epimorfwsi tilekpaidefsis 2
ΚαθημερινάΑίθουσα Σύνταξης

Ελπίζουν για το καλύτερο, προετοιμάζονται για το χειρότερο

Το κενό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο θέμα της τηλεκπαίδευσης αποφάσισαν να καλύψουν η διεύθυνση και ο σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Ιωαννίνων, που από τις 14 Οκτωβρίου και μέχρι το τέλος του μήνα υλοποιούν ενδοσχολική επιμόρφωση σύγχρονης τηλεκπαίδευσης στην πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης WebExmeeting του υπουργείου Παιδείας και όχι μόνο.

Με σύνθημα «Ελπίζουμε για το καλύτερο, προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο», το σχολείο ανέλαβε την πρωτοβουλία να υλοποιήσει το ταχύρρυθμο πρόγραμμα ενδοσχολικής επιμόρφωσης που αφορά την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, με επιμορφωτή τον διευθυντή Γιώργο Πλεύρη, ο οποίος είναι πιστοποιημένος επιμορφωτής, συνεπικουρούμενο από την εκπαιδευτικό του σχολείου Αικατερίνη Γιαννούλα.

«Την προηγούμενη φορά, ας πούμε ότι αιφνιδιαστήκαμε όλοι λόγω της πανδημίας με τα κλειστά σχολεία και διαπιστώσαμε ένα έλλειμμα της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν στη χρήση της τηλεκπαίδευσης. Παρήλθε αρκετό χρονικό διάστημα, το υπουργείο είχε προαναγγείλει σεμινάρια επιμόρφωσης, έχουμε φτάσει τέλη Οκτωβρίου, επειδή δε βλέπουμε να γίνονται, αλλά και η κατάσταση επιδεινώνεται ραγδαία, είπαμε να προετοιμαστούμε για το χειρότερο σενάριο», σημείωσε ο κ. Πλεύρης.

Συγκροτήθηκαν δύο τμήματα εκπαιδευτικών και θα πραγματοποιηθούν συνολικά δέκα ώρες επιμόρφωσης (πέντε ώρες δια ζώσης και πέντε ώρες εξαποστάσεως σύγχρονης τηλεκπαίδευσης) για κάθε τμήμα.

Αντικείμενο της επιμόρφωσης είναι η καλλιέργεια των γνώσεων και δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στην πρακτική χρήση, τις δυνατότητες και τις διδακτικές προσεγγίσεις. καθώς και τα μεθοδολογικά εργαλεία του WebExmeeting.

Η μεθοδολογία υλοποίησης του προγράμματος υλοποιείται μέσα από πρακτικές δραστηριότητες, οι οποίες αξιοποιούν τις δυνατότητες της πλατφόρμας. Οι στόχοι του προγράμματος επιμόρφωσης εστιάζουν στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα εργαλεία και τις τεχνικές διαχείρισης της πλατφόρμας, τη διαδικασία της οργάνωσης μαθησιακών δραστηριοτήτων, καθώς και τη μεθοδολογία αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού μέσα από παραδείγματα καλών πρακτικών.

Σύμφωνα με τον κ. Πλεύρη, ενδιαφέρθηκε το σύνολο σχεδόν των εκπαιδευτικών του σχολείου, με δεδομένο βέβαια ότι πλέον η τηλεκπαίδευση καθίσταται υποχρεωτική, σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος ή σχολικής μονάδας.

«Είναι θετικό ότι είναι υποχρεωτικό και μάλιστα έχουμε βγάλει και ένα πλάνο, ώστε να ισχύει το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, αν τύχει κάτι, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας, γιατί βλέπω ότι τα δύσκολα είναι μπροστά μας», σημείωσε.

Ταυτόχρονα, το σχολείο προχώρησε και στη διαδικτυακή επικοινωνία με τους γονείς, προκειμένου να υπάρξει έλλειμμα ενημέρωσης, αλλά ταυτόχρονα ασφάλεια για το σχολικό περιβάλλον. Έτσι, η ενημέρωση των γονέων γίνεται με μηνύματα και με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, αλλά, από την περασμένη εβδομάδα, και μέσω τηλεδιάσκεψης, είτε ιδιωτικά όταν αφορά τους μαθητές, είτε με το σύνολο των γονέων για ζητήματα που άπτονται της λειτουργίας του σχολείου.

«Από εδώ και πέρα και με τη διεύθυνση του σχολείου, αλλά και με τους καθηγητές, η ώρα που προβλέπεται για ενημέρωση των γονέων, θα γίνεται ιδιωτικά με τον κάθε γονέα, είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω τηλεδιάσκεψης», σημείωσε.

Μάλιστα, στην πρώτη ενημέρωση με αντικείμενο τα μέτρα που ισχύουν, τις εξετάσεις, τις απουσίες και γενικά την λειτουργία του σχολείου, συμμετείχε το 68% των γονέων του σχολείου, με τον κ. Πλεύρη να σημειώνει ότι θα καθιερωθούν αυτές οι τηλεδιασκέψεις κάθε μήνα.

Σχετικά άρθρα

Δωρεά στη «Φλόγα» στη μνήμη του Γ. Πλεύρη

Μείνετε αχόρταγοι, μείνετε τρελαμένοι!

Τιτίκα Τζάλλα

Με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες ο νέος κανονισμός λειτουργίας