ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

«Θύμα» οριζόντιων αποφάσεων το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων

Στην υποβάθμιση του δημοτικού σχολείου Πραμάντων βρήκε τη «λύση» για τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών το υπουργείο Παιδείας, με τις πρόσφατες καταγγελίες των εκπαιδευτικών για αιφνιδιαστικές συμπτύξεις τμημάτων να επιβεβαιώνονται και μάλιστα σε μια περιοχή που παλεύει να κρατήσει τον πληθυσμό της και να μην οδηγηθεί σε μαρασμό.

Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έφτασαν στον δήμο Βορείων Τζουμέρκων, η υποβάθμιση του σχολείου από τριθέσιο σε διθέσιο ισχύει άμεσα από τη φετινή χρονιά, η οποία ξεκίνησε μόλις ένα μήνα πριν, μολονότι διαθέτει την ίδια δύναμη μαθητών με πέρυσι, δηλαδή 27 μαθητές, τρεις λιγότερους από τους 30, που –τυπικά- προβλέπονται για τα τριθέσια σχολεία.
Ωστόσο, όπως τονίζει ο δήμαρχος Β. Τζουμέρκων Γιάννης Σεντελές, τα προηγούμενα χρόνια ήδη ανέστειλαν την λειτουργία τους τρία δημοτικά σχολεία των μικρότερων χωριών του δήμου, στους Χριστούς, την Πλατανούσα και το Ματσούκι, με στόχο να ενισχυθεί και να λειτουργήσει ένα σχολείο περισσοτέρων θέσεων στην έδρα του δήμου.
Η άμεση επίπτωση από την υποβάθμιση του σχολείου είναι ότι θα σταματήσουν να διδάσκονται ειδικότητες, όπως οι ξένες γλώσσες, με τους μαθητές που κατοικούν στην απομακρυσμένη από το κέντρο περιοχή, να μην έχουν πλέον άλλη δυνατότητα να τις διδαχθούν.
«Τα Πράμαντα είναι η πλέον απομακρυσμένη έδρα δήμου, που απέχει 65 χλμ. από την πρωτεύουσα του νομού Ιωαννίνων. Οι μαθητές δεν έχουν άλλη δυνατότητα να αναπληρώσουν ό,τι ένα υποβαθμισμένο σχολείο δεν μπορεί να τους προσφέρει και για τον λόγο αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο. Γνωρίζουμε καλά ότι ήδη σε διάφορα χωριά του νομού λειτουργούν κατ’ εξαίρεση, και ενδεχομένως δικαίως, σχολεία με περισσότερες θέσεις από όσες δικαιολογεί ο αριθμός των μαθητών τους. Η περιοχή μας αναπτύσσεται ταχέως τουριστικά και ήδη φαίνεται η πρόθεση νέων ανθρώπων να δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό. Η υποβάθμιση του σχολείου θα λειτουργήσει ασφαλώς ως ένα αντικίνητρο για τις νέες οικογένειες», σημειώνει ο κ. Σεντελές σε επιστολή του προς το υπουργείο Παιδείας, την οποία απηύθυνε και στους βουλευτές του νομού Ιωαννίνων, προσθέτοντας την αναστάτωση που προκαλεί η είδηση στους μαθητές και τους γονείς τους, και ζητώντας την ανάκλησή της.

Αντιδράσεις ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ

Άμεση, επίσης, ήταν η αντίδραση της βουλευτή Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Μερόπης Τζούφη και της Νομαρχιακής Επιτροπής Ιωαννίνων του Κινήματος Αλλαγής.
Η κ. Τζούφη κατέθεσε ως κοινοβουλευτική αναφορά την επιστολή του δημάρχου, ζητώντας από την υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει την απόφασή της και να ενημερώσει άμεσα τη δημοτική αρχή και την τοπική κοινωνία.
«Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αντί να προσλάβει αναπληρωτές, υποβαθμίζει και συγχωνεύει τμήματα και σχολεία κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα τεχνάσματα για την εξοικονόμηση πόρων είναι σε βάρος των μαθητών και πρέπει να σταματήσουν τώρα», σημειώνει και καταλήγει λέγοντας πως «το υπουργείο Παιδείας αγνοεί τις ιδιαιτερότητες των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών, υπονομεύει τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας και των νέων οικογενειών, που ζητούν ποιοτική εκπαίδευση για τα παιδιά τους».
Για μια άστοχη και στείρα, αριθμητική προσέγγιση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας κάνει λόγο η Ν.Ε. του Κινήματος Αλλαγής, σημειώνοντας πως το υπουργείο Παιδείας φέρει ακέραια την ευθύνη της αναστάτωσης που προκαλείται στην εκπαιδευτική κοινότητα, αφού όλα τα δεδομένα ήταν γνωστά από το καλοκαίρι μέσω του πληροφορικού συστήματος my school.
«Ένα ακόμη θύμα αυτού του πρωτοφανούς αναπρογραμματισμού είναι το τριθέσιο δημοτικό σχολείο Πραμάντων, που υποβιβάζεται λειτουργικά σε διθέσιο. Ένα σχολείο που λειτουργεί υπό ιδιαίτερες, προβληματικές, καιρικές και συγκοινωνιακές συνθήκες και καλύπτει μια μεγάλη, ορεινή και δυσπρόσιτη δημοτική περιοχή, πλήττεται. Ένα δημόσιο σχολείο με μαθητές μεταφερόμενους από την Κηπίνα, το Ματσούκι, την Πλάκα και τους Κτιστάδες καλείται να αναπροσαρμόσει το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα», σημειώνει το ΚΙΝΑΛ και αποδίδει στο υπουργείο πρωτοφανή αδιαφορία για τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών.
«Το λιγότερο αστοχία ενεργειών υποδηλώνει κάθε υποβιβασμός που αυξάνει τον μαθητικό πληθυσμό ανά τμήμα, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία με την απειλή του covid-19 του κορωνοϊού», τονίζει το ΚΙΝΑΛ και προσθέτει πως πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν, να ευαισθητοποιηθούν, οι αρμόδιοι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης και της εκπαίδευσης, ώστε να μη διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του δημοτικού σχολείου Πραμάντων και ο προγραμματισμός των οικογενειών των μικρών μαθητών.

Σχετικά άρθρα

Δήμος Β. Τζουμέρκων – Ειδοποιητήρια για την απομάκρυνση εγκαταλελειμμένων οχημάτων

Ηπειρωτικός Αγών

Δήμος Β. Τζουμέρκων – Σε προτεραιότητα η ενεργειακή αναβάθμιση δημοτικών κτιρίων

Ελέγχει τα μονοπάτια του ο Δήμος Βορείων Τζουμέρκων