Γιάννενα, Πέμπτη 25/06/2026
kallari
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Άδικη επίθεση και πρόστιμα «για ψύλλου πήδημα»

Προσπάθεια εξόντωσης καταγγέλλουν οι επαγγελματίες του Ιστορικού Κέντρου, με κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν ο Σύλλογος Ιστορικού Κέντρου «Τα Παλιά Γιάννινα» και το Σωματείο Καφέ, Μπαρ, Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων «Η Παμβώτις».

Οι δύο φορείς κάνουν λόγο για άδικη επίθεση από τη Δημοτική Αστυνομία και τη δημοτική αρχή, σημειώνοντας ότι τα πρόστιμα που επιβάλλονται στα καταστήματα εστίασης του Ιστορικού Κέντρου γίνονται «για ψύλλου πήδημα».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η δημοτική αστυνομία μετρά με μεζούρες ακόμη και λίγα εκατοστά, «τοποθετεί ανύπαρκτα τραπέζια σε εισόδους καταστημάτων» και θεωρεί ως κατάληψη κοινοχρήστου χώρου «τα καρότσια με μωρά ή ακόμη και τις ίδιες τις γλάστρες του Δήμου». Όπως υποστηρίζουν, οι διαμαρτυρίες τους δεν βρίσκουν ανταπόκριση, αφού η δημοτική αρχή παραπέμπει στη Δημοτική Αστυνομία και η Δημοτική Αστυνομία στη δημοτική αρχή, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να βρίσκονται «ανάμεσα σε ένα μπαλάκι ευθυνών».
Οι επαγγελματίες υποστηρίζουν ότι ενώ προσπαθούν να επεκτείνουν τις άδειές τους και να είναι απολύτως νόμιμοι, συναντούν συνεχώς δυσκολίες και παραλογισμούς, καθώς ακόμη και για ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα χρειάζεται τοπογραφικό διάγραμμα και έγκριση από επιτροπή, κάτι που συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις. Παράλληλα, επισημαίνουν ότι στο Ιστορικό Κέντρο υπάρχουν περιπτώσεις όπου γειτονικά μαγαζιά στον ίδιο δρόμο έχουν διαφορετικό συντελεστή παραχώρησης χώρου.
Σε πρόσφατη συνάντηση με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Χρήστο Τάτση, παρουσία του προέδρου του Σωματείου, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι επαγγελματίες παραπέμφθηκαν στη νέα κανονιστική για την επίλυση των προβλημάτων, «που ουδείς γνωρίζει πότε θα ισχύσει». Σημειώνεται ότι ο Χρ. Τάτσης ήταν πρόεδρος του Σωματείου Καφέ, Μπαρ, Εστιατορίων και Συναφών Επαγγελμάτων «Η Παμβώτις», θέση από την οποία παραιτήθηκε μετά την ανάληψη των καθηκόντων του αντιδημάρχου.
«Όλα αυτά τα χρόνια που το Ιστορικό Κέντρο λειτουργεί ως χώρος ψυχαγωγίας δε διαμαρτυρηθήκαμε ποτέ για τους σωστούς ελέγχους, ούτε στηρίξαμε συναδέλφους που είναι προκλητικά ασύδοτοι. Αυτή τη φορά μιλάμε για προσπάθεια εξόντωσης των καταστημάτων εστίασης», τονίζεται στην ανακοίνωση, ενώ γίνεται λόγος για «αυθαιρεσίες της Δημοτικής Αστυνομίας με τις ευλογίες της δημοτικής αρχής».
Κλείνοντας, ο Σύλλογος και το Σωματείο επισημαίνουν ότι μπροστά σε έναν δύσκολο χειμώνα με την υπερφορολόγηση του κλάδου, είναι αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουν «όλα τα μέσα που δίνει ο Νόμος» για να προασπίσουν τις επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας, «πάντα με σεβασμό στους πελάτες και τους συνδημότες μας».