ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Αναζητούνται λύσεις για μείωση του κόστους σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια

Νέα χάραξη του οδικού άξονα, που θα συνδέσει την πόλη της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, θα μελετήσει η Περιφέρεια Ηπείρου, με στόχο να μειωθεί το κόστος, το οποίο προκύπτει με βάση την ημιτελή μελέτη του Υπουργείου Υποδομών, χωρίς, ωστόσο, να γίνουν σημαντικές εκπτώσεις στη διαστασιολόγηση.

Αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρου Καχριμάνη, ο οποίος θέλησε να απαντήσει στο «Κοινό των Ηπειρωτών», το οποίο υποστήριξε, σε ανακοίνωσή του, ότι με την ανάθεση παροχής υπηρεσιών σε τεχνικό σύμβουλο για να βρεθεί η βέλτιστη τεχνικοοικονομική λύση, επιχειρείται η κατασκευή ενός νέου, μικρότερου δρόμου, με νέα χάραξη και με χαρακτηριστικά μάλλον αναβαθμισμένης εθνικής οδού (τρίιχνη χάραξη).
Ωστόσο, ο κ. Καχριμάνης ήταν ξεκάθαρος ότι ο σχεδιασμός συνεχίζει να αφορά κλειστό αυτοκινητόδρομο, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μήκος τους, με παράλληλο δίκτυο σε κάποια σημεία για την εξυπηρέτηση τοπικών μετακινήσεων και των αγροτικών μηχανημάτων. «Το τμήμα από Λούρο μέχρι την παράκαμψη του αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης είναι το εύκολο. Όπου μπορεί, θα γίνει και τετράιχνος και κλειστός, και όπου χρειάζεται, θα κατασκευαστούν και παράλληλοι δρόμοι. Το δύσκολο τμήμα, είναι το πρώτο», ανέφερε ο περιφερειάρχης.
Το ζήτημα υπάρχει με το κόστος που προκύπτει από τον τρόπο, που συνολικά έχει μελετηθεί το έργο, γι’ αυτό και η Περιφέρεια αναζητά την καλύτερη λύση. Όπως εξήγησε, παραλαμβάνοντας οι υπηρεσίες της Περιφέρειας τα τεύχη της μελέτης που είχε εκπονηθεί- χωρίς να ολοκληρωθεί – από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, διαπιστώθηκε ότι ο προϋπολογισμός ξεφεύγει από τις οικονομικές δυνατότητες που έχει η Περιφέρεια Ηπείρου, μέσα από το ΕΣΠΑ. Το ύψος του έχει καθοριστεί, όπως σημείωσε, από τον τρόπο που είχε γίνει η ανάθεση με εκδήλωση ενδιαφέροντος της μελέτης το 2007, που δεν προέβλεπε έκπτωση, η δε πληρωμή των μελετητών ήταν συνάρτηση του προϋπολογισμού του έργου. «Μια τέτοια διαδικασία δεν ευνοεί να τελειώσει μια μελέτη, αλλά ούτε δίνει λύσεις παραδεκτές ως προς τη βέλτιστη οικονομική λύση», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης και πρόσθεσε: «Είμαστε υποχρεωμένοι να ψάξουμε την καλύτερη λύση, ώστε να έχουμε έναν δρόμο σίγουρο, έναν δρόμο που θα λύνει όλα τα τοπικά θέματα. Δεν πρόκειται να δοθούν χρήματα σε δαπάνες, που τελικά θα έχει αποτέλεσμα να μη γίνει ποτέ το έργο».
Ενδεικτικά ανέφερε ότι μόνο ο κόμβος στη γέφυρα Καλογήρου με τη μελέτη του Υπουργείου προϋπολογίστηκε μεταξύ 13,5 και 15 εκ. ευρώ, ποσό στο οποίο δεν μπορεί να ανταποκριθεί η Περιφέρεια. «Τα ποσά αυτά είναι έξω από τις δικές μας προδιαγραφές και είμαστε υποχρεωμένοι να ψάξουμε την καλύτερη οικονομική και τεχνική λύση», σημείωσε, λέγοντας πως θα υπάρχουν μόνο κυκλικοί κόμβοι, καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα για ανισόπεδους.
Για την προοπτική αλλαγής της χάραξης, ο κ. Καχριμάνης ενέπλεξε και τον τέως βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Βαγγέλη Παπαχρήστου, ο οποίος -κατά τον περιφερειάρχη- είχε καταθέσει μια πρόταση για χάραξη πίσω από τα βουνά.

Ικανοποίηση για τη δημοπράτηση του Ιωάννινα- Κακαβιά

Την ικανοποίησή του για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά εξέφρασε, στο μεταξύ, ο περιφερειάρχης Ηπείρου, ο οποίος, για να διασκεδάσει τις αντιδράσεις που προκαλεί η υποδιαστασιολόγηση του έργου σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, παίζει το χαρτί της μελλοντικής δυνατότητας αναβάθμισής του σε τετράιχνο.
«Το σίγουρο είναι ότι το έργο πήρε μπροστά. Εμείς ως Περιφέρεια Ηπείρου είμαστε περήφανοι γιατί συμμετείχαμε στην όλη διαδικασία ωρίμανσης του έργου και χαιρόμαστε που τελικά το Υπουργείο το προχώρησε. Δυστυχώς για πάρα πολλά χρόνια – να σκεφτείτε ότι η αρχική σύμβαση είχε υπογραφεί το 2007- δεν ενδιαφέρθηκε όπως έπρεπε η κεντρική εξουσία και δη το Υπουργείο. Και μάλιστα μετά το 2015, που τα διευρωπαϊκά δίκτυα έπρεπε να έχουν ορισμένο κυκλοφοριακό φόρτο ώστε να γίνουν τετράιχνα, δε μας ειπώθηκε ποτέ και το μάθαμε μετά το 2020. Εκείνα τα κρίσιμα χρόνια δεν έγινε ουδέν και οι μελέτες όταν τις παραλάβαμε, ήταν στο επίπεδο του 2010-2011. Τέλος καλό, όλα καλά. Ο δρόμος γίνεται τρίιχνος μεν, αλλά με απαλλοτριώσεις και κόμβους για τετράιχνη διατομή. Καταλαβαίνετε ότι αυτός μπορεί εύκολα μετά, εφόσον οι κόμβοι δε σου δημιουργούν το πρόβλημα, με μια απλή χρηματοδότηση, να γίνει τετράιχνος».

Σχετικά άρθρα

Με ευρεία ατζέντα θεμάτων η συνάντηση με τον περιφερειάρχη

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης