Thrimatismos ogkwdi
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Προς σταδιακή αποκατάσταση η χωματερή των ογκωδών

Στη σταδιακή αποκατάσταση του χώρου, όπου για αρκετό χρονικό διάστημα λειτουργούσε ως σημείο συγκέντρωσης ογκωδών, σε έκταση παραπλεύρως της λεωφόρου Νιάρχου στο Κάτω Νεοχωρόπουλο, προχωρά ο Δήμος Ιωαννιτών.

Τα ογκώδη θρυμματίζονται και στη συνέχεια θα μεταφερθούν στον ΧΥΤΑ Ελληνικού, διαδικασία που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας. Αν και η διαδικασία θρυμματισμού αποτελεί ουσιαστικά διαχείριση απορριμμάτων, κάτι που δεν είναι αδειοδοτημένος ο Δήμος να κάνει στο συγκεκριμένο σημείο, η επιλογή αυτή φαίνεται πως ήταν μονόδρομος, από τη στιγμή που ο ΧΥΤΑ Ελληνικού δέχεται ογκώδη, τα οποία έχουν υποστεί διαλογή. «Δεν μπορούσαμε να κάνουμε διαλογή, γιατί και χρόνος θα χρειαζόταν και προσωπικό, το οποίο δε διαθέτουμε», ανέφερε στον Η.Α. ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Μάκης Χρυσοστόμου, υποστηρίζοντας πως η μόνη λύση ήταν ο θρυμματισμός και στη συνέχεια η μεταφορά.
Αυτή τη στιγμή έχει σταματήσει η μεταφορά ογκωδών στον χώρο από τα φορτηγά του Δήμου Ιωαννιτών, χωρίς, βέβαια, να μπορεί κάποιος να διαβεβαιώσει με απόλυτο τρόπο ότι δεν εναποτίθενται αντικείμενα κατά τις βραδινές ώρες, που δεν υπάρχει στον χώρο κόσμος να εργάζεται. Μετά τον καθαρισμό του χώρου, θα τοποθετηθούν περίφραξη και πινακίδες απαγόρευσης νέων αποθέσεων, κάτι που αναφέρεται και σε ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου για το ζήτημα.
Ωστόσο, το μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει το επόμενο διάστημα. Αυτή τη στιγμή στον ΧΥΤΑ Ελληνικού έχει εγκατασταθεί από τον Αναγκαστικό Σύνδεσμο Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Ηπείρου νέος θρυμματιστής μετά από συνεργασία με την Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας (ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ). Και πάλι, όμως, προκύπτουν ζητήματα, με τον κ. Χρυσοστόμου να αναφέρει ότι χθες υπήρξε ενημέρωση να μη συνεχιστεί η μεταφορά ογκωδών μέχρι τη Δευτέρα, καθώς υπάρχει συγκεντρωμένος μεγάλος όγκος.
Πρότασή του, την οποία έχει καταθέσει και στο Δ.Σ. του ΑΣΔΣΑ, είναι η εγκατάσταση θρυμματιστή στον χώρο του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, με τη μεταφορά στη συνέχεια των θρυμματισμένων αντικειμένων στον ΧΥΤΑ. Όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας, με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί ο χρόνος μεταφοράς των ογκωδών και θα υπάρχει η δυνατότητα συγκέντρωσης μεγαλύτερων ποσοτήτων σε καθημερινή βάση.