Αφορμή για τη νέα ευθεία επίθεση αποτέλεσε η εμφάνιση του Αλ. Καχριμάνη σε εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, όπου, μεταξύ άλλων, υποστήριξε ότι ο ίδιος είχε επισημάνει το ζήτημα με τις επιδοτήσεις για βοσκοτόπια και απέδωσε το μπλοκάρισμα των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης σε ανώτερους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.
Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της παράταξης με επικεφαλής τον Στέφανο Ζούμπα, το μόνο σχέδιο, που λειτούργησε στην Ήπειρο τα τελευταία χρόνια, είναι «το σχέδιο αποποίησης ευθυνών», με τον περιφερειάρχη να επιχειρεί να μεταθέσει τις ευθύνες για μία ακόμη φορά σε αόριστους «άλλους».
Ο Στέφανος Ζούμπας καταλογίζει στον κ. Καχριμάνη ότι επιχείρησε να εμφανιστεί άμοιρος ευθυνών, ισχυριζόμενος ότι όλα ήταν «στημένα» και ότι ο ίδιος αγνοούσε τα τεκταινόμενα. «Πόση τύχη μπορεί να έχει αυτό το αφήγημα, όταν εδώ και χρόνια ζητάμε απαντήσεις;», αναρωτιέται.
Η παράταξη υπενθυμίζει ότι, στο πλαίσιο της λογοδοσίας της περιφερειακής αρχής ,είχαν τεθεί ευθέως ερωτήματα για το τι έκανε η Περιφέρεια σχετικά με τα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης, χωρίς ποτέ να δοθούν ουσιαστικές απαντήσεις. Όπως τονίζεται, ο περιφερειάρχης δεν αξιοποίησε ποτέ τα διαθέσιμα εργαλεία, ούτε συνεργάστηκε με τη γεωγραφική πληροφοριακή βάση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, αφήνοντας το έργο ανολοκλήρωτο και κρίσιμους πόρους να χάνονται.
«Δε φτάνουν μόνο οι δηλώσεις για τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σας ρωτάμε ευθέως, τι κάνατε εσείς προσωπικά, κύριε Περιφερειάρχα, για τα διαχειριστικά σχέδια βόσκησης; Γιατί δεν προχώρησαν επί των ημερών σας, όταν γνωρίζετε ή μάλλον θα έπρεπε να γνωρίζετε, ότι η κύρια ευθύνη για την εκπόνησή τους ανήκε στις Περιφέρειες; Συνεργαστήκατε άραγε ποτέ με τη γεωγραφική πληροφοριακή βάση δεδομένων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης; Mην κουράζεστε να θυμηθείτε… Ποτέ και τίποτα δεν πράξατε, παρά μόνο κραυγές στο πουθενά γιατί αυτό βόλευε», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Η παράταξη επικαλείται και τα πρακτικά συνεδρίασης της Βουλής, στις 29 Νοεμβρίου 2023, όπου ο τότε υπουργός Λευτέρης Αυγενάκης ξεκαθάρισε ότι η κύρια ευθύνη για την εκπόνηση των σχεδίων ανήκε στις Περιφέρειες, οι οποίες δεν συμμορφώθηκαν ούτε με το θεσμικό πλαίσιο, ούτε με τα χρονοδιαγράμματα. Η καθυστέρηση, σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν, οδήγησε στη μεταφορά της αρμοδιότητας στο Υπουργείο, ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση των κτηνοτρόφων στα εργαλεία της νέας ΚΑΠ. Πρακτικά, όμως, το αποτέλεσμα ήταν να ευνοηθούν λίγοι και εκλεκτοί, όπως σημειώνει η ανακοίνωση.
Ιδιαίτερα αιχμηρή είναι η αναφορά στις σχέσεις του περιφερειάρχη με τους πρώην υπουργούς Μάκη Βορίδη και Λευτέρη Αυγενάκη, με τον κ. Ζούμπα να διερωτάται εάν οι συναντήσεις, οι φωτογραφίσεις και οι κοινωνικές εκδηλώσεις μαζί τους περιλάμβαναν και κάποια ουσιαστική συ-ζήτηση για την τύχη των σχεδίων βόσκησης, ή αν και εκεί ο περιφερειάρχης απλώς «περνούσε τυχαία».
«Η κοινωνία της Ηπείρου αξίζει διαφάνεια, δράση, ειλικρίνεια και αλλαγή πορείας», καταλήγει η ανακοίνωση της παράταξης, ζητώντας λογοδοσία και ξεκάθαρες απαντήσεις για τη διαχείριση ενός κρίσιμου ζητήματος που επηρεάζει ευθέως τους κτηνοτρόφους και την αγροτική οικονομία της περιοχής.
Φουλ επίθεση σε βάρος του περιφερειάρχη
Στο κάδρο των ευθυνών γύρω από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ προσπαθεί να βάλει με κάθε τρόπο τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη η παράταξη «Ήπειρος Όλον – Τόπος να ζεις», χρεώνοντάς του μερίδιο στην αποτυχία εκπόνησης των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης.
