ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

«Πείραμα» η επαναλειτουργία των σχολείων

Αυξάνονται τα μέτωπα για το υπουργείο Παιδείας, με το πολυνομοσχέδιο αλλά και την επαναλειτουργία των σχολείων να συναντούν έντονες αντιδράσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Και τα δύο θέματα αποτέλεσαν αντικείμενο της παράστασης διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με τη στήριξη της ΑΔΕΔΥ και της Ένωσης Γονέων, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση αναμένει αναλυτικές οδηγίες και πρωτόκολλα από τον ΕΟΔΥ για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να διασφαλίζεται η προστασία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, γίνονται επαφές με την Πολιτική Προστασία της περιφέρειας, αλλά και τις Σχολικές Επιτροπές των δήμων, προκειμένου όλες οι σχολικές μονάδες να προμηθευτούν το απαραίτητο υγειονομικό υλικό, αλλά και να επιλυθούν ζητήματα καθαριότητας.Ωστόσο, η επανέναρξη χαρακτηρίζεται ως ένα εξαιρετικά εγχείρημα, με όλους να μην κρύβουν την αγωνία και τους προβληματισμούς τους.

«Κατανοώ απόλυτα όλους τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες. Θα τις μεταφέρωστο υπουργείοκαι θέλω όλοι, ο καθένας στο βαθμό που μπορεί, να βοηθήσετε να βγούμε αλώβητοι από αυτή την κρίση, που δε χτυπά μόνο την εκπαίδευση αλλά ολόκληρη την κοινωνία», ανέφερε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Ηπείρου Κωνσταντίνος Καμπουράκης, απαντώντας στους προβληματισμούς που του τέθηκαν κυρίως από τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Στέφανο Μιχάλη, καθώς τα λύκεια και τα γυμνάσια είναι αυτά που θα ανοίξουν σε πρώτη φάση.

«Πείραμα», ωστόσο, χαρακτήρισε την επαναλειτουργία των γυμνασίων και των δύο τάξεων του λυκείου ο κ. Μιχάλης, σημειώνοντας ότι υπάρχουν πρακτικά προβλήματα που δεν εξασφαλίζουν τη λειτουργία τους, πέρα από τα ζητήματα προστασίας της υγείας. «Εγώ δεν είμαι λοιμωξιολόγος, θα σταθώ μόνο στα πρακτικά ζητήματα. Θα πρέπει να λειτουργήσουν διπλά τμήματα και να βγουν προγράμματα, ενώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε δύο και τρία σχολεία. Εδώ δυσκολευόμαστε να βγάλουμε προγράμματα τον Σεπτέμβριο, που δεν έχουν τοποθετηθεί οι αναπληρωτές, θα μπορέσουμε να βγάλουμε σε τόσο σύντομο διάστημα και με αυτές τις συνθήκες;», διερωτήθηκε.

Έκανε λόγο δε για βιασύνη του υπουργείου να ανακοινώσει την επαναλειτουργία των σχολείων. «Κάνουμε βήματα σε άγνωστα μέρη και φοβάμαι ότι δε θα πετύχει. Μακάρι να πετύχει. Θεωρώ ότι δε θα έπρεπε να βιαστεί το υπουργείο και να ανακοινώσει επανέναρξη μαθημάτων πλην της τρίτης λυκείου. Να δούμε πρώτα πώς θα προχωρήσει εκεί και μετά να κάνουμε το επόμενο βήμα. Το θεωρώ παρακινδυνευμένο, μακάρι να διαψευστώ», σημείωσε.

Την αύξηση των κονδυλίων προς τις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια του απαραίτητου υγειονομικού υλικού ζήτησε από την πλευρά του ο κ. Τόκας, εκφράζοντας τον προβληματισμό τους για την καθαριότητα στα σχολεία, με δεδομένο ότι σήμερα οι σχολικές καθαρίστριες εργάζονται μόνο μετά το τέλος των διδακτικού ωραρίου.

«Τα μέτρα μεταβιβάζουν την ευθύνη σε γονείς και εκπαιδευτικούς. Να ανοίξουν τα σχολεία αλλά με γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό και λύση όλων αυτών των ζητημάτων», σημείωσε.

Οι ενστάσεις για το πολυνομοσχέδιο

Σε ό,τι αφορά το πολυνομοσχέδιο και την κατάθεσή του στη Βουλή εν μέσω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, οι εκπαιδευτικοί κατέθεσαν την πλήρη αντίθεσή τους και παρέδωσαν υπόμνημα με τις θέσεις τους στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κ. Καμπουράκη.

Χαρακτηρίζοντας την κατάθεση του νομοσχεδίου ως μια αντιδημοκρατική κίνηση λόγω της συγκυρίας, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Στέφανος Μιχάλης σημείωσε πως οι εκπαιδευτικοί θα «παλέψουν ώστε να μην περάσει», ενώ σε επιμέρους διαφωνίες με σημεία του νομοσχεδίου αναφέρθηκε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κώστας Παργανάς.

Οι εκπαιδευτικοί, μεταξύ άλλων, διαφωνούν με την εισαγωγή δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο χωρίς αντίστοιχη εκπαιδευτική τεκμηρίωση, με την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και με τον θεσμό του «δασκάλου εμπιστοσύνης». «Θεωρούμε τον θεσμό παράταιρο με τη σχολική πραγματικότητα, η εμπιστοσύνη κερδίζεται δεν έρχεται με νόμους», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Για ένα νομοσχέδιο που θέτει φραγμούς στην εκπαίδευση για παιδιά που προέρχονται από λαϊκές οικογένειες και οδηγεί στην οικονομική εξόντωση τους γονείς λόγω των αλλεπάλληλων εξετάσεων, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Τάσος Τόκας, καλώντας το υπουργείο να το αποσύρει.

Τη στήριξη του στα αιτήματα των εκπαιδευτικών εξέφρασε εκ μέρους του νομαρχιακού τμήματος της ΑΔΕΔΥ ο πρόεδρος Χρήστος Γρίβας, σημειώνοντας πως ήταν προκλητική η ενέργεια του υπουργείου να καταθέσει το πολυνομοσχέδιο τη στιγμή που ακόμη και η Βουλή υπολειτουργεί.«Δε λύνει τα προβλήματα εκπαίδευσης, αντίθετα υψώνει φραγμούς», σημείωσε.

Τη διαβεβαίωση ότι θα μεταφέρει τις θέσεις των εκπαιδευτικών και φορέων στο υπουργείο έδωσε από την πλευρά του ο κ. Καμπουράκης.

Σχετικά άρθρα

Πάνω από 800 μαθητές έμειναν σπίτι στην Ήπειρο

Απεργία και πορεία από τα παλιά

Με ελάχιστα κενά εκπαιδευτικών ξεκινά η νέα σχολική χρονιά

Γεωργία Χαλάτση