Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας σε δηλώσεις του, για τον ίδιο υπάρχει μόνο μία λύση, που διασφαλίζει την τεχνική αρτιότητα του έργου και αυτή είναι διατεθειμένος να ακολουθήσει, χαρακτηρίζοντας δευτερεύον ζήτημα το κόστος του έργου.
«Το ποιο κοστίζει περισσότερο ή ποιο κοστίζει λιγότερο, για μένα είναι δευτερεύον ζήτημα. Το έχω πει επανειλημμένως. Το μείζον ζήτημα για μένα είναι η τεχνική αρτιότητα του έργου. Και για την τεχνική αρτιότητα αυτού του τόσο σημαντικού έργου δεν έχει σημασία αν θα χρειαστεί να βρούμε 5 ή 10 ή 15 ευρώ παραπάνω. Να το πω έτσι συμβολικά. Η έννοια της χρηματοοικονομικής προσέγγισης μπαίνει από τη στιγμή που θα συμφωνήσουμε ότι υπάρχουν δύο, τρεις, τέσσερις, πέντε λύσεις, οι οποίες διασφαλίζουν την τεχνική αρτιότητα του έργου. Για μένα, μέχρι σήμερα, η μοναδική ασφαλής λύση είναι αυτή, η οποία αξιολογήθηκε από τους καθηγητές του Πολυτεχνείου Πατρών και είναι η θεμελίωση επί πασσάλων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μπέγκας αισθάνθηκε την ανάγκη να δώσει μια απάντηση και σε όσους αφήνουν σκιές περί διασπάθισης δημοσίου χρήματος. «Μακριά από εμάς η διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Εμείς συζητάμε για ένα πολύ σημαντικό έργο στον τόπο μας, στην κατεύθυνση να διασφαλιστεί η τεχνική αρτιότητα και ασφάλεια του έργου, και, εάν απαιτηθούν περισσότερα χρήματα, καλά θα κάνουν να δοθούν […] Νομίζω έχουμε περγαμηνές και ως φυσικό πρόσωπο και ως δημοτική αρχή ότι ποτέ δε διασπαθίσαμε το δημόσιο χρήμα. Αλλού να αναζητήσουμε διασπάθιση δημοσίου χρήματος», τόνισε, διευκρινίζοντας ότι μιλάει γενικότερα.
Το μείζον πλέον είναι το που θα βρεθούν τα επιπλέον χρήματα, που απαιτεί η τεχνική λύση της θεμελίωσης με χαλικοπασσάλους, με τον κ. Μπέγκα να διευκρινίζει πως υπάρχουν πολλές δυνατότητες, αφού δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός ως προς τη συγχρηματοδότηση. Συνεπώς μπορεί να είναι από το ΕΣΠΑ, αλλά ακόμη και από εθνικούς πόρους. Ο ίδιος, πάντως, θέλει να πιστεύει πως μπορεί τελικά να υπάρχει και μεταστροφή της άκαμπτης στάσης της Περιφέρειας Ηπείρου σήμερα. «Θεωρώ ότι στο τέλος θα πρυτανεύσει η σύνεση, η λογική και πάνω απ’ όλα η επιστημονική γνώση, η ασφαλής επιστημονική γνώση, η οποία διασφαλίζει την αρτιότητα της κατασκευής του έργου και την ασφάλεια του έργου για τους διερχόμενους. Πρώτα για τους πολίτες των Ιωαννίνων και δεύτερο για όλους τους άλλους. Αν απαιτηθούν περισσότερα χρήματα, καλά θα κάνουν να δοθούν. Δεν μπορούμε να τσιγκουνευτούμε ούτε ένα ευρώ όταν πρόκειται για την ασφάλεια των συμπολιτών μας και την ποιότητα ενός τόσο κρίσιμου έργου», είπε χαρακτηριστικά.
Δεν τίθεται θέμα απένταξης
Ο δήμαρχος Ιωαννίνων ήταν σαφής στο ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα απένταξης του έργου, το οποίο θα συνεχιστεί κανονικά το επόμενο διάστημα. Όπως δήλωσε, έχει ήδη κατατεθεί από τον ανάδοχο το αίτημα για παράταση του έργου, το οποίο ο Δήμος αποδέχθηκε και θα διαβιβάσει άμεσα προς τη Διαχειριστική Αρχή.
«Όπως έχω πει και σε άλλες τοποθετήσεις μου, στο υπόλοιπο τμήμα του έργου θα συνεχιστούν κανονικά το επόμενο διάστημα οι εργασίες», δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι ενέργειες για το επίχωμα θα είναι παράλληλες, καθώς η δημοτική αρχή δε θέλει να αφήσει να χαθεί χρόνος.
Απάντηση για τα τεχνοοικονομικά στοιχεία
Δηλώσεις για το θέμα έκανε και ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης, με αφορμή την αναφορά του αντιδημάρχου Έργων του Δήμου Ιωαννιτών Κώστα Γκόγκου, που υποστήριξε ότι η τεχνικές λύσεις της Περιφέρειας δεν είναι κοστολογημένες.
«Έχω εδώ μπροστά μου τη πραγματογνωμοσύνη και από τις πάρα πολλές φορές που έχει ανοίξει σε αυτό το σημείο, ανοίγει μόνη της. Γράφει αρχική μελέτη 7.995,58 το μέτρο. Στο πρώτο σενάριο που μένουμε, 5.909,76. Διαφορά ανά μέτρο 2.085,82. Επί 500 μέτρα 1.100.000 περίπου χωρίς ΦΠΑ. Με υγεία και χαρά. Εγώ την έχω παραδώσει από τον Νοέμβριο μήνα, δικό τους πρόβλημα άμα δεν ξέρουν τι γράφει η πραγματογνωμοσύνη», ανέφερε χαρακτηριστικά, λέγοντας πως ο ίδιος δεν ξαναασχολείται με το ζήτημα και η ευθύνη ανήκει πλέον στον Δήμο.
Έρχεται ο ΕΣΠΕΛ
Σύμφωνα με πληροφορίες, τέλος, μέχρι τα μέσα Ιουλίου το έργο θα μπει στο μικροσκόπιο του Εξειδικευμένου Συμβούλου Ποιοτικού Ελέγχου (ΕΣΠΕΛ), που θα διενεργήσει δειγματοληπτικούς ελέγχους επαλήθευσης της ποιότητας του έργου. Εξέλιξη, η οποία προφανώς έχει να κάνει και με τον θόρυβο που έχει δημιουργηθεί για το έργο.
