sygkritika kakavia kristalopigi
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Οι οδικές ροές δείχνουν την ανάγκη αυτοκινητόδρομου

Σημαντική αύξηση των οδικών ροών προκύπτει στον διασυνοριακό σταθμό Κακαβίας σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για την περίοδο 2013-2020, γεγονός που έχει δε δικαιολογεί την απόφαση της κυβέρνησης να μην προχωρήσει στην κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου, αλλά ταχείας κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με έρευνα της DatAnalysis για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων, που αφορά στατιστική ανάλυση δεδομένων της ΕΛΣΤΑΤ, κατά το διάστημα 2014-2020 η είσοδος των ΙΧΕ από την Αλβανία προς την Ελλάδα αυξήθηκε κατά 25%, ενώ παρουσιάζεται μία αύξηση της τάξης του 19,8% επί του μέσου όρου στα εξερχόμενα ΙΧΕ μέσω του διασυνοριακού σταθμού.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο έχει να κάνει με την κίνηση των φορτηγών. Από το 2013 έως το 2019 παρατηρήθηκε αύξησης της τάξης του 55% στα κενά φορτηγά που εισήλθαν στην Ελλάδα από την Αλβανία μέσω Κακαβιάς. Αντίστοιχα, η έξοδος προς την Αλβανία των κενών φορτηγών μειώθηκε κατά 34%. Αναφορικά με τα έμφορτα φορτηγά που εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω Κακαβιάς, το ποσοστό αυξήθηκε κατά 8% για το διάστημα 2014-2020, ενώ αντίστοιχα το πλήθος των έμφορτων από την Ελλάδα προς την Αλβανία αυξήθηκε κατά 25%. Παρατηρείται, δηλαδή, μια τάση να εισέρχονται κενά και να εξέρχονται έμφορτα.
Στην έρευνα γίνεται σύγκριση και με τις οδικές ροές στον διασυνοριακό σταθμό της Κρυσταλλοπηγής στη Φλώρινα, τη δεύτερη σημαντική πύλη της Ελλάδας προς την Αλβανία και αντίστροφα. Ενώ την περίοδο από το 2013 έως το 2019 οι αφίξεις στο σταθμό της Κακαβιάς εμφανίζουν αύξηση 30%, το ίδιο διάστημα οι αφίξεις στον σταθμό της Κρυσταλλοπηγής μειώνονται περίπου κατά 20%.
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων Στάθης Σιούτης θέτει μια σειρά από ερωτήματα, με πρώτο και κυριότερο πώς γίνεται ο διασυνοριακός σταθμός της Κρυσταλλοπηγής να έχει τετράιχνη διευρωπαϊκή σύνδεση. Το δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με το γιατί δε λαμβάνεται υπόψη το στοιχείο των πολλών ατυχημάτων και μάλιστα αρκετών από αυτά θανατηφόρων, όπως έκαναν στον ΒΟΑΚ. Και, τέλος, θέτει το ερώτημα γιατί υπάρχει διαφοροποίηση σε εσωτερικά οδικά δίκτυα, όπως ο Ε65, η Αμβρακία οδός, ο ΒΟΑΚ και το Πύργος- Πάτρα, που κατασκευάζονται με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο.
«Είναι γεγονός πως η σύνδεση του συνοριακού σταθμού της Κακαβιάς με τον διευρωπαϊκό οδικό άξονα των Δυτικών Βαλκανίων μπορεί να μας καταστήσει έναν από τους σημαντικότερους κόμβους στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με οφέλη για τις Περιφέρειες της Ηπείρου, των Ιονίων Νήσων, της Δυτικής και Στερεάς Ελλάδας αλλά και της Πελοποννήσου. Το συγκεκριμένο έργο, εφόσον ολοκληρωθεί με τις σωστές προδιαγραφές, θα φέρει νέα πνοή στον οικονομικό και τουριστικό τομέα, στην οδική ασφάλεια και τη μείωση του χρόνου ταξιδιού, στην αναβάθμιση αεροδρομίων και λιμανιών αλλά και στη δημιουργία διακρατικών, διαπεριφερειακών και διαδημοτικών συνεργασιών», καταλήγει ο κ. Σιούτης.

Σχετικά άρθρα

Εισιτήρια διαρκείας του ΠΑΣ από την Ένωση Ξενοδόχων στη Μονή Ντουραχάνης

Ένωση Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων – Αίτημα τμηματικής παράδοσης του βόρειου τμήματος του Ε-65

«Φρένο» στις νέες βραχυχρόνιες μισθώσεις ζητά η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων