Πρόκειται για μια λύση προκειμένου αφενός να ικανοποιηθούν αιτήματα των πολιτών, αλλά και να δοθεί χρόνος για μια πλήρη κυκλοφοριακή μελέτη, που δε θα αφορά μόνο το ιστορικό κέντρο, αλλά ολόκληρο το κέντρο της πόλης, καθώς οι παρεμβάσεις και τα έργα που υλοποιούνται, θα αλλάξουν εντελώς τα δεδομένα.
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου έγινε εκτενής συζήτηση, παρουσία και εκπροσώπων του Συλλόγου του Ιστορικού Κέντρου «Παλιά Γιάννινα», ο οποίος μετέφερε το αίτημα για πεζοδρόμηση της οδού για περισσότερες ώρες και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σε σχέση με τις εισηγήσεις της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
«Θεωρούμε ότι το έργο που έγινε, κινείται σε σωστή κατεύθυνση. Επίσης, ότι υπάρχει επικινδυνότητα στον δρόμο, γιατί είναι μεγάλη η ταχύτητα των οχημάτων. Η πεζοδρόμηση θα βοηθήσει πρωτίστως στην ασφάλεια των πολιτών, τόσο στις βραδινές ώρες όσο και στην υπόλοιπη ημέρα. Επίσης, θεωρούμε ότι θα οδηγήσει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής, και μπορεί να γίνει πηγή ζωής, ανάπτυξης και μπορεί να αποτελέσει ένα παράδειγμα και για τις υπόλοιπες πόλεις», σημείωσε.
Για μια κανονιστική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, που επομένως μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς να απαιτούνται άλλες διαδικασίες, έκανε λόγο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Αρλέτος, ο οποίος, μετά και τη συζήτηση που ακολούθησε, πρότεινε το συγκεκριμένο ωράριο πεζοδρόμησης. Ο κ. Αρλέτος υπογράμμισε ότι οποιαδήποτε μόνιμη παρέμβαση πρέπει να είναι προϊόν μιας συνολικής κυκλοφοριακής μελέτης για το κέντρο της πόλης, συμπεριλαμβανομένου του ιστορικού κέντρο, στο πλαίσιο της οποίας θα δίνονται και οριστικές απαντήσεις για την οδό Ανεξαρτησίας.
«Αντιμετωπίζουμε μια καχυποψία των πολιτών. Μια ομάδα λέει ότι ο πεζόδρομος θα βοηθήσει, άλλη ότι θα καταστρέψει την περιοχή», σημείωσε, ενώ απαντώντας και σε ερωτήματα που τέθηκαν στη συνεδρίαση, σημείωσε ότι τα κυκλοφοριακά δεδομένα της οδού Ανεξαρτησίας αυτή την περίοδο είναι πραγματικά, καθώς έχουν αρθεί τα μέτρα για την πανδημία και υπάρχει τουριστική κίνηση. Ωστόσο, διευκρίνισε πως η απόφαση αυτή λαμβάνεται επί των αιτημάτων των πολιτών και δε στηρίζεται σε κυκλοφοριακά και επιστημονικά δεδομένα, τα οποία θα προκύψουν από την καταγραφή και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.
Ο επικεφαλής της παράταξης «Ενότητα Πολιτών Νέα Γιάννενα» Θωμάς Μπέγκας υποστήριξε την πρόταση του Συλλόγου και υπογράμμισε την απουσία επιστημονικού υπόβαθρου. Παράλληλα, ζήτησε ο δήμος να διαθέσει κονδύλια προκειμένου να γίνει σε μεγαλύτερη έκταση το έργο των προσόψεων που προβλέπει το Open Mall, αλλά και αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την επαναλειτουργία και επανάχρηση του ιστορικού κέντρου. Για όλα τα παραπάνω ζήτησε από τη δημοτική αρχή να έρθει σε επαφή με τους μελετητές του ΣΒΑΚ, προκειμένου να τη συμβουλεύσουν τεχνικά για τα επόμενα βήματα.
Την εκπόνηση ενός master plan άμεσα για το ιστορικό κέντρο ζήτησε και η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα 2023» Τατιάνα Καλογιάννη, επισημαίνοντας πως πρέπει να γίνει μια κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη μεταφορών σε όλο το λεκανοπέδιο, όχι μόνο στο κέντρο της πόλης.
Τον προβληματισμό της εξέφρασε η επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Όλυ Τσουμάνη, σημειώνοντας πως υπάρχει κατανόηση για την αγωνία των αυτοαπασχολούμενων που παλεύουν να επιβιώσουν. Ωστόσο, σημείωσε πως η πεζοδρόμηση ή μη του δρόμου δεν πρόκειται να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. «Δεν μπορούμε να πούμε ένα ναι ή όχι ή να το αποσπάσουμε από τον συνολικό σχεδιασμό ανάπτυξης της περιοχής. Κατά τη γνώμη μας όμως οι αυτοαπασχολούμενοι του ιστορικού κέντρου πρέπει να ενωθούν με άλλους και με εργαζόμενους για να διεκδικήσουν λύσεις στα ζητήματα επιβίωσης τους», τόνισε.
Υπέρ των πεζοδρομήσεων εφόσον δεν υπάρχουν προβλήματα και εξασφαλίζεται η πρόσβαση σε όλους τους πολίτες, με δημοτικά, φθηνά πάρκινγκ, τάχθηκε ο επικεφαλής της Αριστερής Παρέμβασης στα Γιάννενα Χρήστος Πατσούρας, υπενθυμίζοντας τις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και δαπάνες διαχρονικά στη συγκεκριμένη περιοχή, χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα. «Μιλάμε για μια λειτουργική πεζοδρόμηση, χρειάζεται διαβούλευση και ανάλυση, θα έπρεπε να έχουμε ποσοτικά μεγέθη», ανέφερε, μεμφόμενος τη δημοτική αρχή για την απουσία δεδομένων.
Κάθετα υπέρ της πεζοδρόμησης και με μόνιμο χαρακτήρα, τάχθηκε ο Νίκος Γκόντας, ενώ τη θετική εμπειρία από τις μέχρι σήμερα πεζοδρομήσεις τόνισε ο Άρης Μπαρτζώκας, στηρίζοντας την πρόταση προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για τη συγκεκριμένη περιοχή.
