stratopedo velissariou
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Έσχατο βήμα η κατάληψη του στρατοπέδου Βελισσαρίου

Την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην Στρατοπέδου Βελισσαρίου αποκλειστικά ως χώρο πρασίνου, αναψυχής και πολιτιστικών εκδηλώσεων, διεκδικούν πολίτες και συλλογικότητες των Ιωαννίνων, που το προηγούμενο διάστημα προχώρησαν στη συγκρότηση ενός συντονιστικού οργάνου και αποφάσισαν μια σειρά δράσεων.

Η πρώτη δράση είναι η οργάνωση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας και διεκδίκησης, όπως την ονομάζουν, το Σάββατο 24 Μαΐου, στις 6.30 το απόγευμα, στην πύλη του στρατοπέδου. Η κινητοποίηση δεν έχει απλώς συμβολικό χαρακτήρα. Αντίθετα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση – κάλεσμα, αποτελεί την απαρχή μιας δυναμικής αντίστασης ενάντια στα σχέδια τσιμεντοποίησης και ιδιωτικοποίησης της έκτασης των 586 στρεμμάτων, που βρίσκεται πλέον στην καρδιά της πόλης.
Οι πολίτες και οι συλλογικότητες, που συμμετέχουν στο Συντονιστικό, δηλώνουν ότι δεν πείθονται από τις «διαβεβαιώσεις» της κυβέρνησης και της δημοτικής αρχής, υποστηρίζοντας πως πίσω από τις πρόσφατες δηλώσεις περί παραχώρησης του χώρου στον Δήμο κρύβονται πολιτικοί ελιγμοί και προσπάθειες συγκάλυψης μιας προειλημμένης απόφασης για την εκχώρηση του Βελισσαρίου σε ιδιώτες.
«Δεν έχουμε αυταπάτες», τονίζουν οι διοργανωτές και προσθέτουν: «Η κυβέρνηση της ΝΔ και τα τοπικά συμφέροντα real estate έχουν ήδη αποφασίσει την τύχη του στρατοπέδου. Οποιαδήποτε προσπάθεια “νομιμοποίησης” αυτής της απόφασης μέσω προσχηματικών συσκέψεων ή επίκλησης στον pρωθυπουργό είναι στάχτη στα μάτια». Στο στόχαστρο βρίσκεται και η δημοτική αρχή, αλλά και οι παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου, που, σύμφωνα με τους πολίτες, ετοιμάζονται να νίψουν τας χείρας τους.
Η απαίτηση είναι να μην υπάρξει καμία παραχώρηση σε ιδιώτες και όλη η έκταση να δοθεί στο Δήμο και να μετατραπεί σε μητροπολιτικό πάρκο, με την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ως πιο επιστημονικά ικανή, να αναλάβει τη μελέτη διαμόρφωση ολόκληρου του πάρκου.
Για την υλοποίηση του στόχου αυτού, το Συντονιστικό καλεί σε έμπρακτη συμμετοχή και διεκδίκηση, ακόμα και μέσω ντε φάκτο κατάληψης του χώρου, εφόσον η κυβέρνηση συνεχίσει να αδιαφορεί ή να παραπλανά. «Αυτός ο χώρος ανήκει στους πολίτες και όχι στο Υπουργείο Άμυνας ή στο Ταμείο Στρατού», δηλώνουν αποφασιστικά.
Παράλληλα με την κινητοποίηση, οι συλλογικότητες προτείνουν τη διενέργεια τοπικού δημοψηφίσματος με το ερώτημα «Η έκταση του στρατοπέδου Βελισσαρίου να γίνει δημοτική περιουσία και να μετατραπεί σε μητροπολιτικό πάρκο;». Στόχος είναι να εκφραστεί συλλογικά και δημοκρατικά η βούληση των πολιτών, δίνοντας πολιτική πίεση για την άμεση παραχώρηση του χώρου.
«Με ένα συντριπτικό θετικό αποτέλεσμα που είμαστε σίγουροι ότι θα υπάρξει, ο Δήμος να προχωρήσει σε περίπτωση εναντίωσης της κυβέρνησης σε ντε φάκτο κατάληψη του χώρου με την υποστήριξη των πολιτών», καταλήγει η ανακοίνωση – κάλεσμα στην κινητοποίηση του Σαββάτου.