Με φόντο τα αριστουργήματα της λαϊκής μας τέχνης και άλλα παλαιά και σύγχρονα καλλιτεχνικά δημιουργήματα, η μικρή ορχήστρα και η άτυπη χορωδία της Κυριακής στην Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών προκαλεί επαίνους και χειροκροτήματα.
Απόψεις

Καλή αρχή

Η Λουκία Τζάλλα γράφει σήμερα για την κοπή της πίτας της ΕΗΜ, τον νέο Πρωτοσύγκελο της Μητρόπολης, τις ιδιωτικές συλλογές γραμματοσήμων, την παράσταση «Θανάσιμη παγίδα» των «Βορείως», την επίθεση που δέχτηκε συμπολίτης μας στην Αρύβα και τα σταθμευμένα αυτοκίνητα ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια της οδού Σμύρνης.

Μια διαφορετική από τις άλλες εκδηλώσεις της μας χάρισε η Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών την Κυριακή το πρωί. Ίσως να χαρακτηρίζαμε αυτό το άνοιγμά της στον κόσμο σαν μια λάμψη από τα παλιά και σαν ακτινοβολία για το παρόν και το μέλλον του πνευματικού μας ιδρύματος. Η εκδήλωση για την πρωτοχρονιάτικη πίτα, έχουμε την αίσθηση πως ήταν το πρόσχημα, ή καλύτερα μια αφορμή για να ανοιχθεί η ΕΗΜ και σε γεγονότα πιο σύγχρονα, καθημερινά. Όχι πως μέχρι τώρα δεν ήταν ανοιχτή στον κόσμο, όχι πως δεν μας πρόσφερε άπειρες πνευματικές βραδιές, διαλέξεις, μουσικές συναυλίες, θέατρο, αλλά η Κυριακή αυτή σαν να κόμισε κάτι καινούριο στην πόλη. Με τους δυο μουσικούς, τη Γεωργία Αναστάση και τον Λευτέρη Καραγιάννη να σκορπίζουν τις μελωδίες τους, με τις φωνές παλαιών χορωδών Γιαννιωτών να τους συνοδεύουν στο τραγούδι, όλοι γίνηκαν αυτό το πρωινό μια ζεστή συντροφιά. Με το τζάκι να καίει, με τη λάμψη των παραδοσιακών επίπλων των αιθουσών της, που σφραγίστηκαν από δωρεές συμπολιτών, με όλη εκείνη την πνευματικότητα, που εκπέμπεται μέσα από την κληρονομιά που μας άφησε ο αείμνηστος ιδρυτής της Κώστας Φρόντζος, γιορτάστηκε η αρχή του καινούριου χρόνου. Ευχόμαστε αυτή η γιορτή να σηματοδοτεί μια καινούρια αρχή

Οι ταγοί της πίστης μας

Στην εκδήλωση της ΕΗΜ μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε έναν πνευματικό άνθρωπο της εκκλησίας τον Πρωτοσύγκελο της Μητρόπολης Ιωαννίνων π. Θωμά Ανδρέου. Ας μην θεωρηθεί τούτη η επισήμανση ως ανταπόδοση των αληθινών όσο και ευγενικών του σχολίων για την εφημερίδα μας. Όμως, η κατάθεση των απόψεών του και η απλότητα με την οποία τις εξέθετε στους συνομιλητές του, τον κατέταξαν στη συνείδησή μας ως έναν από κείνους τους νέους ιερωμένους, τους λόγιους, που δεν έχουν στεγανά και δεν βλέπουν με δογματισμό το λειτούργημά τους. Κι επειδή δεν επιθυμούμε να προσκρούσουμε στη διακριτικότητά του συνεχίζοντας, να προσθέσουμε πως έχουμε ανάγκη φρέσκων ιδεών από τους ταγούς της εκκλησίας μας και της θρησκευτικής μας πίστης.

Φιλοτελιστές και συλλογές

Αρκετοί ήταν οι συμπολίτες μας, που επικοινώνησαν με την εφημερίδα, μετά τη δημοσίευση σημειώματος που αφορούσε στον φιλοτελισμό. Κάποιοι από αυτούς είναι κάτοχοι σημαντικών συλλογών γραμματοσήμων. Κι επειδή δεν υπάρχουν στα Γιάννενα οργανωμένες ομάδες πολιτών και σύλλογοι φιλοτελιστών, όπως σε άλλες πόλεις, ερωτούν οι ίδιοι πώς μπορούν να τις αξιοποιήσουν δωρίζοντάς τες. Θα μπορούσαν η Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών ή η Δημοτική Πινακοθήκη να αναλάβουν μια πρωτοβουλία καλώντας αυτούς τους ανθρώπους, να προσκομίσουν τις ιδιωτικές συλλογές τους, ακόμη και να τις εντάξουν σε μια προσεχή έκθεση.

«Βορείως» από τα Τζουμέρκα

Στου Γιάννη Σεντελέ το μικρό θεατράκι στο ΚΕΠΑΒΙ δεν είναι η πρώτη φορά που πάμε. Ούτε είναι η πρώτη φορά που γράφουμε για την αξιοσύνη του δημάρχου και την αγάπη του για το θέατρο. Οι δημότες του τον αγαπούν και αναγνωρίζουν τη δουλειά του στα Τζουμέρκα. Στον πολιτισμό η προσφορά του είναι μεγάλη. Την Παρασκευή το βράδυ μαζί μας χειροκρότησαν τη «Θανάσιμη παγίδα» του Άιρα Λεβίν πολλοί Γιαννιώτες, όσους χωράει ο χώρος τέχνης, που με τόσο μεράκι στήθηκε. Έμειναν αποσβολωμένοι από την απατηλή λάμψη της ματαιοδοξίας, που χαρακτηρίζει την υπόθεση του έργου. Παίζει, μεταφράζει, σκηνοθετεί, στήνει σκηνικά ο Γιάννης Σεντελές, αλλά τις εντυπώσεις στη συγκεκριμένη παράσταση τις κλέβει ο Πάνος Σεντελές. Χαιρετίζουμε όλους τους συντελεστές και στηρίζουμε τους ερασιτέχνες του θεάτρου μας.

Επίθεση στο σκοτάδι

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι για το σκοτάδι της οδού Αρύβα, που περιγράφαμε στην Τσιμπίδα την περασμένη Πέμπτη, και η αστυνομία ψάχνει τον άνδρα που επιτέθηκε σε νεαρή γυναίκα την επόμενη ημέρα, την Παρασκευή κατά τις 6.30 το απόγευμα. Ο άγνωστος της τράβηξε την τσάντα, έκοψε το ένα λουρί, αλλά εκείνη αντέδρασε με ψυχραιμία και έσωσε τα προσωπικά της πράγματα, όχι όμως και την ηρεμία της. Γιατί ακόμη θυμάται την αγριάδα του. Η αστυνομία, όπως τη διαβεβαίωσε, τον ψάχνει από κάμερες που διαθέτει παρακείμενη πολυκατοικία.

Αυτά συμβαίνουν όταν το σκοτάδι επικρατεί σε πολλούς δρόμους. Κι έρχεται μπροστά μου το φως, που περιλούζει όλα τα στενοσόκακα της Ερμούπολης της Σύρου. Δεν αντιλέγω, είναι διαφορετικά τα μεγέθη, αλλά είναι απορίας άξιο το γεγονός ότι τα καταφέρνουν εκείνοι τόσο καλά και στην ανακύκλωση και στον φωτισμό.

Για την τροχαία

Η οδός Σμύρνης είναι ένας στενός μονόδρομος, που ξεκινά από την πλατεία Πάργης καταλήγει στη Νεοφύτου Δούκα κι από εκεί οδηγείται κανείς στην οδό Ναπολέοντος Ζέρβα. Δεν φτάνει ότι έχει τόσο στενά και κακότεχνα πεζοδρόμια, συχνά παρκάρουν και πάνω σε αυτά οι οδηγοί. Οι καταστηματάρχες, οι κάτοικοι του δρόμου, οι πεζοί καθημερινά δεινοπαθούν. Ζητούν απεγνωσμένα να μην επιτρέπεται η στάθμευση.