ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Επαναλαμβανόμενη κριτική για αποσπασματικό σχεδιασμό

Αποσπασματική εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και ελλιπή σχεδιασμό έργων για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών, αποδίδει στη δημοτική αρχή η παράταξη «Ιωάννινα_2023», αναδεικνύοντας ωστόσο και τις υπηρεσιακές ευθύνες για το «ράβε-ξήλωνε» σε έργα που υλοποιούνται στο κέντρο της πόλης.

Επαναλαμβάνοντας τη θέση της για έλλειψη ενός συνεκτικού, ολοκληρωμένου σχεδίου μακράς διάρκειας, όπως θα ήταν το Ρυθμιστικό Σχέδιο για τον Δήμο Ιωαννιτών, η επικεφαλής Τατιάνα Καλογιάννη, πλαισιωμένη από παλιά και νέα μέλη της παράταξης, αναφέρθηκε σε ορισμένα από τα έργα που υλοποιούνται ή δρομολογούνται, τα οποία καταδεικνύουν, όπως σημείωσε, έλλειψη μεθοδικού σχεδιασμού της δημοτικής αρχής.
Η κ. Καλογιάννη επέκρινε τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στην οδό Πυρσινέλλα χωρίς την πρόβλεψη πρασίνου, στάσεων φορτοεκφόρτωσης αγαθών, αλλά και χώρων για τους κάδους απορριμμάτων, ενώ αναφέρθηκε και στην πλατεία Πάργης. «Σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν υπερβολικού μεγέθους διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στην κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων. Σήμερα, η δημοτική αρχή προβαίνει σε διορθωτικές κινήσεις, μειώνοντας το πλάτος των, μόλις κατασκευασθέντων αυτών, πεζοδρομίων και επαναφέροντάς τα στην πρότερη κατάσταση. Πρωτοφανές στα τεχνικά χρονικά! Για ένα σύνηθες, καθημερινό και απλό έργο, ξοδεύεται χρόνος και δαπανάται χρήμα, λόγω της επιπολαιότητας και του άγχους της δημοτικής αρχής», σημείωσε, ενώ, ερωτηθείσα σχετικά, σημείωσε πως υπάρχουν ευθύνες στις υπηρεσίες. «Πρέπει να μας πει επιτέλους η δημοτική αρχή ποιός ευθύνεται που συμβαίνουν όλες αυτές οι αστοχίες», πρόσθεσε.
Αντίστοιχα ανέφερε πως στην οδό 28ης Οκτωβρίου έχει δημοπρατηθεί η διαπλάτυνση πεζοδρομίων με την πλήρη κατάργηση της στάθμευσης, αλλά ταυτόχρονα με άλλη μελέτη επιτρέπουν την ελεγχόμενη στάθμευση. «Υπάρχει κάποια λογική; Ποιά από τις δύο μελέτες θα εφαρμοστεί τελικά; Ή θα ανατεθεί στο εγγύς μέλλον νέα μελέτη αυτοσχεδιασμού; Ποιος θα ενημερώσει τους δημότες –και εμάς- γιατί δεν έχουν προβλεφθεί οι χώροι για θέσεις στάθμευσης των κατοίκων των γύρω περιοχών, οι τρόποι μετακίνησής τους, ο συντονισμός με τα επερχόμενα έργα δικτύων κοινής ωφελείας (ΔΕΥΑΙ, ΔΕΔΔΗΕ, ΔΕΔΑ, δίκτυα οπτικών ινών κ.λπ.) για να μην ξανασκαφτούν οι ίδιοι δρόμοι και για να ελαχιστοποιηθεί η όχληση στην πόλη; Ποιος θα απολογηθεί, γιατί στους σχεδιασμούς αυτούς δεν έχει προβλεφθεί και η κατασκευή των ποδηλατόδρομων, ώστε να αρχίσει τμήμα-τμήμα η ανάπτυξη του δικτύου αυτού, με στόχο την απομάκρυνση των οχημάτων από το κέντρο πόλης; Ή τι εννοεί, τελικά, η δημοτική αρχή ως αναβάθμιση ή ανάπλαση ή ανακατασκευή; Βρισκόμαστε στο 2022. Το μοντέλο που έχει υιοθετήσει η δημοτική αρχή με τον αποσπασματικό και τυχαίο σχεδιασμό και την ταυτόχρονη συστηματική προβολή των έργων αυτών ως έργων βελτίωσης της καθημερινότητας του δημότη, είναι πλέον παρωχημένο και δεν προάγει σε καμία περίπτωση την ανάγκη της σύγχρονης κοινωνίας για το εύ ζην», τόνισε η κ. Καλογιάννη.

Κριτική και για το ενεργειακό

Εκτεθειμένη χαρακτήρισε τη δημοτική αρχή για τους χειρισμούς της έναντι των συνεπειών της ενεργειακής κρίσης, η κ. Καλογιάννη, υποστηρίζοντας πως από τα τέλη της περασμένης χρονιάς μέχρι και σήμερα ο Δήμος Ιωαννιτών έχει λάβει έκτακτες επιχορηγήσεις ύψους τουλάχιστον 4,5 εκ. ευρώ, 3 εκ. ευρώ των οποίων εντός του 2022, για την κάλυψη του ενεργειακού κόστους ή και έργων, και παράλληλα η δημοτική αρχή δεν αξιοποίησε καμία από τις προτάσεις που η παράταξη είχε καταθέσει έγκαιρα.
«Καμία προνοητικότητα δεν έδειξε και σε αυτό το θέμα, δεδομένου ότι για τη λήψη των αποφάσεών της κυριαρχεί κατά κόρον ο στιγμιαίος ή ο ημερήσιος αυτοσχεδιασμός!», σημείωσε η κ. Καλογιάννη, επιρρίπτοντας ευθύνη στη δημοτική αρχή για το ότι δεν έλαβε υπόψη την αύξηση του κόστους στον προϋπολογισμό του 2022, μια αύξηση αναμενόμενη, γιατί, όπως εξήγησε, ακύρωσε τον διαγωνισμό LED της προηγούμενης δημοτικής αρχής, χωρίς καμία τεχνική τεκμηρίωση, έχασε χρόνο και χρήμα με το νέο διαγωνισμό, δεν εκδήλωσε κανένα σοβαρό ενδιαφέρον για υλοποίηση έργων, μέτρων και παρεμβάσεων που προδιαγράφονται στο Σχέδιο Δράσης Βιώσιμης Ενέργειας (ΣΔΒΕ), δεν επικαιροποίησε και δεν κατέγραψε τα ενεργειακά δεδομένα του Δήμου.
«Η δημοτική αρχή, ακολουθώντας και σε αυτή την περίπτωση τον ιδιότυπο σχεδιασμό της -που εμφανώς στηρίζεται στο μότο “κι αύριο μέρα είναι”, τον περασμένο Μάιο ανέθεσε με συμβατικό χρονοδιάγραμμα 18 μηνών (δηλαδή στη λήξη της θητείας της) την καταγραφή των αριθμών παροχών και της καταναλισκόμενης ενέργειας όλων των υποδομών και εγκαταστάσεών της. Παρεμπιπτόντως, ακόμη και η ΔΕΥΑΙ στον προϋπολογισμό της έχει ανάλυση και επιμερισμό των καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας, εδώ και περίπου μία δεκαετία», σημείωσε η κ. Καλογιάννη και πρόσθεσε πως η δημοτική αρχή δεν προχώρησε σε μια σειρά δράσεων και παρεμβάσεων, όπως η παράταξη είχε προτείνει, μεταξύ των οποίων λειτουργία φ/β σταθμών, διαχείριση των βιοαποβλήτων, διαγωνισμό για την εξεύρεση του φθηνότερου παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας και έργα για τη μείωση των διαρροών και εξοικονόμηση ενέργειας στο δίκτυο και τα αντλιοστάσια της ΔΕΥΑΙ.
«Και σε αυτές, τις προφανούς αναγκαιότητας επεμβάσεις, η δημοτική αρχή γύρισε την πλάτη. Αρνήθηκε να εκτιμήσει και να αξιολογήσει τις προτάσεις μας, αφού έχει υιοθετήσει την πολιτική αντιμετώπιση, όπως ορίζεται στη φράση: “όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι εναντίον μας”. Σήμερα, ευτυχώς, η kυβέρνηση κινητοποιείται για να καλύψει τις συνέπειες της αδράνειας της δημοτικής αρχής, και της χορηγεί έκτακτες ενισχύσεις, ενώ και από τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού πρόκειται να της είναι αρωγός και με νέες», κατέληξε.

Σχετικά άρθρα

Την ενδυνάμωση του ΑΣΔΣΑ Ηπείρου θέτει ως στόχο η Τ. Καλογιάννη

Άλλα συμφώνησαν, αλλιώς τους προέκυψαν

Αποστόλης Τζελέτας

ΑΣΔΣΑ Ηπείρου: Προμηνύεται δύσκολη η… συμβίωση

Αποστόλης Τζελέτας