ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Βλέπει να επαναλαμβάνεται το λάθος του Ιωάννινα- Κακαβιά

Προσπάθεια νέας –μικρότερης- διαστασιολόγησης του οδικού άξονα, που θα συνδέσει την Πρέβεζα με την Ιόνια Οδό και αλλαγές στη χάραξη, που αρχικά είχε σχεδιαστεί, βλέπει η περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» πίσω από την πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ηπείρου να αναλάβει τη μελετητική ωρίμανση του έργου από το Υπουργείο Υποδομών.

Η εκτίμηση αυτή βασίζεται αφενός στα όσα ακολούθησαν ανάλογη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ηπείρου για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, που τελικά από τετράιχνος αυτοκινητόδρομος δημοπρατείται ως τρίιχνη οδός ταχείας κυκλοφορίας, όσο και στην επιλογή της περιφερειακής αρχής να φέρει προς έγκριση στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής το υποέργο Παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για την άμεση αξιολόγηση τμήματος Φιλιππιάδας – Λούρου με σημερινές συνθήκες».
Σύμφωνα με την εισήγηση, την οποία καταψήφισε το «Κοινό των Ηπειρωτών», η περιφερειακή αρχή αναζητεί τεχνική βοήθεια από τεχνικό σύμβουλο, «προκειμένου να αξιολογηθούν όλες οι πιθανές χαράξεις (νέες), που αφορούν στο τμήμα από Φιλιππιάδα έως τον οικισμό του Λούρου συμπεριλαμβανομένης της παράκαμψης Φιλιππιάδας, ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση (τεχνικοοικονομική) λαμβάνοντας υπόψη τους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους με πρόβλεψη 30ετίας».
«Με αυτή την απόφαση, η περιφερειακή αρχή επιχειρεί να ανατρέψει τον σχεδιασμό χρόνων αναφορικά με την οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό στον Α/Κ Φιλιππιάδας και να βγάλει άχρηστη την υπερδεκαετή μελετητική δουλειά του Υπουργείου Υποδομών, που βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης και τελικής ωρίμανσης του έργου κατασκευής κλειστού τετράιχνου αυτοκινητόδρομου ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Φαίνεται όμως ότι αυτή η εξέλιξη δεν είναι στα σχέδια του περιφερειάρχη Ηπείρου και δυστυχώς τον ακολουθεί και η κυβέρνηση σε ακόμα μια καταστροφική για την περιφέρεια μας πολιτική επιλογή, κατά το πρότυπο της ακύρωσης του βορείου τμήματος της Ιόνιας οδού», σημειώνει το «Κοινό των Ηπειρωτών» σε ανακοίνωσή του, καταγγέλλοντας ότι ο Αλ. Καχριμάνης και οι επιτελείς του επιχειρούν να ξαναμελετήσουν το ήδη μελετημένο έργο, επικαλούμενοι «σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρτους», όταν οι πάντες γνωρίζουν ότι ο λόγος αυτός δεν υφίσταται, καθόσον ο ετήσιος κυκλοφοριακός φόρτος διαπιστωμένα αυξάνεται γεωμετρικά στο εν λόγω εθνικό οδικό δίκτυο, προς και από την Πρέβεζα. «Προσανατολίζονται στη μελετητική ωρίμανση ενός νέου και μικρότερου έργου με νέα χάραξη και με γεωμετρικά χαρακτηριστικά μάλλον αναβαθμισμένης εθνικής οδού (π.χ. τρίιχνη χάραξη), απαξιώνοντας τη μελετητική προετοιμασία που έχει γίνει μέχρι σήμερα και αδιαφορώντας για το κόστος αυτών των υπηρεσιών. Στην πραγματικότητα η Περιφέρεια Ηπείρου εγκαταλείπει την ωρίμανση και κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου που μελετήθηκε για να συνδέσει την πόλη της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό και με τετράιχνη όδευση στο σύνολό της, σχεδιάζουν τη ματαίωση της παράκαμψης της Φιλιππιάδος και ετοιμάζουν τμηματική νέα χάραξη», καταγγέλλει η παράταξη Γ. Ζάψα, τασσόμενη υπέρ της ολοκλήρωσης των μελετών του αυτοκινητόδρομου ως έχει, της ωρίμανσης του από το Υπουργείο Υποδομών και της αναζήτησης χρηματοδότησης της κατασκευής του.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Αντιπρόταση για επανασχεδιασμό του Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας

Επιμένει σε συζήτηση για την ατμοσφαιρική ρύπανση το «Κοινό των Ηπειρωτών»

Ηπειρωτικός Αγών