Αυτό ήταν το μήνυμα που θέλησε να περάσει ο ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ, πολεοδόμος – συγκοινωνιολόγος Θάνος Βλαστός στο «1ο Εργαστήριο για τις αρχές σχεδιασμού έργων και πολιτικών για το ποδήλατο», που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας με τη συμμετοχή εκπροσώπων φορέων και πολιτών.
«Σήμερα το αυτοκίνητο έχει καταλάβει τα πάντα. Χρειάζεται να επιστρέψει χώρος στους πεζούς και τους ποδηλάτες. Η χρήση του ποδηλάτου θα κάνει την πόλη πιο ανθρώπινη και πολύ πιο λειτουργική. Το ποδήλατο είναι ένα μέσο που εγγυάται την καλύτερη αξιοποίηση του χώρου. Έχουν γίνει πολλά στα Γιάννενα, αλλά πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα, ώστε να ανταποκριθεί η πόλη στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει», τόνισε αρχικά ο κ. Βλαστός και κάλεσε τους πολίτες να κάνουν μια υπέρβαση και να φανταστούν τα Γιάννενα όπως θα ήθελαν να είναι, σκεπτόμενοι παράλληλα και τις δικές τους επιλογές μετακίνησης.
Σε δεύτερο επίπεδο, ο κ. Βλαστός αναφέρθηκε στη σημασία του όλου εγχειρήματος με δεδομένο ότι ο Δήμος Ιωαννιτών έχει επιλεγεί να συμπεριληφθεί στις 100 κλιματικά ουδέτερες και έξυπνες πόλεις έως το 2030. «Τα Γιάννενα πρέπει να αξιοποιήσουν ότι επελέγησαν να γίνουν οι Απόστολοι σε μια εκστρατεία που καλούνται να διδάξουν, να δώσουν το παράδειγμά τους για να ακολουθήσουν και οι άλλες ελληνικές πόλεις», πρόσθεσε.
Στη σημασία της όλης προσπάθειας και στην ανάγκη για ενεργή συμμετοχή των πολιτών, στάθηκε και ο δήμαρχος Ιωαννίνων. «Η πόλη έχει ξεκινήσει μια συναρπαστική προσπάθεια μετά την επιλογή της στις 100 κλιματικά ουδέτερες στην Ευρώπη έως το 2030. Σε αυτό το ταξίδι ξέρουμε πως θα αντιμετωπίσουμε πολλαπλές δυσκολίες και πολλαπλά εμπόδια, αλλά αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση, την οποία πρέπει να κερδίσουμε όλοι. Η βιώσιμη κινητικότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της επίπονης διαδικασίας και σε αυτό το πλαίσιο συζητούμε και οργανώνουμε την ένταξη του ποδηλάτου στην καθημερινότητα», σημείωσε.
Στοίχημα με αποδέκτες εντός και εκτός Ιωαννίνων
Διπλό είναι το στοίχημα της προσπάθειας του Δήμου Ιωαννιτών για ένταξη του ποδηλάτου στην καθημερινότητα της πόλης, καθώς στόχος δεν είναι μόνο η βελτίωση των συνθηκών κίνησης εντός της πόλης με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αλλά και να λειτουργήσει ως πρότυπο υιοθέτησης ανάλογων πολιτικών για τις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις.
									
																	