ampelia
ΟικονομίαΑίθουσα Σύνταξης

Επίσπευση των πρωτοβουλιών για συνέργειες

Δραστικά μέτρα για τη στήριξη των επιχειρήσεων χρειάζεται ο κλάδος της οινοποιίας, προκειμένου να ξεπεράσει τη δύσκολη κατάσταση που δημιούργησε η κρίση της πανδημίας, ωστόσο, σε τοπικό επίπεδο, φαίνεται πως «ανθίζουν» οι συνέργειες με στόχο την προώθηση και προβολή των τοπικών κρασιών.

Οι επιπτώσεις από τη μείωση της κατανάλωσης, με κλειστά καταστήματα εστίασης αλλά και ξενοδοχεία, είναι τεράστιες για τον κλάδο, ειδικά για τις επιχειρήσεις εκείνες που απευθύνονταν στους καταναλωτές μέσω της εστίασης και του τουρισμού, ενώ λίγο καλύτερη, αλλά εξίσου εξαιρετικά δύσκολη, είναι η εικόνα για εκείνες που διαθέτουν τα προϊόντα τους απευθείας στους καταναλωτές, μέσω των σουπερ μάρκετ.

Ο προβληματισμός υπάρχει κυρίως για την επόμενη ημέρα, καθώς οι συνέπειες του lockdown θα είναι μακροπρόθεσμες,προκαλώντας «αναταράξεις» στην αγορά και στον ανταγωνισμό, εντός και εκτός συνόρων.

Για τον λόγο αυτό και προκειμένου να μη δημιουργηθούν στρεβλώσεις,ο πρόεδρος της ZoinosWinery και επίτιμος πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Αμπέλου και Οίνου Βαγγέλης Αργύρης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ήπειρος TV1 το βράδυ της Τετάρτης, ζήτησε πρωτοβουλίες ουσιαστικές και όχι επιφανειακές, από την πλευρά της πολιτείας.

Πέρα όμως από την ανάγκη στήριξης του κλάδου κατά τη διάρκεια της κρίσης, αναγκαία είναι και η ανάδειξη του τοπικού κρασιού συνολικά, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με συνέργειες, όχι μόνο μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και με τους κλάδους της εστίασης και των ξενοδοχείων.

Ο κ. Αργύρης σημείωσε πως οι επιχειρήσεις ακολουθούν τις εκθέσεις της περιφέρειας Ηπείρου, ωστόσο απαιτούνται πιο στοχευμένες ενέργειες, ώστε να μην πλήττεται ο ανταγωνισμός αλλά και να μη δημιουργείται σύγχυση στον καταναλωτή.

Με αφορμή πάντως και το κάλεσμα, από διάφορες πλευρές, για τη στήριξη των τοπικών προϊόντων, σημείωσε πως υπάρχουν ζητήματα που θα πρέπει να προωθηθούν, όπως να ενταχθούν για παράδειγμα τα επισκέψιμα οινοποιείατης περιοχής στις διαδρομές των Αρχαίων Θεάτρων, μαζί με άλλα αξιοθέατα.

«Εμείς ξέρουμε τι πουλάμε σε κάθε περιοχή. Είναι αδιανόητο να πουλάει η Zoinos περισσότερο στηΘεσσαλίαή την Αττική και να μην πουλάει εδώ.Δεν μπορεί ο Γκλίναβος να πουλάει στο εξωτερικό και να μην πουλάει εδώ. Δεν μπορεί να έρχεται ο επισκέπτης και να μην μπορεί να βρει τοπικό προϊόν στα μαγαζιά που πάει. Δεν μπορούμε να ζητάμε από τους άλλους να κάνουν κάτι και εμείς οι ίδιοι να μην κάνουμε τίποτα», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως πρέπει όλοι να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι για να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν και στα τοπικά προϊόντα.

Μάλιστα, όπως σημείωσε, ήδη γίνονται συζητήσεις για συνέργειες μεταξύ των οινοποιητικών επιχειρήσεων της περιοχής.

Δεν αναστέλλει το επενδυτικό πρόγραμμα

Την ίδια ώρα, η Zoinosολοκλήρωσε την φύτευση νέων αμπελώνων 40 στρεμμάτων γύρω από το οινοποιείο, με στόχο να αντιμετωπιστεί η γήρανση των αμπελώνων, αλλά και του πληθυσμού που ασχολείται με τα αμπέλια, μέσα από την προσέλκυση νέων.

«Προσπαθούμε να φτιάξουμε συνεργατικά σχήματα, κάποιες συνεργασίες για να έχουμε περισσότερα αμπέλια. Πιστεύω εξάλλου πως ο αγροτικός τομέας είναι αυτός που σε βγάζει από τις μεγάλες κρίσεις», σημείωσε ο κ. Αργύρης, ο οποίος αναφέρθηκε και στην απόφαση του διοικητικού συμβουλίου να συνεχίσει το επενδυτικό πρόγραμμα που είχε σχεδιάσει την προηγούμενη χρονιά, παρά την αρνητική συγκυρία.

Πρόκειται για επενδύσεις ύψους 1 εκ. ευρώ με στόχο την δημιουργία συσκευαστηρίου αποστάξεων και αποθήκηςlogistics και την προμήθεια σπαστήρασταφύλιών. Παράλληλα, όπως διαβεβαίωσε ο κ. Αργύρης, θα διατηρηθούν όλες οι θέσεις εργασίας στην επιχείρηση.

Σχετικά άρθρα

Με «Ανοιχτές Πόρτες» γιορτάζουν τα οινοποιεία

50 χρόνια Zoinos Winery: «Μεθυστικό» το μείγμα της πρώτης εκδήλωσης

Το… γιορτάζει η Zoinos Winery