ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Με βήμα γοργό για τις «εικονικές τάξεις»

Με τη συμμετοχή της συντριπτικής πλειονότητας των εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης, σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας, υλοποιήθηκε με επιτυχία το εισαγωγικό σεμινάριο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε σχολεία του νομού Ιωαννίνων, μεταξύ άλλων νομών, μετά την χθεσινή ενεργοποίηση των ψηφιακών εργαλείων για την εξ αποστάσεως διδασκαλία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Στόχος του σεμιναρίου σε περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων και καθηγητές πληροφορικής και του νομού Ιωαννίνων ήταν οι πληροφορίες να διοχετευτούν περαιτέρω στους εκπαιδευτικούς και να ξεκινήσει η διδασκαλία, που έχει ως στόχο όχι την κάλυψη της διδακτέας ύλης, αλλά τη συνέχιση της επαφής των μαθητών με τα σχολεία.

Ως προς την πρόσβαση των μαθητών στα εξ αποστάσεως μαθήματα, από το υπουργείο τονίστηκε ότι «αν και η πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση ίντερνετ, κατ’ αρχήν χωρίς περιορισμό δεδομένων, έχει προβλεφθεί επιπλέον η δυνατότητα σύνδεσης με την εικονική τάξη και μέσω τηλεφωνικής γραμμής, με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο».

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι στόχος είναι μέχρι το τέλος της εβδομάδας να έχει προχωρήσει σημαντικά η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα λύκεια της χώρας και στη συνέχεια στα γυμνάσια.

Σύμφωνα με την υπουργό παιδείας Νίκη Κεραμέως, η διαδικτυακή πλατφόρμα είναι ιδιαιτέρως απλή στη χρήση της. Κάθε εκπαιδευτικός διαθέτει μια εικονική τάξη, με την οποία οι μαθητές συνδέονται, και έχει τη δυνατότητα να μοιραστεί μαζί τους υλικό (έγγραφα, παρουσιάσεις), να διαμοιραστεί μαζί τους την οθόνη του, ενώ μπορεί ακόμη να επιβάλει απόλυτη σιγή στην τάξη, και οι μαθητές μπορούν να ζητήσουν το λόγο και να υποβάλουν ερωτήσεις.

Παράλληλα, έχουν σταλεί γραπτές οδηγίες και βίντεο στους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να μπορέσουν να εφαρμόσουν την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία.

 Έλλειψη μέσων και γνώσης διαπιστώνει η ΕΛΜΕ

Την περικοπή της σχολικής ύλης και όχι την επιμήκυνση της χρονιάς και μεταφορά των εξετάσεων τον Σεπτέμβρη, ζητά η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων από το υπουργείο Παιδείας, την ώρα που ξεκινά η εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, χωρίς – όπως φαίνεται- να έχουν εξασφαλιστεί τα στοιχειώδη.

Πέρα από την πλατφόρμα διδασκαλίας που παρέχει το υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί θέτουν ερωτήματα σχετικά με τα προβλήματα που προκύπτουν, όπως το γεγονός ότι δεν είναι εξασφαλισμένοι ούτε οι υπολογιστές και τα περιφερειακά εξαρτήματα, όπως κάμερες και μικρόφωνα, ούτε ακόμα το διαδίκτυο για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

«Πολλά σχολεία έχουν παλιούς υπολογιστές, μην μπορώντας να τρέξουν την πλατφόρμα. Οι συνάδελφοι, από την άλλη, δεν έχουν όλοι επαρκείς Η/Υ για να κάνουν τα μαθήματά τους ηλεκτρονικά. Το σοβαρότερο όλων όμως είναι το ζήτημα της ύπαρξης ενός –έστω και μικρού– ποσοστού οικογενειών, που δεν έχουν τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο. Τα παιδιά αυτών των οικογενειών δεν μπορούν να επωφεληθούν και αμέσως τίθεται το θέμα της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών απέναντι στη νέα μαθησιακή διαδικασία», αναφέρεται στην ανακοίνωση, ενώ σημειώνεται πως δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις ούτε για την παραγωγή ενός μαθήματος και τη χρήση των κατάλληλων προγραμμάτων, με την ΕΛΜΕ Ιωαννίνων να θέτει και το ζήτημα της απουσίας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών πάνω στα θέματα αυτά.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ταμία της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Περικλή Ντέτσικα, υπάρχει έλλειψη στην αγορά ακόμη και για κάμερες που θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να τοποθετήσουν στους υπολογιστές τους προκειμένου να γίνει το μάθημα. «Ξεκινάμε από το μηδέν, δεν ξέρω αν θα τα καταφέρουμε. Ως ΕΛΜΕ, θέλουμε να στηρίξουμε και τον εκπαιδευτικό και τους μαθητές σε αυτή την κατάσταση. Είμαστε αισιόδοξοι, αλλά δε γνωρίζουμε», σημείωσε.

«Το υπουργείο δε θα έπρεπε εδώ και πόσα χρόνια να έχει φτιάξει μια πλατφόρμα και φυσικά να έχει επιμορφώσει του εκπαιδευτικούς, ώστε σε τέτοιες περιπτώσεις να μπορεί να ανταποκριθούν; Η πλατφόρμα e-class και άλλες πλατφόρμες είναι διαθέσιμες εδώ και χρόνια, αλλά εφόσον δεν υπάρχει η κουλτούρα του συνδυασμού στο σχολείο της δια ζώσης διδασκαλίας με την εξ’ αποστάσεως, τίποτε δε λειτουργεί παρά μόνο σε “πιλοτική φάση”, που μόλις τελειώσει η πιλοτική, χάνεται και η φάση», καταλήγει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων.

Σχετικά άρθρα

Διαβεβαιώσεις για παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια

ΕΛΜΕ Ιωαννίνων – Υπεραμύνεται της διατήρησης της χωροταξικής κατανομής

Γεωργία Χαλάτση

Απόδοση ευθυνών στους πραγματικά υπεύθυνους ζητά η ΕΛΜΕ