Σημαντικές προσωπικότητες από αυτούς τους τομείς μοιράστηκαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους μέσα από τέσσερις θεματικές ενότητες.
Η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Δημόσιας Υγείας και Τρίτης Ηλικίας Σοφία Μαρκούλα τόνισε στον χαιρετισμό της ότι η ισότητα των φύλων δεν αποτελεί μόνο κοινωνικό ζήτημα, αλλά και αναπτυξιακή προτεραιότητα για τον Δήμο Ιωαννιτών, προσθέτοντας ότι η ισότητα δεν είναι μόνο ένα γυναίκειο θέμα αλλά ζητούμενο για ολόκληρη την κοινωνία.
Η εκδήλωση ξεκίνησε με την εισήγηση της καθηγήτριας Οικονομικής και Κοινωνικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Λήδας Παπαστεφανάκη, η οποία ανέπτυξε τον ρόλο των γυναικών στην έρευνα και την επιστήμη, επισημαίνοντας τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που διαμορφώνονται στον ακαδημαϊκό χώρο.
Ακολούθησε η τοποθέτηση της δημοτικής συμβούλου και εκπροσώπου του Δήμου Ιωαννιτών στην Επιτροπή Ισότητας της ΚΕΔΕ Βασιλικής Μέγα, η οποία ανέδειξε τις δυνατότητες και τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς και την ανάγκη για περισσότερη εκπροσώπηση στα κέντρα λήψης αποφάσεων.
Η συζήτηση συνεχίστηκε με το θέμα της γυναικείας επιχειρηματικότητας, όπου η επιχειρηματίας και μέλος του Δ.Σ. του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Σοφία Θεοδωράκη, καθώς και η μουσειολόγος και επιχειρηματίας Ελισάβετ Κώστα, μίλησαν για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις, που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στον επιχειρηματικό κόσμο.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την εισήγηση της πρώην γενικής γραμματέως Ισότητας, οικονομολόγου Δώρας Ντούλια, η οποία ανέδειξε τη διαχρονικότητα του γυναικείου κινήματος, καθώς και τη σημασία της ισότητας των φύλων ως προϋπόθεση για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.
Μετά τις εισηγήσεις, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση, την οποία συντόνισε η διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Ανδρομάχη Μπούνα-Βάιλα, δίνοντας την ευκαιρία στους παρευρισκόμενους να εκφράσουν απόψεις, να καταθέσουν προτάσεις και να αναδείξουν ζητήματα που αφορούν την ισότητα των φύλων.
Χαιρετισμούς απηύθυναν οι βουλευτές Μαρία Κεφάλα (δια επιστολής), Γιάννης Τσίμαρης και Μερόπη Τζούφη, η πρύτανης του πανεπιστήμιου Ιωαννίνων Άννα Μπατιστάτου, η πρόεδρος της ΧΕΝ Ελλάδος Σταυρούλα Χαϊδεμενάκου και η πρόεδρος της ΧΕΝ Ιωαννίνων Πόπη Στεφανίδη, ενώ διαδικτυακή παρέμβαση έκανε η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας και η αναπληρώτρια περιφερειάρχη Αγνή Νάκου.
Τέλος, στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν και ζωγραφιές παιδιών που φιλοξενούνται στα ΚΔΑΠμεΑ του Δήμου Ιωαννιτών τις οποίες φιλοτέχνησαν με αφορμή την ημέρα της γυναίκας.
Οι γυναίκες ως δύναμη ανάπτυξης
Τον ρόλο των γυναικών στην επιστήμη, την αυτοδιοίκηση, την επιχειρηματικότητα και τον αγώνα για ισότητα ανέδειξε η εκδήλωση με θέμα «Γυναίκες: Δύναμη για Κοινωνική και Οικονομική Ανάπτυξη», που διοργάνωσε το απόγευμα της Δευτέρας ο Δήμος Ιωαννιτών, μέσω της Επιτροπής Ισότητας και της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτικής και Προαγωγής της Υγείας, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας.
