iatriki uoiioannina
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Κατάληψη της Ιατρικής σχολής, αποχή από τις κλινικές

Με κατάληψη της Ιατρικής σχολής και αποχή από τις κλινικές σήμερα και αύριο (Δευτέρα και Τρίτη) «απαντούν» οι φοιτητές στις προτεινόμενες αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών τους, καθώς θεωρούν ότι θα έχουν επιπτώσεις στην ποιότητα των σπουδών τους.

Σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωση – απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, στο 4ο και 5ο έτος οι διαλέξεις της θεωρίας των κλινικών ανά εξάμηνο θα παραδίδονται τον πρώτο μήνα του εξαμήνου όλες μαζί, ενώ στο τέλος κάθε κλινικής οι φοιτητές θα εξετάζονται μέσω lock book ( 2/10 βαθμούς) και quiz (2/10 βαθμούς), με τις γραπτές εξετάσεις να πραγματοποιούνται μαζί με αυτές των μαθημάτων εξαμήνου, στις εξεταστικές (Φεβρουαρίου- Ιουνίου).
«Οι προβλεπόμενες αλλαγές δεν είναι μόνο ότι επιβαρύνουν τον προγραμματισμό του καθενός μας, καθώς αλλάζει πλήρως ο οδηγός σπουδών με τον οποίο εισαχθήκαμε και σχεδιάζαμε σε τι θα εστιάσουμε ανά περίοδο (ιδιαίτερα επιβαρύνονται οι εργαζόμενοι φοιτητές). Έχει επιπτώσεις πρώτα από όλα στους όρους εκπαίδευσης μας. Οι όποιες αναγκαίες αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών πρέπει να διασφαλίζουν την όσο το δυνατόν καλύτερη σύνδεση θεωρίας και κλινικής άσκησης, αλλά ο σχεδιασμός της επιτροπής σπουδών και της διοίκησης του τμήματος κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση», τονίζουν και προσθέτουν πως η σημερινή κατάσταση της κλινικής εκπαίδευσης παρουσιάζει συνεχείς αναβολές διαλέξεων, απουσία καθηγητών από την υποχρέωση τους για κλινική εκπαίδευση και έλλειψη ακόμα και στοιχειώδους εκπαιδευτικού προγράμματος.
«Η Ιατρική εκπαίδευση δε μπορεί να αποτελεί ατομική υπόθεση του καθενός μας, δεν αρκεί το προσωπικό μας διάβασμα, ούτε είναι λύση το να κυνηγάμε τους ειδικευόμενους του νοσοκομείου, την ώρα που και οι ίδιοι είναι υπό εκπαίδευση με εξοντωτικά ωράρια. Οποιαδήποτε αλλαγή, προκειμένου να εξυπηρετεί την αναβάθμιση της Ιατρικής εκπαίδευσης, έχει ως προϋπόθεση την ύπαρξη επαρκούς αριθμού μελών ΔΕΠ πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, που θα έχουν καθημερινή και ουσιαστική ενασχόληση με τους φοιτητές και την προετοιμασία τους, όχι απλά για την τελική εξέταση του μαθήματος αλλά για την επάρκεια τους ως μελλοντικοί γιατροί», τονίζουν, σημειώνοντας πως στόχος των αλλαγών δε μπορεί να είναι η «απαλλαγή» των πανεπιστημιακών καθηγητών από τις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις, ούτε η διευκόλυνση της ίδρυσης ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος σπουδών με δίδακτρα.
«Δεν αποτελεί επιλογή μας ο συμβιβασμός με την υπάρχουσα κατάσταση, αλλά ούτε και η αποδοχή αλλαγών, που μετατρέπουν ακόμα περισσότερο τις κλινικές μας σε εξεταστικό κέντρο και αποσυνδέουν πλήρως τη θεωρητική εκπαίδευση και τη διάλεξη από την κλινική άσκηση. Άλλωστε, τα ίδια τα μέλη της επιτροπής σπουδών δήλωσαν ότι οι αλλαγές αυτές θέτουν τις βάσεις για ακόμα μεγαλύτερες τομές, που θα κινούνται στην ίδια κατεύθυνση, πράγμα που σημαίνει ότι, αν αποδεχτούμε σήμερα πλευρές των αντιδραστικών αλλαγών, θα αναγκαστούμε στη συνέχεια να αποδεχτούμε πολύ χειρότερα», τονίζουν και διεκδικούν να μην εφαρμοστούν οι «αντιδραστικές αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα», σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών που να διασφαλίζει υψηλού επιπέδου Ιατρική εκπαίδευση, επαρκή αριθμό μελών ΔΕΠ πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, συγκροτημένα εκπαιδευτικά προγράμματα ανά κλινική, διπλή εξεταστική για τα πτυχιακά μαθήματα, να μη ιδρυθεί ξενόγλωσσο πρόγραμμα σπουδών με δίδακτρα και «ιδιωτική Ιατρική».

Σχετικά άρθρα

Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Ιωαννίνων: Τρία θερινά σχολεία με στόχο την εξωστρέφεια

Καμπάνια εμβολιασμού με Στ. Ντούσκο και οκτώ επιστήμονες (βίντεο)

Αποστόλης Τζελέτας

«Γιατρός δε γίνεσαι στον υπολογιστή, αλλά μέσα στην κλινική»