ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Απαντήσεις για πεζοδρόμια, θέσεις στάθμευσης και δέντρα

Έτοιμη να απαντήσει στην κριτική που δέχεται από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα, για τα έργα στο κέντρο της πόλης, εμφανίστηκε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο η δημοτική αρχή.

Η απάντηση είχε προετοιμαστεί με βάση την κριτική που είχε ασκήσει μία ημέρα πριν τη συνεδρίαση η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα_2023» Τατιάνα Καλογιάννη, με τον αντιδήμαρχο Έργων Γιώργο Αρλέτο να βρίσκει την ευκαιρία να δώσει τις απαντήσεις, μετά τις… πάσες των δημοτικών συμβούλων Βασίλη Κοσμά και Βλάση Παπαχρήστου. Αμφότεροι είχαν επικρίνει την απουσία πρόβλεψης φύτευσης δέντρων, με τον κ. Κοσμά να εστιάζει και στη μεγάλη έκταση των πεζοδρομίων.
Απαντώντας, ο κ. Αρλέτος ανέφερε ότι τα έργα στο κέντρο της πόλης αποτελούν μέρος του πλέγματος δράσεων, που προβλέπονται στο ΣΒΑΚ, με σκοπό τη βελτίωση της κινητικότητας και της ποιότητας ζωής των δημοτών, και πρόσθεσε ότι οι μελέτες εκπονηθήκαν από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου σε συνεργασία με εξειδικευμένους σε κυκλοφοριακά ζητήματα επιστημονικούς συνεργάτες, και δεν αποτελούν έργο ενός επιβλέποντα ή συμβούλου. «Το σύνολο των παρεμβάσεων έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης, τις ισχύουσες προδιαγραφές (ΟΜΟΕ) και οδηγούς (“Οδηγός Ανασχεδιασμού Αστικών οδών Αρμοδιότητας Δήμων 2019”, “Σχεδιάζοντας για όλους”, “Τεχνικές Οδηγίες κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον για την εφαρμογή τους σε περιοχές σχολικών συγκροτημάτων και περιοχές με αυξημένη κίνηση στα πλαίσια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας” κ.λπ)», πρόσθεσε.
Σε σχέση με την κριτική ότι δεν προβλέπονται θέσεις φορτοεκφόρτωσης και δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους κάδους απορριμμάτων, ο αντιδήμαρχος Έργων κατέρριψε τους ισχυρισμούς, δίνοντας στη δημοσιότητα τα σχέδια με τις θέσεις ΑμεΑ και φορτοεκφόρτωσης επί της οδού Πυρσινέλλα και στην πλατεία Πάργης, καθώς και των θέσεων για τους κάδους απορριμμάτων.
Αναφορικά με την έλλειψη πρασίνου επί των νέων πεζοδρομίων, ανέφερε ότι προέχει η ασφάλεια στη χρήση της οδού, που εξασφαλίζεται από την ανεμπόδιστη κίνηση των πεζών, τη διασφάλιση των απαραίτητων ορατοτήτων κ.λπ., σημειώνοντας ότι η πρόβλεψη χώρων πρασίνου και φύτευσης δέντρων έγινε σε συνεργασία με την αρμόδια διεύθυνση του Δήμου, η οποία, λαμβάνοντας της επιτόπου συνθήκες αλλά και τα δεδομένα που διαθέτει για τη συντήρηση του εν λόγω χώρων, πρότεινε συγκεκριμένες παρεμβάσεις για τη φύτευση, οι οποίες αποτυπώθηκαν στην τεχνική μελέτη.
Απαντώντας στην κριτική για υπερβολικά μεγάλα πεζοδρόμια, ο κ. Αρλέτος σημείωσε ότι, σύμφωνα με τις οδηγίες σχεδιασμού «Σχεδιάζοντας για όλους», οι ελάχιστες επιθυμητές διαστάσεις των πεζοδρομίων είναι για δρόμους πλάτους άνω των 12 μ. ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου 2.05 μ. και για δρόμους πλάτους 9 -12 μ. υποχρεωτικό πλάτος πεζοδρομίου 2.05 μ. «Με βάση τα παραπάνω, στην οδό Ακαδημίας για παράδειγμα, μέσου πλάτους 9 μέτρων, δεν υπήρχε η δυνατότητα για την ανάπτυξη διατομής, που να περιλαμβάνει εκατέρωθεν πεζοδρόμιο, λωρίδα κυκλοφορίας και παρόδια στάθμευση, καθώς δεν υπήρχε ο διαθέσιμος χώρος», υποστήριξε.
Όσον αφορά το ζήτημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, ανέφερε ότι ο σχεδιασμός προέκυψε με βάση τα σημερινά δεδομένα και μετά την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της διαδικασίας διαβούλευσης, θα προκύψει η τελική εισήγηση της δημοτικής αρχής προς το δημοτικό συμβούλιο.
Τέλος, ανέφερε ότι θα σχεδιαστεί –σε επίπεδο εφαρμογής– ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων για την ικανοποίηση της αυξανόμενης απαίτησης για εναλλακτικούςτρόπους μετακίνησης.
«Η πόλη αλλάζει! Αποτελούμε πια μέρος της Ευρωπαϊκής Αποστολής “100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις από τους πολίτες και προς τους πολίτες”. Το στοίχημα για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας είναι μεγάλο και κερδίσαμε την ένταξή μας μέσα από τον σχεδιασμό που υλοποιήσαμε σε όλα τα επίπεδα, με επίπονη προσπάθεια και συστηματική δουλειά των υπηρεσιών του Δήμου. Η ορθότητα των μελετών εξασφαλίζεται τόσο από την αξιοπιστία που έχει κερδίσει η Τεχνική μας Υπηρεσία, όσο και από το γεγονός ότι τα περισσότερα έργα είναι ενταγμένα σε χρηματοδοτικά προγράμματα, και επομένως έχουν περάσει από πολλούς και επίπονους ελέγχους. Ο εκσυγχρονισμός και η ανανέωση της πόλης μας σύμφωνα με τα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα, ώστε τα Γιάννενα να καταστούν μέχρι το 2030 μία κλιματικά ουδέτερη πόλη, δε θα πρέπει να ενοχλεί, αλλά θα πρέπει να αναδειχθεί και να προβληθεί, ώστε να αποτελέσει το παράδειγμα για τις υπόλοιπες πόλεις.

Σχετικά άρθρα

Γ. Αρλέτος: «Προτεραιότητα ήταν και θα είναι οι δημότες»

Γεωργία Χαλάτση

Ασφαλτοστρώσεις… από βδομάδα

Γεωργία Χαλάτση

Αντιπαράθεση με αιχμή τη ΔΕΥΑΙ… από την ανάποδη