπάδια. Ανοσία αγέλης είναι ό,τι καλύτερο θα μπορούσε να ευχηθεί στον εαυτό της μια κοινωνία και κάθε μέλος της. Ανοσία κοπαδιού, ανοσία ομάδας, ομαδική ανοσία, κοινωνική ανοσία, ανοσία κοινωνίας, κοινοτική ανοσία, ανοσία κοινότητας, ανοσολογικό τείχος, συλλογική ανοσία, ανοσία ανθρωπότητας. Σε αντιδιαστολή με την ανοσία του ατόμου, του ανθρώπου.

Ανοσία κοινότητας, συλλογική ανοσία, ανοσία αγέλης είναι οι προτιμώμενοι όροι της Ελληνικής Εταιρίας Ορολογίας (ΕΛΕΤΟ) για απόδοση των όρων community immunity, herd immunity.4

 

1 «Το BCG (Bacille Calmette & Guérin) είναι ένα εξασθενημένο στέλεχος του βακίλου που προκαλεί φυματίωση στα βοοειδή και ο οποίος έχει εξελιχθεί από στελέχη της φυματίωσης του ανθρώπου. Πρόκειται πράγματι, δηλαδή, για μια «εξημερωμένη» ποικιλία, με την οποία έχουμε συνεξελιχθεί.» (Γερμενής ΑΕ. Υπόθεση της Υγιεινής και Εξελικτική Ιατρική. Αρχ Ελλ Ιατρ 2014, 31(6): 651-668: 663Α τέλος: http://mednet.gr/archives/2014-6/pdf/651.pdf: 31-12-2020 10:07)

2 Γιάνης Δημολιάτης. «Η υγεία είναι λήθη. Η επιβολή υγείας είναι αδύνατη. O πρώτος κι ο δεύτερος νόμος του Γκαντάμερ.» Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τιμητικός Τόμος Καθηγητού Γιάννη Χρ. Μελέτη. Αθήνα 2018: 36-41.

3 Hans-Georg Gadamer. The Enigma of Health – the art of healing in a scientific age. Translated [from German] by Jason Gaiger and Nicholas Walker. Stanford University Press, Stanford, California 1996: pages 192.

4 Αγγλοελληνικό και ελληνοαγγλικό γλωσσάριο όρων της πανδημίας COVID-19. 22 Δεκεμβρίου 2020. Έκδοση 6 (1009 λήμματα): 35. http://www.eleto.gr/download/Bodies/COVID-19_ELETO-Glossaries.pdf. Πρόσβαση 24-12-2020.

Σχετικά άρθρα

Σύσταση για 4η δόση εμβολίου στους άνω των 60

Αντιεμβολιαστικό κίνημα ΙΙ: «νευροτοξικό το εμβόλιο κοκκύτη» – Η επιδημία απαντά με θανάτους

Γιάνης Δημολιάτης

Διασφάλιση δικαιώματος επιλογής αν θα κάνουμε εμβόλιο – Αναλαμβάνουμε την ευθύνη της επιλογής μας

Γιάνης Δημολιάτης