ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Μαθήματα εξ αποστάσεως, εξετάσεις δια ζώσης

Για έλλειψη ευαισθησίας και αδιαφορία απέναντι στους μαθητές με αναπηρία και στους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, κατηγορούν γονείς και εκπαιδευτικοί την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενόψει των ενδοσχολικών αλλά και πανελλαδικών εξετάσεων.

Οι μαθητές που εντάχθηκαν μετά από αποφάσεις των λοιμωξιολόγων στα διαδικτυακά μαθήματα εξαιτίας της πανδημίας, καλούνται τώρα να δώσουν προαγωγικές εξετάσεις στον χώρο του σχολείου, με τους γονείς να εκφράζουν έντονη ανησυχία για τον κίνδυνο που εγκυμονεί αυτό για την υγεία τους.
Ταυτόχρονα, όμως, καταγγέλλουν ότι καλούνται να δώσουν εξετάσεις σε ύλη που δεν έχουν διδαχθεί, εξαιτίας της καθυστέρησης δημιουργίας και λειτουργίας των διαδικτυακών τμημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα τμήματα αυτά ξεκίνησαν στα τέλη Δεκέμβριου ή και αργότερα, λόγω της έλλειψης εκπαιδευτικών, και χρειάστηκε να κάνουν έναν πραγματικό «αγώνα δρόμου», προκειμένου να καλύψουν την ύλη.
«Σε διαμαρτυρίες Συλλόγων Γονέων στον Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτση για τη μεγάλη καθυστέρηση λειτουργίας των διαδικτυακών τμημάτων, δόθηκε η απάντηση ότι το πρόβλημα οφείλεται στην απροθυμία των εκπαιδευτικών να εργαστούν ως αναπληρωτές. Την απάντηση αυτή την θεωρούμε επιεικώς απαράδεκτη, όταν γνωρίζουμε ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι αδιόριστοι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Μαθητών Ιωαννίνων Τάσος Τόκας.
Πρόσθεσε δε πως, όσον αφορά τα Ειδικά Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα τελευταία δύο χρόνια λειτούργησαν με τεράστιες ελλείψεις καθηγητών τόσο στα δια ζώσης όσο και στα διαδικτυακά τμήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι τόσο για το σχολικό έτος 2021-22 όσο και για το προηγούμενο 2020-21, το πλήρες σχολικό πρόγραμμα ξεκίνησε στις αρχές Μαρτίου, με αποτέλεσμα να χαθούν αμέτρητες ώρες μαθημάτων και κάποια παιδιά με σοβαρά προβλήματα υγείας να έχουν δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά.
«Γίνεται φανερό ότι οι μαθητές μεΑ και αυτοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες είναι αδύνατο να συμμετέχουν στις ενδοσχολικές εξετάσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις με ίσους όρους με τους υπόλοιπους μαθητές. Τέλος, θεωρούμε αδιανόητο να δίνεται –ορθώς – η δυνατότητα σε παιδιά με δυσλεξία να συμμετέχουν σε εξετάσεις με προφορική εξέταση, ενώ παράλληλα στα παιδιά μεΑ να μη δίνεται αυτή η δυνατότητα και να υποχρεώνονται να εξεταστούν μόνο γραπτά», τόνισε ο κ. Τόκας.
Επιπλέον, οι γονείς, μέσω και της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος, χαρακτηρίζουν ως εμμονή του Υπουργείου Παιδείας την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ακόμη και στα Ειδικά Σχολεία, καθώς καθιστά απαγορευτική την πρόσβαση των μαθητών της Γ’ Λυκείου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αυτό που ζητούν οι γονείς, είναι κανένας μαθητής Ειδικού Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και κανένας μαθητής που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, να μη χάσει την προαγωγή στην επόμενη τάξη, αλλά και να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος των μαθητών αυτών των κατηγοριών που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις.
Μάλιστα προτείνουν στο υπουργείο, η προαγωγή των μαθητών αυτών στην επόμενη τάξη να γίνει με τον βαθμό των τετραμήνων και όχι με συμμετοχή στις δια ζώσης ενδοσχολικές εξετάσεις. Παράλληλα, ζητούν να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση, να δοθεί η δυνατότητα και στους μαθητές των ευπαθών ομάδων να εισαχθούν με το 5% στα ΑΕΙ και να στελεχωθούν επαρκώς όλα τα Ειδικά Σχολεία με μόνιμο προσωπικό, από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
Αντίστοιχα αιτήματα έχει θέσει στο υπουργείο ο Σύλλογος Ατόμων με Νόσο του Crohn και Ελκώδη Κολίτιδα Ελλάδας. Όπως επισημαίνει, έχει δεχτεί παράπονα από γονείς παιδιών της Β’ Λυκείου που παρακολούθησαν τα μαθήματα της τάξης τους μέσω του Διαδικτυακού Σχολείου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας, σχετικά με την άνιση εξέτασή τους για την προβίβασή τους στην Γ’ Λυκείου σε θέματα που θα μπουν από τράπεζα θεμάτων επί ύλης που δεν έχουν διδαχθεί.
Για τον λόγο αυτό προτείνει να δώσουν τις εξετάσεις τους ενδοσχολικά ή μέσω τηλεδιάσκεψης και μόνο στην ύλη που καλύφτηκε από το σχολείο τους με θέματα που έχουν οριστεί από τους διδάσκοντες καθηγητές τους και να εξαιρεθούν από την εξεταστική διαδικασία και να προαχθούν με τον μέσο όρο τον δυο τετράμηνων όπως συνέβη τα σχολικά έτη 2019-2020 και 2020-2021 στο σύνολο τον μαθητών της δευτεροβάθμιας, οι οποίοι συμμετείχαν στην online διεξαγωγή μαθημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, οι τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη κατέθεσαν ως κοινοβουλευτική αναφορά την επιστολή του Συλλόγου, ζητώντας από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να επανεξετάσει άμεσα το ζήτημα.
Εκ μέρους των γονέων μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες στα Γιάννενα, η Δέσποινα Μπάδα εξέφρασε την ανησυχία τους και κατηγόρησε το υπουργείο για σκληρότητα απέναντι στα παιδιά, τονίζοντας πως στην εγκύκλιο που εκδόθηκε πριν λίγα 24ωρα, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την προστασία των μαθητών αυτών.
«Απαιτούμε την αναίρεση της κατάπτυστης, ανάλγητης, απαράδεκτης, απάνθρωπης ταξικά τιμωρητικού χαρακτήρα εγκυκλίου, που εκδόθηκε από τον ΓΓ κ. Κόπτση στις 18 Μαΐου και ζητούμε την άμεση έκδοση καινούργιας εγκυκλίου που θα υλοποιούνται όλα τα αιτήματα που αναφέρονται στο υπόμνημα της ΑΣΓΜΕ, δείχνοντας έτσι το υπουργείο Παιδείας την ευαισθητοποίηση και την συμπαράσταση του στις ευπαθείς ομάδες μαθητών τηλεκπαίδευσης και των παιδιών ΑΜΕΑ», ανέφερε.
Στο πλευρό των γονέων και των μαθητών βρίσκεται και η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, με το μέλος του Δ.Σ. Μάρκο Μεγήρ να τονίζει πως το υπουργείο πρέπει να φροντίζει να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές.