Η κατασκευή της γέφυρας Peljesac ξεκίνησε το 2018, το κόστος της ανέρχεται στα 420 εκατομμύρια ευρώ και χρηματοδοτείται κατά 85% από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ αποτελεί το πρώτο μεγάλο κινεζικό έργο υποδομής, που πληρώνεται από ευρωπαίους φορολογούμενους.
Η γέφυρα θα ανοίξει, μαζί με τα 20 χιλιόμετρα οδικής πρόσβασης, τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Τα υπόλοιπα 10 χιλιόμετρα οδικών αξόνων και η παράκαμψη του κόλπου Ston θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του χρόνου. Η συνέχεια αυτού του δρόμου από το Μαυροβούνιο έως και την Αλβανία (Τίρανα – Σκόδρα) θα ολοκληρωθεί τα επόμενα χρόνια.
Στην Κροατία, η ολοκλήρωση του Δυτικού άξονα των Βαλκανίων δημιουργεί πλέον ένα ενιαίο τουριστικό προϊόν καθ’ όλο το μήκος των Δαλματικών Ακτών με εύκολη πλέον την οδική πρόσβαση, όπως κάνει γνωστό η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, καλώντας την κυβέρνηση να ολοκληρώσει το ελληνικό τμήμα από την Ιόνια οδό μέχρι την Κακαβιά.
Εφόσον υλοποιηθεί αυτό, η Ένωση στοχεύσει σε στρατηγικές συνεργασίες και αδελφοποιήσεις με φορείς των χωρών των δυτικών Βαλκανίων (δήμοι, επιμελητήρια, Ενώσεις Ξενοδόχων), ώστε να δημιουργηθούν δίκτυα προορισμών διαφόρων ενδιαφερόντων, με σκοπό να επιτευχθούν τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τη χώρα, την τοπική κοινωνία καθώς και για τους δραστηριοποιούμενους επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού και όχι μόνο.
Δυτικός Άξονας Βαλκανίων – Κλείνουν οι εκκρεμότητες πλην Ελλάδας
Σε αντίθεση με τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων που επί χρόνια καρκινοβατεί, στην Κροατία ολοκληρώνεται η Γέφυρα Peljesac, συμπληρώνοντας των δυτικό άξονα των Βαλκανίων.