Γιάννενα, Πέμπτη 25/06/2026
katharistries sxolio
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Αντιδράσεις πυροδότησε η απόρριψη αίτησης καθαρίστριας

Σε κινητοποίηση έξω από το Δημαρχείο Ιωαννίνων προχώρησε το Σωματείο Σχολικών Καθαριστριών Νομού Ιωαννίνων, διαμαρτυρόμενο για την «άδικη απόλυση», όπως τη χαρακτηρίζει, συναδέλφου τους.

Η καθαρίστρια, μέλος της διοίκησης του σωματείου, η οποία εργάζεται επί 19 χρόνια στο 19ο Δημοτικό Σχολείο και στο 23ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, είναι μονογονέας και, σύμφωνα με το Σωματείο, βρίσκεται δύο χρόνια πριν τη συνταξιοδότησή της. Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, η αίτησή της για ανανέωση της σύμβασης απορρίφθηκε λόγω έλλειψης ενός δικαιολογητικού που δεν είχε καταθέσει και τα προηγούμενα χρόνια, χωρίς τότε να υπάρχει πρόβλημα. Η ένστασή της στον Δήμο απορρίφθηκε επίσης.
Το Σωματείο κάνει λόγο για «ντροπή και αίσχος», κατηγορώντας τη δημοτική αρχή ότι με τέτοιες αποφάσεις οδηγεί εργαζόμενους στην ανεργία, καλλιεργεί κλίμα φόβου και στρώνει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών καθαριότητας. «Το θέατρο του παραλόγου που ζούμε τις τελευταίες ημέρες, θα είχε αποφευχθεί αν είχαν μετατραπεί όλες οι συμβάσεις σε πλήρους απασχόλησης και αν είχε προσληφθεί το ίδιο έμπειρο προσωπικό», υπογραμμίζει, κάνοντας λόγο για «εξοντωτικές συνθήκες εργασίας, πεπαλαιωμένα μέσα καθαριότητας και εργολαβική αντιμετώπιση».
Στην ίδια ανακοίνωση στρέφονται κατά του δημάρχου Θωμά Μπέγκα και της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι «με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο επιχειρείται να επιβληθεί σιγή νεκροταφείου στους χώρους δουλειάς» και ζητούν τη στήριξη εκπαιδευτικών και γονέων για την επαναπρόσληψη της καθαρίστριας.
Από την πλευρά του, ο Δήμος Ιωαννιτών, απαντώντας στην ανακοίνωση, τονίζει ότι «σέβεται απολύτως τα δικαιώματα όλων των εργαζομένων» και ότι η διαδικασία αξιολόγησης των αιτήσεων έγινε αποκλειστικά από υπηρεσιακούς παράγοντες, βάσει της νομοθεσίας και χωρίς καμία συμμετοχή αιρετών.
«Είναι τουλάχιστον άστοχο να κατηγορείται η δημοτική αρχή για «απολύσεις», καθώς ουδείς εργαζόμενος έχει απολυθεί. Η επιλογή των σχολικών καθαριστριών έγινε, όπως και κάθε χρόνο, στη βάση των αντικειμενικών κριτηρίων που ορίζει η νομοθεσία. Ο Δήμος Ιωαννιτών παραμένει σταθερός στη θέση του για δίκαιη και διαφανή αντιμετώπιση όλων των εργαζομένων, με μοναδικό γνώμονα τη νομιμότητα και την ισονομία», τονίζει στην απάντησή του.