vavvas karvounis
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Βήμα – βήμα για να ακολουθούν και οι πολίτες

Στην αδυναμία μεγάλης μερίδας των πολιτών να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και ενδεχομένως στην πλημμελή ενημέρωση για τις δυνατότητες που υφίστανται, προσκρούει το εγχείρημα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του Δήμου Ιωαννιτών, με τον στόχο που έχει τεθεί, πάντως, να είναι μακροπρόθεσμος.

Παρά το γεγονός ότι και η υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού του Δήμου Ιωαννιτών δεν προχωρά με… αστρονομική ταχύτητα, οι πολίτες ελάχιστα εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες που τους παρέχονται, ώστε να αποφεύγουν την ταλαιπωρία της μετάβασης και αναμονής στις υπηρεσίες. Αυτό επιβεβαίωσαν ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Διακυβέρνησης Φώτης Βάββας και ο ειδικός σύμβουλος του δημάρχου Ευάγγελος Καρβούνης, απαντώντας σε ερώτηση του Η.Α., στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου για την παρουσίαση του συστήματος ηλεκτρονικών πληρωμών στον Δήμο Ιωαννιτών.
«Μέχρι στιγμής η δυνατότητα εφαρμογών είναι η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για το ΤΑΠ, όπου ανταποκρίνονται κατά κύριο λόγο συμβολαιογράφοι και όχι μεμονωμένοι πολίτες, ενώ υπάρχει η δυνατότητα υποβολής αιτημάτων μέσω opengov για βεβαιώσεις μόνιμης κατοικίας ή πλησιεστέρων συγγενών στις δυσάρεστες απώλειες. Το ποσοστό των πολιτών που κάνει χρήση υπηρεσιών, είναι ακόμα μικρό», σημείωσε ο κ. Βάββας, προσθέτοντας ότι όσον αφορά τις Οικονομικές υπηρεσίες, η δυνατότητα πληρωμών όλων των οφειλών ήταν μέχρι τώρα είτε στο ταμείο είτε μέσω τραπεζικού λογαριασμού. «Άρα ξεμπλέκουμε από εκεί και στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα παρουσιάσουμε 40 αιτήσεις, που θα μπορεί ο πολίτης από τη σελίδα μας, είτε μέσω του gov.gr να παίρνει τη βεβαίωση που ζητά. Και ταυτόχρονα, μέσα στις επόμενες 15 ημέρες, τα ραντεβού της δημοτικής αρχής αλλά και εισιτήρια παραστάσεων του θεάτρου και του Πνευματικού Κέντρου θα κλείνονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος. Φιλοδοξώ μέσα στην επόμενη εβδομάδα να κλείνω έτσι τα ραντεβού στο γραφείο μου», τόνισε ο κ. Βάββας.
Το ότι οι πολίτες ακόμη δεν έχουν ανταποκριθεί στο βαθμό που θα ήθελε η δημοτική αρχή στις ψηφιακές δυνατότητες που παρέχονται, ανέφερε και ο κ. Καρβούνης, σημειώνοντας ότι γίνεται προσπάθεια μέσω συνεχούς ενημέρωσης και συγκεκριμένων δράσεων εκπαίδευσης να αλλάξει αυτή η εικόνα, ώστε να εξυπηρετούνται γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία.
Στην κατεύθυνση της ενδυνάμωσης της ψηφιακής κουλτούρας και της ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων εντάσσονται οι ψηφιακές γωνιές, που απευθύνονται σε άτομα τρίτης ηλικίας, και η πιστοποίηση του Δήμου ως Ακαδημία Cisco. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καρβούνης, σύντομα θα ξεκινήσει ένα μεγάλο ψηφιακό πρόγραμμα 210 ωρών, το οποίο θα δώσει και πιστοποίηση CISCO σε όποιον τη θέλει.
«Το σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών εντάσσεται στο πλαίσιο μιας σειράς εφαρμογών και πλατφόρμων, που στοχεύουν στην ψηφιοποίηση υπηρεσιών του Δήμου Ιωαννιτών. Έχουμε φτιάξει έναν αρκετά ώριμο στρατηγικό σχεδιασμό, τον οποίο υλοποιούμε βήμα – βήμα, προσεκτικά. Δε θέλουμε να κάνουμε βήματα μεγάλα. Θέλουμε να συμπληρώσουμε τις δράσεις μεταξύ τους. Να δώσουμε μια χρηστική δυνατότητα στους πολίτες να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές και πολύ σημαντικό είναι να καταλάβουν ότι γίνεται μια προσπάθεια, η οποία θα έχει έναν μακροπρόθεσμο στόχο, ώστε πραγματικά η πόλη μας να καταστεί έξυπνη, ψηφιακή και με δυνατότητες», κατέληξε.

Σχετικά άρθρα

Μητρώο εθελοντών φιλόζωων στον Δήμο Ιωαννιτών

Στο δίκτυο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και επίσημα ο Δήμος Ιωαννιτών

Την Τετάρτη η εκδήλωση τιμής του Δήμου Ιωαννιτών για τον Στ. Ντούσκο

Ηπειρωτικός Αγών