Το Σάββατο ολοκληρώθηκε η πρώτη εβδομάδα του βασικού σταδίου της προετοιμασίας και μετά το σημερινό ρεπό, αύριο Δευτέρα οι παίκτριες και το προπονητικό επιτελείο θα επιστρέψουν ξανά στις προπονήσεις στο Νέο Κλειστό Γυμναστήριο Ιωαννίνων, οι οποίες θα ολοκληρωθούν την Τετάρτη 28 Μαΐου.
Με τα καλύτερα λόγια μίλησαν για τις συνθήκες προετοιμασίας στα Γιάννενα ο προπονητής της Εθνικής Γυναικών Πέτρος Πρέκας και οι διεθνείς παίκτριες Άρτεμις Σπανού, Μαριέλλα Φασούλα, Ελεάννα Χριστινάκη και Πηνελόπη Παυλοπούλου, στη media day, που πραγματοποιήθηκε πριν την έναρξη της προπόνησης του Σαββάτου.
«Έχουμε βρει τις κατάλληλες συνθήκες για να κάνουμε αυτό που θέλουμε. Οι παροχές είναι σε τοπ επίπεδο και επίσης έχουμε την πολύ θερμή υποδοχή από τους ανθρώπους του Νέου Κλειστού Γυμναστηρίου Ιωαννίνων», δήλωσε ο κ. Πρέκας και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει την Περιφέρεια Ηπείρου και τον Δήμο Ιωαννίνων».
«Τα Ιωάννινα είναι από τα καλύτερα μέρη που έχουμε κάνει προετοιμασία. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που ερχόμαστε εδώ. Τα έχουμε όλα. Δεν έχω να πω τίποτα αρνητικό. Μακάρι να γίνει κάτι σαν “έθιμο” και να είμαστε εδώ κάθε χρόνο», ανέφερε από την πλευρά της η Άρτεμις Σπανού. «Έχουμε βρει ένα πολύ ζεστό περιβάλλον. Μας έχει αγκαλιάσει η πόλη και τους ευχαριστούμε όλους. Έχουμε φανταστικές εγκαταστάσεις και πολύ ωραίους ανθρώπους, που κάνουν την προετοιμασία μας ακόμα καλύτερη», τόνισε με τη σειρά της η Ελεάννα Χριστινάκη, με την Πηνελόπη Παυλοπούλου να συμπληρώνει: «Τα Γιάννενα μας έχουν φιλοξενήσει κι άλλες φορές και κάθε φορά η φιλοξενία είναι άψογη, ιδιαίτερη και μοναδική. Έχουμε τις καταλληλότερες συνθήκες για να κάνουμε τη δουλειά μας».
Σκληρή δουλειά και δίψα για διάκριση
Την ικανοποίησή του από την πορεία της προετοιμασίας και την προσπάθεια, που καταβάλουν όλες οι παίκτριες, εξέφρασε ο Π. Πρέκας. «Οι παίκτριες δουλεύουν πάρα πολύ σκληρά. Τόσο σκληρά, που είναι λίγο πρωτόγνωρο για ‘μας, γιατί προέρχονται από μια δύσκολη χρονιά με το μυαλό και τα κορμιά να είναι κουρασμένα. Παρόλα αυτά, κάνουν εξαιρετική προσπάθεια και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι», τόνισε και σε ερώτηση του Η.Α. απάντησε ότι υπάρχει μεγάλη δίψα για διάκριση: «Όλοι ανυπομονούμε για το Ευρωμπάσκετ που θα γίνει στο ΣΕΦ. Υπάρχει πολύ μεγάλη θέληση για να πετύχουμε κάτι καλό, αλλά αυτή την στιγμή δεν μπορούμε να πούμε τίποτα, όσον αφορά τους στόχους. Πρέπει να δούμε και τις άλλες ομάδες που θα μπουν μέσα στο γήπεδο, κι από ‘κει και πέρα να πάμε παιχνίδι με το παιχνίδι».
«Δουλεύουμε πολύ σκληρά κι αν σκεφτούμε ότι όλες οι παίκτριες προερχόμαστε από μία αγωνιστική σεζόν και είμαστε κουρασμένες ψυχολογικά και σωματικά, κάνουμε πολύ καλή δουλειά κάτι που φαίνεται και μέσα στο γήπεδο. Την επόμενη εβδομάδα θα παίξουμε και τα πρώτα μας φιλικά παιχνίδια και θα δούμε σε ποιο επίπεδο βρισκόμαστε», ανέφερε η Άρτεμις Σπανού, η οποία επίσης δε θέλησε να προσδιορίσει συγκεκριμένο στόχο, λέγοντας: «Θα πάμε βήμα βήμα. Ο πρώτος στόχος είναι να περάσουμε τον όμιλο κι από ‘κεί και πέρα θα βάλουμε τον επόμενο. Τώρα δίνουμε έμφαση στα τρία παιχνίδια, που θα παίξουμε με αντιπάλους την Ελβετία, την Γαλλία και την Τουρκία ώστε να μπορέσουμε να παίξουμε καλά και να προκριθούμε».
Για το μυστικό της επιτυχίας ρωτήθηκε η Μαριέλλα Φασούλα, η οποία στάθηκε στην ενέργεια και στη διάθεση όλων των παικτριών. «Το μυστικό είναι να παίζεις πάντα ομαδικά. Νομίζω ότι, όταν είσαι στην Εθνική ομάδα, οποιαδήποτε και να είναι αυτή, αγωνίζεσαι για κάτι μεγαλύτερο από ‘σένα. Όταν λοιπόν παίζουμε η μία για την άλλη και για το μεγαλύτερο από ‘μας, αυτό είναι το “κλειδί” για κάθε ομάδα. Στο αγωνιστικό κομμάτι, είχαμε και έχουμε πάντα την άμυνα, το πάθος που βγαίνει και την ενέργεια που έχουμε».
Κίνητρο η διεξαγωγή στην Ελλάδα
Η διεξαγωγή του Ευρωμπάσκετ 2025 στην Ελλάδα δε γεμίζει με άγχος τις παίκτριες και το προπονητικό τιμ. Τουναντίον, το θεωρούν πλεονέκτημα και ανυπομονούν να παίξουν σε γεμάτες κερκίδες στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
«Είναι πλεονέκτημα και μεγάλο κίνητρο για ‘μας. Ούτως ή άλλως, τα παιδιά, όταν έρχονται στην Εθνική ομάδα, παίζουν με μεγάλη ενέργεια κι αυτό θα μας δώσει μεγαλύτερη δύναμη. Δε μας αγχώνει το γεγονός ότι θα παίξουμε στην έδρα μας. Προετοιμαζόμαστε πολύ καλά κι αυτό θα είναι το κλειδί για να βγάλουμε την πίεση από πάνω μας», δήλωσε ο προπονητής της ομάδας.
Στο ίδιο πνεύμα και η Μαριέλλα Φασούλα. «Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποια πίεση. Ίσα ίσα, είναι φανταστικό που θα συμβεί στη χώρα μας και θα έχουμε τον κόσμο δίπλα μας. Θεωρώ ότι είμαστε τυχερές που γίνεται το Ευρωμπάσκετ στο ΣΕΦ και ανυπομονώ», ανέφερε, με την Ελεάννα Χριστινάκη να προσθέτει: «Νομίζω πως δεν αυξάνει την πίεση. Ίσα ίσα θα είμαστε στη χώρα μας, κοντά στις οικογένειές μας, κι αυτό μας δίνει ακόμα μεγαλύτερο κίνητρο».
Τέλος, η Πηνελόπη Παυλοπούλου απάντησε σε σχετική ερώτηση: «Ανυπομονούμε γι’ αυτή τη διοργάνωση. Είναι τεράστια υπόθεση το γεγονός ότι φέτος διοργανώνουμε το Ευρωμπάσκετ. Είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμάς ως αθλήτριες και πάρα πολύ σπουδαίο. Ναι μεν από τη μία ανυπομονούμε γι’ αυτό, από την άλλη όμως, έχουμε κάποιες μέρες μπροστά μας και χρειάζεται να δουλέψουμε στις λεπτομέρειες και να αφοσιωθούμε στο στάδιο της προετοιμασίας».

