Αυτή είναι η μπασκέτα της παιδικής χαράς Σεισμοπλήκτων. Θα παρατηρήσετε δύο πράγματα: το δίχτυ της είναι πρόχειρα βαλμένο, το ταμπλό είναι άφαντο. Κι αυτό διότι παραδόθηκε εδώ και καιρό έτσι. Μισή. Τα παιδιά, που παίζουν, φρόντισαν να βάλουν υποτυπωδώς ένα δίχτυ. Ταμπλό δεν κατάφεραν να βρουν και να τοποθετήσουν. Αν και πιστεύουμε ότι δεν είναι δουλειά των παιδιών αυτή. Είναι των μεγάλων (των αρμοδίων μεγάλων).
Απόψεις

Η ΔΕΥΑΙ τότε και τώρα

Με τη ΔΕΥΑΙ, τη Frida Κι Άλλο, τις εφτά θεατρικές παραστάσεις, που ανεβαίνουν στην πόλη, την εκπρόσωπο της Ελλάδας στη φετινή Eurovision, το εγκαταλελειμμένο κτίριο του παλιού πανεπιστημίου, την απομάκρυνση ιερέα από την εκκλησία του Δίλοφου και τις απλήρωτες δόσεις των ρυθμίσεων ασχολείται η σημερινή Τσιμπίδα του Ηπειρωτικού Αγώνα. Τη συνοδεύει μία μπασκέτα χωρίς... ταμπλό και δίχτυ.

Πριν από μερικά χρόνια, θυμόμαστε άνθρωπο της τότε δημοτικής αρχής να περιγράφει την κατάσταση στη ΔΕΥΑΙ. Μας είχε πει χαρακτηριστικά –και χωρίς απαραίτητα να χαριτολογεί- ότι όλοι σχεδόν οι εργαζόμενοί της ήταν προϊστάμενοι, ενώ αρκετοί δεν είχαν καν αντικείμενο και ανταλλάσσανε μεταξύ τους έγγραφα με φαξ, ενώ τα γραφεία τους ήταν το ένα δίπλα από το άλλο στον ίδιο χώρο. Δεν θυμόμαστε αν το έκαναν για να περνάει η ώρα ή γιατί ήταν τσακωμένοι μεταξύ τους. Αυτή πάντως ήταν η ΔΕΥΑΙ, για την οποία ευθύνεται και κάποιος απ’ όσους σήμερα διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για την ομολογουμένως υψηλή αντιμισθία του νυν αντιπροέδρου της. Και αυτή τη ΔΕΥΑΙ την πληρώσαμε και την πληρώνουμε ακόμη. Εντάξει. Να συζητήσουμε τι είναι νόμιμο, τι είναι ηθικό, να καταδικάσουμε και μισθούς υψηλούς σε εποχές μεγάλης ένδειας. Αλλά όχι και να παριστάνουμε τους έξαλλους θιασώτες της τάξης και της ηθικής, ποντάροντας στον αμνήμονα ή αδαή δημότη. Μπορεί η μνήμη του να είναι ταλαιπωρημένη και εξασθενημένη, αλλά τα βασικά τα θυμάται (και τα πληρώνει) ακόμη.

Τ.Τ.

Κι άλλο Frida Κι άλλο

Για τρεις παραστάσεις έρχεται στο θέατρο Έκφραση η εξαιρετική Frida Κι Άλλο των Fly Theater, που είχαμε δει πέρσι περίπου τέτοια εποχή και ακόμη τη φέρνουμε συχνά στον νου μας. Όσοι δεν την έχετε δει ακόμη, μην τη χάσετε αυτή τη φορά. Είναι από τις δουλειές εκείνες, που, αν και αφηγούνται μια ιστορία χιλιοειπωμένη, στον θεατή δίνεται η εντύπωση ότι την ακούει για πρώτη φορά. Τα  είχαμε γράψει τότε, τα επαναλαμβάνουμε εν συντομία τώρα. Να πάτε.

Τ.Τ.

Τι να πρωτοδιαλέξεις;

Ρίχνοντας μια ματιά στην πολιτιστική ατζέντα της ηλεκτρονικής έκδοσης του Ηπειρωτικού Αγώνα, μετρήσαμε όχι μία, ούτε δύο, αλλά εφτά (!) παραστάσεις, που ανεβαίνουν στην πόλη μας το Σάββατο το βράδυ. Απ’ αυτές, μόλις δύο έρχονται από την Αθήνα. Τις άλλες πέντε παρουσιάζουν γιαννιώτικες θεατρικές ομάδες. Δεν κουραζόμαστε να επαναλαμβάνουμε –επειδή ζήσαμε και τις εποχές της συνεχούς πολιτιστικής ανομβρίας- ότι είναι σπουδαίο που επιτέλους ορισμένα βράδια δεν ξέρουμε τι να πρωτοδιαλέξουμε. Ακόμη σπουδαιότερο είναι να πηγαίνουμε και να βλέπουμε αυτές τις δουλειές. Κι ας είναι κάποιες κατώτερες των προσδοκιών ή των στάνταρντ μας. Όσο τις στηρίζουμε, τόσο θα πληθαίνουν και θα βελτιώνονται.

Τ.Τ.

Μεγάλες προσδοκίες

Την περίπτωση της λίμνης μας θυμίζει το θέμα του παλιού Πανεπιστημίου. Ο καθένας θέλει να κάνει κάτι διαφορετικό, ανάλογα τι του λείπει, τι σκέφτεται ή τι ονειρεύεται. Και αυτό μας το προκάλεσε η προχθεσινή ανακοίνωση του βουλευτή Χρ. Μαντά, όπου σε συνάντησή του με στελέχη και εκπροσώπους εργαζομένων της ΔΟΥ, συζητήθηκε η «μελλοντική αξιοποίηση του κτιρίου του παλιού Πανεπιστημίου και, αφού εξηγήθηκε εκτενώς το καθεστώς ιδιοκτησίας και χρήσης του, συμφωνήθηκε να γίνει μια ιδιαίτερη συνάντηση με μοναδικό αντικείμενο συζήτησης το ζήτημα αυτό».

Δε διευκρινίζεται με ποιους θα γίνει αυτή η ξεχωριστή συζήτηση, αλλά ελπίζουμε να μην εννοούν οι συντάκτες του δελτίου τύπου, μόνο με τους εκπροσώπους της ΔΟΥ. Ευτυχώς ή δυστυχώς, έτσι όπως τα κατάφεραν το κράτος (ιδιοκτήτης του κτιρίου) και οι τοπικές αρχές (διαχρονικά και κάθε μια με διαφορετικό βαθμό ευθύνης), το κτίριο αυτό στη συνείδηση του κόσμου έχει πάρει εμβληματικές διαστάσεις, κυρίως λόγω της παραμέλησης και εγκατάλειψης τόσων χρόνων. Προσωπική μας άποψη είναι ότι αν παλιότερα θα ήταν ευχής έργον μια αξιοποίηση για την κάλυψη κτιριακών αναγκών κάποιων υπηρεσιών, σήμερα η λύση πρέπει να είναι εμβληματική και να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των Γιαννιωτών.

Γ.Χ.

Από το Preveza Jazz Festival στη Eurovision

Για τους περισσότερους, η φετινή εκπρόσωπος της Ελλάδας στον διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision Κατερίνα Ντούσκα είναι άγνωστη. Κι όμως, πέρυσι τραγούδησε στην Πρέβεζα. Η ιδιαίτερη φωνή της εγχώριας αγγλόφωνης μουσικής σκηνής της Katerine Duska είχε μαγέψει το πρεβεζάνικο κοινό πέρσι τον Ιούνιο, στη διάρκεια της εμφάνισης της στο Preveza Jazz Festival 2018. «H χροιά της μας ταξιδεύει στις “μαύρες” φωνές περασμένων δεκαετιών… Μέσα από τους στίχους και τη μουσική της, αποκαλύπτει το μουσικό της υπόβαθρο με αφοπλιστικό τρόπο ακολουθώντας Indie-Pop, Neo-Soul και Soulful Pop μονοπάτια παρασύροντάς μας ταυτόχρονα με τη μαγευτική σκηνική της παρουσία», ανέφερε τότε το δελτίο τύπου.

A.T.

Την πλήρωσε και ο ιερέας

Χωρίς ιερέα έμεινε το Δίλοφο, αλλά όχι λόγω του γνωστού προβλήματος της έλλειψης ρασοφόρων. Όπως λένε χωριανοί, η απομάκρυνση του ιερέα προς άγνωστο προορισμό έγινε, λόγω των αντιδράσεων, που υπήρξαν στη διαδικασία εκμίσθωσης από την Εκκλησιαστική Επιτροπή ενός καταστήματος στην κεντρική πλατεία του χωριού. Δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός υπήρξε, αλλά καταγγέλλεται πως άλλα τετραγωνικά αναγράφονταν και άλλα εκμισθώθηκαν, ενώ ο πλειοδότης επιλέχθηκε πριν καν γίνει η δημοπρασία. Στην όλη υπόθεση εμπλέκεται ο Μητροπολίτης, το Μητροπολιτικό Συμβούλιο και άλλοι υψηλά ιστάμενοι της τοπικής Εκκλησίας. Οι πληροφορίες κάνουν λόγο για αγωγές και μηνύσεις, οπότε η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον.

Α.Τ.

Οι ρυθμίσεις

Το φλέγον ζήτημα με τις ρυθμίσεις για χρέη στην εφορία και στα ταμεία, που πρόκειται να εξαγγείλει η κυβέρνηση στα πλαίσια του προεκλογικού «πάρε-δώσε», δεν είναι αν αυτές θα είναι ευνοϊκές ή λιγότερο ευνοϊκές. Αυτό δεν απασχολεί κανέναν για τον απλούστατο λόγο πως είναι αμφίβολο αν θα έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα και πολύ πιθανό να έχουν την τύχη άλλων, προηγούμενων ρυθμίσεων. Η καρδιά του προβλήματος βρίσκεται στη δυνατότητα πληρωμής των δόσεων, αλλά και στις συνθήκες που δεν θα οδηγούν στην αύξηση των χρεών. Και αυτή η δυνατότητα δεν υπάρχει. Όσο συμβαίνει αυτό, εύκολα μπορεί κάποιος να προβλέψει την τύχη των ρυθμίσεων.

Π.Ζ.

Σχετικά άρθρα

Διακοπή νερού στην πόλη την Τρίτη

Ηπειρωτικός Αγών

Πολύωρη διακοπή νερού στο μεγαλύτερο μέρος της πόλης

Με ισχυρά επιχειρήματα στον διάλογο η ΕΔΕΥΑ