Ioannina Kalpaki Ionia
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

4,5 χρόνια για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Σε 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, θα ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης της Ιόνιας οδού ως τα ελληνοαλβανικά σύνορα και συγκεκριμένα, το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά.

Αυτό ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών και υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας κατά την ενημέρωση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σημειώνοντας πως η χρηματοδότηση του έργου, ύψους 310 εκ. ευρώ συνολικά, είναι εξασφαλισμένη, ενώ επανέλαβε, όπως είναι γνωστό, πως ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο προσυμβατικός έλεγχος.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, ο οδικός αυτός άξονας, μήκους 69,5 χλμ, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Orient East Med) και βελτιώνει τη συνδεσιμότητα της ΠΕ Ιωαννίνων με την υπόλοιπη Ελλάδα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατ’ επέκταση τα Δυτικά Βαλκάνια. Ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει, επίσης, τον Διεθνή Αερολιμένα Ιωαννίνων και μέσω της Εγνατίας Οδού τον Λιμένα Ηγουμενίτσας, όπως επίσης τη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων με τους κύριους οδικούς άξονες. Ως γνωστόν, το έργο περιλαμβάνει δυο υποτμήματα, το Ιωάννινα – Καλπάκι και το Καλπάκι – Κακαβιά, το οποίο αποτελεί προαίρεση με βάση τη σύμβαση.Kalpaki Kakavia Ionia
Στην ίδια συνεδρίαση, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο μεγάλο έργο ύδρευσης των νομών Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, συνολικού προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο του έργου αποτελεί η κατασκευή νέου δικτύου μεταφοράς νερού, συνολικού μήκους 104 χλμ., από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου Λούρου μέχρι τη Λευκάδα. Προβλέπεται η κάλυψη των αναγκών ύδρευσης οικισμών στις Περιφερειακές Ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας. Το δίκτυο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο πεπαλαιωμένο υδραγωγείο προσφέροντας ορθολογική διανομή του νερού μεταξύ των οικισμών και καλή ποιότητα πόσιμου ύδατος, σε περισσότερους από 150.000 κάτοικους των παραπάνω περιοχών.
Το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί 40 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης, που αναμένεται εντός Ιουλίου, ενώ μετά τη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, η λειτουργία θα γίνεται από τον ανάδοχο για 36 μήνες.
Το έργο αρχικά είχε ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά στη συνέχεια απεντάχθηκε, όπως σημείωσε ο βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας, τονίζοντας την αναγκαιότητά του για την κάλυψη των αναγκών της περιοχής. «Ελπίζω αυτό το έργο, που είναι προς ένταξη στο ΠΔΕ, να μην είναι σαν εκείνα που έμπαιναν και βγαίνανε γιατί είχαν προβλήματα στη χρηματοδότηση», σημείωσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ. και πρόσθεσε πως θα παρακολουθεί την πορεία του έργου. Παράλληλα, έθεσε ξανά το ζήτημα της οδικής σύνδεσης Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, ζητώντας από τον υπουργό να εξετάσει την δυνατότητα προώθησής του.

 

Σχετικά άρθρα

Εγκρίθηκε η μελέτη οδοποιίας για το Γιάννενα-Κακαβιά

Ικανοποίηση, ευχαριστίες και προσδοκίες για νέα έργα

Από απομονωμένη… η πιο διασυνδεδεμένη περιοχή της χώρας

Αποστόλης Τζελέτας