Γιάννενα, Πέμπτη 25/06/2026
perifereia ipeirou
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Σε στάδιο ωρίμανσης νέα οδικά έργα

Στο βορειοανατολικό κομμάτι του λεκανοπεδίου μετατοπίζει το ενδιαφέρον της η Περιφέρεια Ηπείρου σε ό,τι αφορά τις οδικές υποδομές, όπως μαρτυρά η ημερήσια διάταξη της Περιφερειακής Επιτροπής, που συνεδριάζει την Παρασκευή 8 Αυγούστου, στις 9.30 το πρωί.

Το θέμα που ξεχωρίζει –αν και τελευταίο στην ημερήσια διάταξη, είναι η έγκριση δαπάνης και διάθεση πίστωσης για την υλοποίηση του υποέργου της Περιφέρειας Ηπείρου «Τεχνικός σύμβουλος για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Ηπείρου στη συλλογή στοιχείων για την ωρίμανση φακέλου του έργου “Βόρεια είσοδος – σύνδεση της Εγνατίας οδού με το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων στο ύψος των οικισμών Μάζιας – Δρίσκου” (παροχή υπηρεσιών)».
Η Περιφέρεια Ηπείρου δείχνει τη σαφή διάθεσή της να προχωρήσει στο επόμενο βήμα ωρίμανσης της μελέτης, αν και η «Εγνατία Οδός» δεν έχει δώσει το πράσινο φως να προχωρήσει πέρα από το στάδιο των μελετών, σύμφωνα με τα όσα ο ίδιος ο περιφερειάρχης ανέφερε κατά τη συνεδρίαση λογοδοσίας στα μέσα Ιουλίου. Ωστόσο, η ανάγκη ενός ημικόμβου στον Δρίσκο επικαιροποιείται λόγω της υπογραφής της σύμβασης για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά. «Με την υπογραφή της σύμβασης για το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, οι κυκλοφοριακές συνθήκες στο λεκανοπέδιο των Ιωαννίνων μεταβάλλονται κατά πολύ, κάνοντας επιτακτική πλέον την ανάγκη της δημιουργίας βόρειας εισόδου -σύνδεσης της Εγνατίας οδού με το Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων στο ύψος των οικισμών Μάζιας και Δρίσκου-, για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας και τη δυνατότητα μιας δεύτερης σύνδεσης με την πόλη των Ιωαννίνων», αναφέρεται στην εισήγηση.

Νέα κονδύλια (;) από το Ταμείο Ανάκαμψης

Το δεύτερο έργο, που μπαίνει σε διαδικασία ωρίμανσης, είναι ένα τμήμα 12 χλμ. του επαρχιακού οδικού δικτύου Περάματος – Λογγάδων. Στη συνεδρίαση της Παρασκευής αναμένεται να ληφθεί απόφαση για την παροχή υπηρεσιών τεχνικού συμβούλου για την ωρίμανση συγκοινωνιακών μελετών και οδοποιίας στο συγκεκριμένοι τμήμα και μάλιστα με τη διαδικασία του άρθρου 32.
Το επείγον της διαδικασίας έχει να κάνει, όπως αναφέρεται, με «την επικείμενη εκ νέου πρόσκληση στο Ταμείο Ανάκαμψης για την υποβολή προτάσεων στα πλαίσια της βελτίωσης των χαρακτηριστικών των οδών για την καλύτερη και ασφαλέστερη λειτουργία σε αυτές». Με απλά λόγια, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει πληροφόρηση για διάθεση νέων κονδυλίων από το Ταμείο Ανάκαμψης για έργα οδικής ασφάλειας και σπεύδει να έχει έργα με μελετητική ωριμότητα. Αν πράγματι επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, σίγουρα θα γίνει προσπάθεια ένταξης και κάποιων δαπανηρών κόμβων, όπως ο διπλός κόμβος σε Καρτέρι – Πέρδικα με κόστος 6 εκατ. ευρώ και ο κόμβος στα Φραξύλα με προϋπολογισμό άνω των 5 εκατ. ευρώ.