Partheniou Dwdwni
ΠολιτισμόςΑίθουσα Σύνταξης

Πρώτη παγκόσμια εκτέλεση του «Ύμνου εις το Ιερόν και Μαντείον Ναΐου Διός και Διώνης»

Σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση θα ακουστεί στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης ο « Ύμνος εις το Ιερόν και Μαντείον Ναΐου Διός και Διώνης», σε μια συναυλία, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 16 Ιουλίου, στις 9 το βράδυ, υπό την αιγίδα του προέδρου της Βουλής των Ελλήνων.

Την ιδέα συνέλαβε η ποιήτρια Γιώτα Παρθενίου, γέννημα – θρέμμα της Δωδώνης, η οποία εμπνεύστηκε τον ύμνο αυτό στον υποβλητικό αρχαιολογικό της χώρο και κάτω από τον ίσκιο της αιωνόβιας φηγού. Τον ύμνο συνέθεσε ο μουσικός Κώστας Λώλης και θα τον τραγουδήσει ο σόλο τενόρος Φίλιππος Μπουμπάρας.
Στο Β’ μέρος της συναυλίας, που είναι αφιερωμένο στην ενότητα των Ελλήνων, θα αποδοθεί το εμβληματικό «Τραγούδι του νεκρού αδελφού» του Μίκη Θεοδωράκη. Συμμετέχουν η μετζοσοπράνο Mαργαρίτα Συγγενιώτου, ο βαρύτονος Γιώργος Άνθης, ο Ζαχαρίας Γερασκλής σόλο μπουζούκι και αφηγητής ο Χρήστος Μπογδάνος.
Τη Συμφωνική Ορχήστρα της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας «Παλαιά» και τη Δημοτική Χορωδία Κέρκυρας «Δημόδοκος», με μαέστρο τη Δήμητρα Καλογεροπούλου, θα διευθύνει ο αρχιμουσικός Άλκης Μπαλτάς, ο οποίος και ενορχηστρώνει. Την οργανωτική, καλλιτεχνική στήριξη έχει ο Γεράσιμος Λώλης, καθηγητής βιολιού στο Δημοτικό Ωδείο Ιωαννίνων.
Διοργανωτές της εκδήλωσης είναι ο Δήμος Ιωαννιτών, το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών, η Φιλαρμονική Εταιρεία Κέρκυρας «Παλαιά», η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων και η Εταιρεία Λογοτεχνών –Συγγραφέων Ηπείρου.