ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Τουριστική δυναμική που δεν πρέπει να χαθεί

Να μη χάσουν το «momentum», την ορμή με την οποία επανεκκίνησε ο τουρισμός στην ευρύτερη περιοχή των Ιωαννίνων, επιδιώκουν οι ξενοδόχοι, που επαναφέρουν την ανάγκη για την σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (Destination Management Organization), σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση.

Από τον Αύγουστο ειδικά και μετά, υπάρχει μια σημαντική τουριστική δυναμική στην περιοχή και αυτό αποτυπώνεται στις υψηλές πληρότητες που συνεχίστηκαν και τον Οκτώβριο, ενώ τα μηνύματα είναι θετικά και για την επόμενη περίοδο.

«Το τελευταίο τρίμηνο οι πληρότητες είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ανεπάντεχα καλές, και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να επαναπροσλάβουμε το προσωπικό που ήταν σε αναστολή αλλά και νέο προσωπικό, με συμβάσεις προς το παρόν ορισμένου χρόνου, αλλά τα μηνύματα είναι θετικά. Και για το τριήμερο 28ης Οκτωβρίου, αλλά και για τα υπόλοιπα Σαββατοκύριακα υπάρχει αυξημένη πληρότητα. Έχει δείξει ο προορισμός μια δυναμική, που έχει να κάνει και με τη δουλειά που γίνεται, αλλά και επειδή η οικονομική δραστηριότηταέχει ξεκινήσει δυναμικά και αυτό αποτυπώνεται στις αφίξεις και τις κρατήσεις», σημείωσε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων του νομού Ιωαννίνων Σπύρος Σουρέλης.

Οι ευοίωνες προοπτικές που δημιουργούνται, ωστόσο, δημιουργούν ευθύνη και προβληματισμό, αφού η προώθηση του προορισμού παραμένει μια εξαιρετικά πολύπλοκη υπόθεση.Οι ξενοδόχοι επιμένουν στην ανάγκη σύστασης ενός Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού, όπου τον πρώτο λόγο θα έχουν εξειδικευμένοι επαγγελματίες της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό, όπως ανέφερε ο κ. Σουρέλης, πως ο κλάδος θα συμμετέχει στην έκθεση τουρισμού Philoxenia, που διοργανώνεται σε λιγότερο από έναν μήνα στην Θεσσαλονίκη, σαν ένα… ραντεβού στα τυφλά.

«Πρέπει να το δούμε σοβαρά στο μέλλον, ώστε να μην είναι μια φωτοβολίδα, αλλά να συνεχίσει να υπάρχει αυτή η ροή επισκεπτών. Γίνονται κινήσεις, αλλά επιμένουμε ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να συνεργαστούμε όλοι μαζί. Θα πρέπει να δημιουργήσουμε έναν Οργανισμό, στα πρότυπα DMO, στα πρότυπα άλλων περιοχών, θα πάμε σε λιγότερο από ένα μήνα στη Philoxenia και μέχρι τώρα δεν ξέρουμε ποιους θα δούμε, τι θα κάνουμε…είναι ένα “ραντεβού στα τυφλά”. Εκεί θα πρέπει να εστιάσουμε, να πάρουμε ανθρώπους εξειδικευμένους για αυτή τη δουλειά, το κόστος δεν είναι μεγάλο. Δεν την ξέρουμε αυτή τη δουλειά, ούτε εμείς, ούτε οι αυτοδιοικητικοί», σημείωσε.

Την ίδια στιγμή, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα στα ορεινά της Ηπείρου, αλλά και γενικότερα, επαναφέρουν ένα πάγιο αίτημα για την ενίσχυσή τους σε σχέση με το κόστος θέρμανσης, αίτημα που εντείνεται από τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές ενέργειας.

Ο κλάδος έχει τη διαβεβαίωση ότι εντός του Νοεμβρίου θα ξεκινήσει πρόγραμμα «Εξοικονομώ» για τις επιχειρήσεις, ενώ γενικότερα το θέμα των μέτρων στήριξης αναμένεται να τεθεί και στην πολιτική ηγεσία στο πλαίσιο των επαφών και συσκέψεων στη Θεσσαλονίκη, κατά τη διάρκεια της έκθεσηςPhiloxenia. «Ευελπιστούμε να έχουμε θετικά μηνύματα ως προς αυτή την κατεύθυνση», κατέληξε ο κ. Σουρέλης.

Σε ό,τι αφορά την πανδημία, ο τουρισμός της περιοχής ήδη δείχνει να επηρεάζεται από ακυρώσεις που προέρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα, λόγω του υψηλού αριθμού των κρουσμάτων εκεί, ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Σουρέλης, τα κρούσματα στη δική μας περιοχή και ειδικά στα ξενοδοχεία είναι μεμονωμένα, ενώ τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και όσα προβλέπονται για την διαχείριση κρουσμάτων.