synergio oxhmaton
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Δε θέλουν να μείνουν ανοιχτά τα συνεργεία

Να κλείσουν τα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων στο πλαίσιο αντιμετώπισης της εξάπλωσης του κορωνοϊού ζητούν οι ιδιοκτήτες τους, καθώς, πέρα από τη μεγάλη μείωση της ζήτησης των υπηρεσιών τους, θέτουν και ζητήματα ασφάλειας της δημόσιας υγείας.

Η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκίνητων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών (ΕΟΒΕΑΜΜ), ως ο πανελλήνιος αντιπροσωπευτικός φορέας των συνεργείων επισκευής και συντήρησης των αυτοκινήτων οχημάτων, μηχανημάτων, μοτοσυκλετών και μηχανών θαλάσσης, θεωρεί ότι τα συνεργεία οχημάτων δε θα πρέπει να εξαιρεθούν από τα σχετικά μέτρα αναστολής λειτουργίας για την προστασία της υγείας των ιδιοκτητών, εργαζομένων αλλά και των πελατών τους.

Τη θέση αυτή συμμερίζεται και το τοπικό Σωματείο Μηχανοτεχνιτών – Φανοποιών και Συναφών Επαγγελμάτων, που αριθμεί πάνω από 200 επιχειρήσεις στα Γιάννενα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος Χρήστος Μπάης. «Όταν κάποιος είναι φορέας και μπει στο αυτοκίνητο, δεν μπορεί να πει κανείς ότι με κάποιον τρόπο γίνεται πλήρης απολύμανση, ώστε άνετα να μπούμε να δουλέψουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το υπόμνημα που απέστειλε στα αρμόδια υπουργεία η Ομοσπονδία, το αυτοκίνητο όχημα αποτελεί πρωτίστως φορέα μολύνσεως, λόγω του κλειστού εσωτερικού χώρου – θαλάμου επιβατών και την είσοδο, παραμονή και έξοδο των χρηστών – οδηγών σε αυτόν.

Επίσης, τα συνεργεία οχημάτων αποτελούν χώρους μεγάλης συνάθροισης του κοινού, δεδομένου ότι πολλές μικροεπισκευές και έλεγχοι γίνονται παρουσία των ιδιοκτητών – κατόχων των οχημάτων.

Επιπλέον, με δεδομένο το κλείσιμο των καταστημάτων πώλησης ανταλλακτικών, τα συνεργεία δεν μπορούν να εφοδιαστούν με ανταλλακτικά, οπότε η διατήρηση της λειτουργίας τους θέτει άνευ λόγου σε κίνδυνο την υγεία των εκμεταλλευτών των συνεργείων, των εργαζομένων και των πελατών.

«Η διατήρηση των συνεργείων ανοιχτών σε μια αγορά που υπολειτουργεί, θα έχει ως αποτέλεσμα να σωρεύονται ζημίες που θα οδηγήσουν σε οριστικό λουκέτο πολλές επιχειρήσεις του κλάδου και σε άμεση απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας και μη αναστρέψιμης οικονομικής καταστροφής», αναφέρει η Ομοσπονδία, με τον κ. Μπάη να εκφράζει την ανησυχία του κλάδου, πως η εξαίρεσή του από τα μέτρα, θα σημάνει και εξαίρεσή του από οποιαδήποτε μέτρα στήριξης.

«Τους υπαλλήλους πώς θα τους πληρώσουμε; Θα πρέπει να πάρουν τα μεροκάματά τους, την άδειά τους. Πώς θα πληρώσουμε τους εργαζόμενους αφού δεν υπάρχει δουλειά;», σημείωσε.

Ο κλάδος ζητά την αναθεώρηση της απόφασης της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, προκειμένου να ενταχθούν και τα συνεργεία οχημάτων στο πλαίσιο των μέτρων αναγκαστικού κλεισίματος και στα μέτρα στήριξης που θα ισχύσουν για όλες τις επιχειρήσεις.

Σε αυτά προτείνει να περιλαμβάνουν παράταση μέχρι την ομαλοποίηση και στη συνέχεια ένταξη όλων των φορολογικών, ασφαλιστικών και λοιπών υποχρεώσεων στο καθεστώς των 48 δόσεων, κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού από το κράτος, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα πιθανά κονδύλια για τη μείωση της ανεργίας με την υποστήριξη και της Ε.Ε., παράταση πληρωμής των πάσης φύσεως ρυθμίσεων προς το δημόσιο, τους ασφαλιστικούς φορείς, τα τραπεζικά ιδρύματα, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους οργανισμούς ΔΕΚΟ, έως την ομαλοποίηση της κατάστασης και μηδενισμό υποχρέωσης καταβολής ενοικίων, για το διάστημα που οι επιχειρήσεις θα παραμείνουν κλειστές.

Σχετικά άρθρα

Απαντούν με απεργία στο ψηφιακό πελατολόγιο

Αντιδρούν στην εκκένωση των φοιτητικών εστιών

Γεωργία Χαλάτση

Πρόσθετος εξοπλισμός για το Νοσοκομείο Πρέβεζας