Απόψεις

«Σκυλίσια νύχτα» στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο

Θα επανέλθουμε εκ νέου στο σχόλιό μας για τις αγέλες των σκυλιών, που εμφανίζονται με άγριες διαθέσεις σε πολίτες που κατεβαίνουν πολλές φορές τη νύχτα στη στάση του αστικού λεωφορείου, όταν πηγαίνουν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο για να επισκεφθούν δικούς τους ανθρώπους που νοσηλεύονται. Τα ίδια καταγγέλλουν και οι φοιτητές, που είναι υποχρεωμένοι να πάρουν το λεωφορείο στην προηγούμενη στάση τελειώνοντας τα μαθήματά τους στις σχολές τους. Επίσης, συμπολίτες μιλούν συγκεκριμένα για την περασμένη Πέμπτη, όταν έξω από την αίθουσα Λόγου και Τέχνης μετά την προβολή ταινίας, που φέρνει μάλιστα και το συμβολικό τίτλο «Σκυλίσια Μέρα», πέντε αδέσποτα σκυλιά βγήκαν ξαφνικά όλα μαζί μπροστά τους μέσα στο σκοτάδι γαυγίζοντας απειλητικά, με αποτέλεσμα να τους τρομάξουν. Παρακαλούν τους αρμόδιους φορείς, τον δήμο ή και το πανεπιστήμιο να λάβουν ανάλογα μέτρα, πριν υπάρξουν και άλλα κρούσματα, όπως παλαιότερα.

Κουβέντα με τον Κατσαντώνη

Η αγάπη της για τα ζώα, και δη για το νεογέννητο σκυλάκι που είχαμε κάποτε, είχε δώσει το ερέθισμα στους δικούς μας να δώσουν το όνομά της σε αυτό το μικρό ζωντανό.

Το ονόμασαν Πόπη προς τιμήν της φιλοξενούμενης. Πρόκειται για τη γνωστή δημοσιογράφο Πόπη Διαμαντάκου. Η δραστήρια γυναίκα, που -κατά δική της ομολογία- τον χαρακτηρισμό της ιδιότροπης τον πήρε με το σπαθί της, είναι και δημοτική σύμβουλος στον δήμο Αθηναίων. Αν γίνεται λόγος για εκείνη σήμερα, είναι εξαιτίας των δηλώσεων που έκανε ως πρόεδρος της Τεχνόπολης του δήμου Αθηναίων και υπεύθυνη του εκπαιδευτικού προγράμματος για το παιδί, την πόλη και τα μνημεία.

Μίλησε η ίδια για τους βανδαλισμούς που γίνονται στα αγάλματα προσπαθώντας να βρει τρόπους να ευαισθητοποιήσει τους δημότες σχετικά με τη συμπεριφορά τους απέναντι στα μνημεία. Ξεκινώντας από τα παιδιά που, από το δημοτικό σχολείο, πρέπει να επισκέπτονται τα αγάλματα, να γνωρίσουν την ιστορία τους, προκειμένου να τα αγαπήσουν και ακόμη να «ανοίξουν κουβέντα» μαζί τους. Αυτό είναι έργο των δασκάλων κυρίως της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με τις επισκέψεις στους αρχαιολογικούς χώρους θα καταφέρουν οι μαθητές τους να γνωρίσουν από κοντά τα μνημεία, έτσι όταν γίνουν ενήλικες να τα σέβονται. «Ο δάσκαλος είναι εκείνος που ξέρει πώς να λαξεύσει σωστά αυτή τη σχέση». Αφορμή για τις σκέψεις αυτές μας έδωσαν οι βανδαλισμοί, που γίνονται στα αγάλματα του πάρκου του Ρολογιού και στα γλυπτά κάτω στον Μόλο. Ποιοι δάσκαλοι από τα σχολεία της πόλης πήραν τους μαθητές τους, να πάνε, για παράδειγμα, στο πάρκο το δικό μας και να ανοίξουν κουβέντα με τον Κατσαντώνη;