Epitropi Toyrismou Ioannina 2
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Προς διαμόρφωση ο στρατηγικός σχεδιασμός για την τουριστική προβολή

Σε αναζήτηση βηματισμού βρίσκεται ο Δήμος Ιωαννιτών ως προς την τουριστική προβολή των Ιωαννίνων, με το 2024 να εξαντλείται στην υλοποίηση ενεργειών, που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή, και τον στρατηγικό σχεδιασμό να παραπέμπεται για την επόμενη χρονιά.

Το μόνο δεδομένο για τον νέο στρατηγικό σχεδιασμό είναι ότι θα αφορά την παρουσίαση της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων ως ενιαίου προορισμού, με τη δημοτική αρχή Ιωαννίνων να θεωρεί ότι όλοι οι δήμοι της περιοχής πρέπει να ενεργήσουν από κοινού, καθώς όποιος επισκέπτεται τα Ζαγοροχώρια, τα Τζουμέρκα ή το Μέτσοβο , θα επισκεφθεί και την πόλη των Ιωαννίνων, και αντίστροφα.
Από εκεί και πέρα ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι προς διαμόρφωση, χωρίς να υπάρχει μια σαφής πυξίδα επί του παρόντος, με τη δημοτική αρχή να θέλει, ωστόσο, να έχει καταλήξει ως προς το πλάνο της πριν τον Δεκέμβριο, ώστε να προϋπολογιστεί το κόστος δράσεων και ενεργειών. Αυτό έκανε γνωστό και ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου σε θέματα τουρισμού Στέφανος Ζέρβας κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης της Επιτροπής Τουρισμού, το μεσημέρι της Δευτέρας, στο Δημαρχείο. «Το ζήτημα είναι να είμαστε όλοι στο ίδιο τραπέζι. Όλοι όσοι είμαστε εδώ, θέλουμε να αφήσουμε ένα λιθαράκι», τόνισε εισαγωγικά και ζήτησε από τα μέλη της Επιτροπής να προτείνουν ρεαλιστικά πράγματα, καθώς και τα χρήματα που διαθέτει ο Δήμος δεν είναι στα επίπεδα αυτών που διαχειρίζεται η Περιφέρεια Ηπείρου.
Την υστέρηση των Ιωαννίνων σε επισκέπτες από το εξωτερικό επισήμανε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Χρήστος Τάτσης, ενημερώνοντας για τη στοχευμένη προβολή σε δύο πόλεις της Γερμανίας και δύο της Ολλανδίας, χωρίς ακόμη να έχει αποφασιστεί ποιες θα είναι αυτές.
Αν και η συνάντηση είχε τον χαρακτήρα μιας πρώτης γνωριμίας των μελών, δεν ήταν λίγοι αυτοί που τοποθετήθηκαν με εισηγήσεις, προετοιμασμένες και μη, ενώ δεν έλειψαν και οι εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις ως προς το που πρέπει να κινηθούμε.Epitropi Toyrismou Ioannina 1
Τη σύσταση του Οργανισμού Προβολής & Προώθησης του Προορισμού, ώστε να επιτευχθεί το μέγιστο αποτέλεσμα και να μη γίνεται σπατάλη χρημάτων, ζήτησε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων Σπύρος Σουρέλης. Προετοιμασία πριν τις αποστολές στο εξωτερικό έθεσε ως προαπαιτούμενο για την ύπαρξη αποτελεσμάτων ο επιχειρηματίας Γιώργος Τάσιος, ενώ να πάμε μπροστά με μικρά πράγματα και αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της περιοχής, όπως και τη γαστρονομία και τον οινοτουρισμό, πρότεινε η διευθύνουσα σύμβουλος της Branding Greece Έλσα Εξάρχου. Την άποψη να αναλάβουν οι επιχειρηματίες το κόστος της προβολής, εξέφρασε ο Γιάννης Τσιάβος, πρώην διοικητικό στέλεχος σε μεγάλα ξενοδοχεία του εξωτερικού και καθηγητής στο ΤΕΙ Τουριστικών Επαγγελμάτων της Ηγουμενίτσας στο παρελθόν.

Κάτω των προσδοκιών η φετινή σαιζόν

Πέραν των τοποθετήσεων ως προς τα βήματα της επόμενης περιόδου, υπήρξε και μια αποτύπωση της φετινής σαιζόν, η οποία κινείται κάτω των προσδοκιών. Κι αυτό κυρίως γιατί έχει μειωθεί ο αριθμός όσων κάνουν ταξίδια αναψυχής, κυρίως λόγω των οικονομικών δυσκολιών.
«Οι πληρότητες είναι πολύ πιο κάτω από πέρυσι και πρόπερσι. Η μείωση του κύκλου εργασιών είναι μικρότερη, γιατί έχουν αυξηθεί οι τιμές», ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων, λέγοντας ότι η κατάσταση στην πόλη σώζεται, λόγω των αθλητικών διοργανώσεων και των συνεδρίων.
Με ακόμη πιο μελανά χρώματα περιέγραψε την κατάσταση ο ιδιοκτήτης της εταιρείας εναλλακτικών μορφών τουρισμού «Alpine Zone» Αχιλλέας Παπαευθυμίου, λέγοντας πως η πτώση φέτος είναι τραγικά μεγάλη. Ενδεικτικά ανέφερε ότι η μείωση των εισιτηρίων στο Σπήλαιο Περάματος είναι στο 50%, ενώ τόνισε πως οι εκτιμήσεις είναι δυσοίωνες για τα επόμενα χρόνια.
Κόντρα στο κλίμα πεσιμισμού, πάντως, η Έλσα Εξάρχου ανέφερε ότι τα Γιάννενα δεν είναι το κέντρο του κόσμου και πως το πρόβλημα φέτος αγγίζει και άλλους προορισμούς, καθώς υπάρχουν εξελίξεις σ διεθνές επίπεδο, που έχουν αφήσει το στίγμα τους, όπως η οικονομική ύφεση στη Γερμανία και οι πολιτικές εξελίξεις σε Γαλλία και ΗΠΑ.

Σχετικά άρθρα

Πεντάμηνη ψηφιακή καμπάνια με στόχευση στο Ισραήλ