kafsima akriveia
ΟικονομίαΑίθουσα Σύνταξης

«Ισορρόπησε» στα… ψηλά η τιμή της βενζίνης

Στα 1,93 με 1,95 ευρώ ανά λίτρο «ισορρόπησε» η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης από τις αρχές Αυγούστου, χωρίς μεγάλες αποκλίσεις ανά πρατήριο, μετά από ένα ανοδικό σερί στα τέλη Ιουλίου.

Μια τιμή, βέβαια, που παραμένει υψηλή, ειδικά για τον μεγάλο όγκο των οδηγών που θα μετακινηθούν αυτές τις ημέρες του Δεκαπενταύγουστου, αλλά και για το σύνολο των ελληνικών νοικοκυριών.

Την ίδια ώρα που επιβαρύνεται ο καταναλωτής με ένα σημαντικό κόστος, οι πρατηριούχοι πλήττονται επίσης, αφού η αύξηση της τιμής οδηγεί στη μείωση της κατανάλωσης, με αποτέλεσμα πολλές, οικογενειακές κυρίως, επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα.

Η βιωσιμότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων είναι ένα από θέματα, που έθεσε η Ομοσπονδία των ιδιοκτητών στις συναντήσεις με την ηγεσία των συναρμόδιων υπουργείων. Τα άλλα δύο «καυτά» και πάγια ζητήματα είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και το λαθρεμπόριο.

Οι ιδιοκτήτες πρατηρίων επιμένουν στην ανάγκη μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης, προκειμένου να μειωθεί η τιμή που φτάνουν τα καύσιμα στον καταναλωτή, καθώς, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του Σωματείου στα Γιάννενα Θανάσης Παπαδόπουλος, το καύσιμο είναι πλέον είδος πρώτης ανάγκης.

Παρά τα όσα βήματα έγιναν τα προηγούμενα χρόνια για την πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων, οι προσπάθειες δεν έχουν ολοκληρωθεί. Πριν από λίγα χρόνια, στα πρατήρια, μετά από αίτημα του κλάδου, είχε τοποθετηθεί το σύστημα εισροών – εκροών, με στόχο την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων. Προϋπόθεση για την αποτελεσματικότητα του μέτρου ήταν η εγκατάσταση ανάλογων συστημάτων σε ολόκληρη την «πορεία» των καυσίμων, κάτι που δεν έγινε ποτέ.

«Γίνονται προσπάθειες, αλλά δεν ολοκληρώνονται ώστε να σταματήσει το φαινόμενο αυτό σε υψηλά επίπεδα, με εκατομμύρια που παίρνουν οι επιτήδειοι. Εμείς είμαστε αυτοί που ζητήσαμε σύστημα εισροών – εκροών, όμως είχαμε συζητήσει και ζητήσει να μπει σε όλο το τμήμα της διακίνησης των καυσίμων, ώστε να μη γίνεται λαθρεμπορία», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας πως υπάρχουν φαινόμενα, και στην πόλη μας, όπου τα καύσιμα πωλούνται πολύ κοντά, αν όχι ακριβώς, στην τιμή του διυλιστηρίου. «Αυτό από μόνο του λέει κάτι. Γνωρίζοντας την τιμή που πωλείται καθημερινά το καύσιμο, ο ελεγκτικός μηχανισμός μπορεί άμεσα να δει ότι κάτι συμβαίνει», σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Τέλος, η μείωση της κατανάλωσης και του κέρδους των επιχειρήσεων πλήττει τη βιωσιμότητά τους, όπως αναδεικνύουν και οι αριθμοί. Πριν την πανδημία, λειτουργούσαν περίπου 8.500 πρατήρια στη χώρα και σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, λειτουργούν 5.000, εκ των οποίων τα 1.200-1.300 ανήκουν και διαχειρίζονται από τις ίδιες τις εταιρίες πετρελαιοειδών. «Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στον κλάδο και κυρίως

Σχετικά άρθρα

«Ζεσταίνεται» η αγορά πριν ανοίξουν οι αντλίες

Γεωργία Χαλάτση

«Φωτιά» οι μετακινήσεις λόγω καυσίμων

Συστάσεις για ψυχραιμία, εκκλήσεις για μείωση φόρων