ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Γ. Ζάψας: «Τα μεγάλα έργα θα περιμένουν»

«Η πραγματικότητα διαψεύδει τις εξαγγελίες», τόνισε ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας, σχολιάζοντας την επίσκεψη του πρωθυπουργού και του κυβερνητικού κλιμακίου στα Γιάννενα και την Ήπειρο.

Ο κ. Ζάψας έκανε λόγο για μια «νεοδημοκρατική προεκλογική φιέστα», αντί ενός συνεκτικού σχεδίου και γενικόλογες τοποθετήσεις και έργα που είτε έχουν δρομολογηθεί εδώ και χρόνια είτε έχουν εξαγγελθεί και στο παρελθόν, χωρίς να υλοποιούνται.

«Τέσσερα χρόνια στην κυβέρνηση και ένα, έστω ένα, νέο έργο δεν είχαν να παρουσιάσουν. Τα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη η Ήπειρος θα περιμένουν. Επαίρονται επειδή δρομολόγησαν τον υποβιβασμό του βορείου τμήματος της Ιόνιας οδού Γιάννενα – Κακαβιά, σε τρίιχνο αυτοκινητόδρομο, δηλαδή σε αναβαθμισμένη εθνική οδό, όταν όλοι οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας κατασκευάστηκαν ως τετράιχνοι αυτοκινητόδρομοι. Έγινε δημοπράτηση χωρίς να έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα (..θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης) και ο διαγωνισμός σκάλωσε στην Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών. Τόσο καλά το χειρίστηκαν! Μισές δουλειές και παλινωδίες. Η κυβερνητική ολιγωρία αλλά και η ανικανότητα της περιφέρειας σε όλο τους το μεγαλείο», σημείωσε ο κ. Ζάψας και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έβαλε «ταφόπλακα» στη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου.

«Για τον Κ. Μητσοτάκη η Δυτική Σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας και ο κ. Καχριμάνης συνηγορεί λέγοντας “ας πάει και παραπίσω”, κάνοντας το κομματικό του καθήκον. Μα δεν τους είπε κανείς να κατασκευάσουν σιδηρόδρομο, το αίτημα είναι να χρηματοδοτήσουν την ωρίμανση των μελετών. Υπόσχονται 2,7 δις μέχρι το 2030 και δεν βρίσκουν 7,5 εκατομμύρια για το τρένο; Τόση εμμονή στους αυτοκινητόδρομους, όταν όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους! Όσο και να αποφεύγουν την αναφορά στα τρένα, τα Τέμπη θα τους ακολουθούν και όταν με το καλό φύγουν από την κυβέρνηση», σημείωσε, ενώ αναφέρθηκε σε σειρά έργων που παραμένουν «βαλτωμένα», μεταξύ των οποίων ο δρόμος Τύρια-Σιστρούνι, η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, η παράκαμψη Φιλιππιάδας, η παραλιακή Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, η σύνδεση της Ηγουμενίτσας με το τελωνείο Μαυροματίου, η αναβάθμιση της οδικής αρτηρίας από Καλπάκι μέχρι Κόνιτσα και η διασύνδεση των Τζουμέρκων με Ιόνια και Εγνατία.

Ειδική αναφορά έκανε στην απουσία αναφοράς στην περιοχή της Άρτας, πέρα από τα αρδευτικά του κάμπου. «Καμία δέσμευση για το μεγάλο έργο 100 εκατομμυρίων διευθέτησης του Αράχθου, για την νέα γεφύρωση του Αράχθου, την πανεπιστημιούπολη, την κατασκευή δεύτερου κόμβου δυτικά της πόλης, καμιά αναφορά για τον ορεινό όγκο, προς μεγάλη απογοήτευση των Αρτινών», πρόσθεσε ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι οικειοποιήθηκε έργα της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και το εργοστάσιο απορριμμάτων. «Πούλησαν την Εγνατία, τρέχουν να προλάβουν να πουλήσουν το λιμάνι Ηγουμενίτσας, αν ξαναβγούν θα ξεπουλήσουν και το νερό. Όσο παραμένουν στην κυβέρνηση τα δημόσια αγαθά και οι υποδομές κινδυνεύουν. Είναι μια επικίνδυνη νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση από την οποία έχουμε την ευκαιρία να απαλλαγούμε στις 21ης Μαΐου», κατέληξε.

Στο κλείσιμο της συνέντευξης ο κ. Ζάψας αναφέρθηκε στα ζητήματα περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων υποδομής που εκτελεί η περιφέρεια, όπως και στην επιλογή της περιφερειακής αρχής να γνωμοδοτήσει κατά πλειοψηφία υπέρ της ερευνητικής γεώτρησης «Ήπειρος 1», στα Κούρεντα, δια της Επιτροπής Περιβάλλοντος, αποφεύγοντας να φέρει θέμα στο περιφερειακό συμβούλιο.

 

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Γέφυρα – αντίγραφο στη θέση της ιστορικής γέφυρας Κοράκου

Έριξαν τον… σπόρο για μελλοντικές συνεργασίες