Από τη συνάντηση προέκυψε ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουν έργα και στην πλευρά της Αλβανίας, με τα οδικά έργα να εντάσσονται στον διευρωπαϊκό άξονα «Blue Corridor». «Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για τα έργα υποδομών που υλοποιούνται σε Ελλάδα και Αλβανία, με έμφαση στις εξελίξεις που αφορούν στην κατασκευή του οδικού έργου Ιωάννινα-Κακαβιά. Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας αποτελεί τμήμα του Blue Corridor και, όπως ανακοινώσαμε με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, θα καταφέρουμε να τον δημοπρατήσουμε εντός του 2022. Οι προοπτικές που υπάρχουν είναι μεγάλες και θα δημιουργήσουν πολλαπλά οφέλη οικονομικής ανάπτυξης, τόσο για τις τοπικές κοινωνίες όσο και για την ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου», αναφέρει σε ανάρτησή του στο facebook ο Κώστας Καραμανλής.
Από την πλευρά της, σε συνέντευξή της στον ιστότοπο gr.euronews.com, η Belinda Balluku ανέφερε: «Ο Μπλε Διάδρομος είναι υψηλής προτεραιότητας για την αλβανική κυβέρνηση. Έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία για αυτό το έργο, το πανευρωπαϊκό, τον Μάρτιο του 2020, λίγες μέρες πριν ξεκινήσει η πανδημία. Λόγω της πανδημίας, έπρεπε να σταματήσουμε, αλλά τώρα είμαστε έτοιμοι. Και τα καλά νέα που πήραμε από τον υπουργό Κ. Καραμανλή είναι ότι και η Ελλάδα είναι έτοιμη. Έτσι και οι δύο χώρες θα ξεκινήσουν τη διαδικασία για τους διαγωνισμούς και σύντομα θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε την κατασκευή του εργοταξίου και στις δύο πλευρές. Φυσικά, αυτό το έργο θα έχει νόημα αν συνδεθεί και με το Μαυροβούνιο. Ελπίζουμε λοιπόν η κυβέρνηση του Μαυροβουνίου να θέσει το έργο σε υψηλή προτεραιότητα στο μέλλον. Όπως γνωρίζω, η κροατική πλευρά κάνει καλή δουλειά τα τελευταία δύο χρόνια και είναι πολύ κοντά στην ολοκλήρωση του δικού της τμήματος.
Στη συνάντηση του Κ. Καραμανλή με τη B. Balluku, στην οποία συμμετείχε και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, έγινε συζήτηση και για τις δυνατότητες της διμερούς συνεργασίας για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής διασυνδεσιμότητας, με τα σχέδια, ωστόσο, να μην αφορούν την Ήπειρο άμεσα.
Όπως έκανε γνωστό η υπουργός Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας, στο πλαίσιο της συνάντησης αποφασίστηκε να υπογραφεί το συντομότερο δυνατό μνημόνιο συνεργασίας για ένα κοινό έργο για τους σιδηροδρόμους, το οποίο αφορά τη σύνδεση από το Πόγραδετς, στην ανατολική πλευρά της Αλβανίας, έως την Ιεροπηγή, κοντά στην Κρυσταλοπηγή, και το σημείο σύνδεσης θα είναι στην Καστοριά.
«Αυτό είναι ένα παλιό σχέδιο, αλλά τώρα έχει ωριμάσει. Είναι ώρα να ξεκινήσει και να υλοποιηθεί αυτό το έργο, το οποίο είναι σημαντικό έργο και – πρώτα απ’ όλα- ανταποκρίνεται στις πολιτικές της Ε.Ε. Είναι μέρος της Πράσινης Ατζέντας. Και δεύτερον, είναι ένας τρόπος βιώσιμης μετακίνησης για τους πολίτες και των δύο χωρών. Επικεντρωθήκαμε λοιπόν στους σιδηροδρόμους και αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τη συνεργασία για την τεχνική βοήθεια και να το δούμε ως ένα ολοκληρωμένο έργο, ένα διασυνοριακό έργο μεταξύ των δύο χωρών μας», σημείωσε στη συνέντευξή της.
Εργοτάξια και στην άλλη πλευρά των συνόρων
Τη δημοπράτηση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά εντός του 2022 προανήγγειλε εκ νέου ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο της συνάντησής του με την υπουργό Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας Belinda Balluku.
