ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Εξελίσσονται σε μάστιγα οι διαδικτυακές απάτες

Οι απάτες μέσω του διαδικτύου, είτε με πρόσχημα την υποτιθέμενη πώληση προϊόντων, είτε με την «αλίευση» προσωπικών τραπεζικών στοιχείων, απασχολούν έντονα και στην περιοχή μας τις αστυνομικές αρχές.

Οι ηλεκτρονικές αγορές κερδίζουν έδαφος τα τελευταία χρόνια, ωστόσο κρύβουν και παγίδες, αν οι καταναλωτές δεν είναι υποψιασμένοι και προσεκτικοί. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που καταναλωτές πληρώνουν για προϊόντα, και μάλιστα μεγάλης αξίας, όπως οχήματα, μηχανήματα ή κινητά τηλέφωνα, για να διαπιστώσουν τελικά ότι επρόκειτο για απάτη.

Την προσοχή όλων επέστησε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοσίων Σχέσεων και ΜΜΕ της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Ηπείρου Ηλίας Μήτσιος, προτρέποντας τους καταναλωτές να ζητήσουν να δουν δια ζώσης τα προϊόντα, πριν προβούν στην καταβολή των χρημάτων.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στην μέθοδο «fishing», με την οποία υποκλέπτονται τραπεζικά στοιχεία. Συνήθως πρόκειται για ηλεκτρονικά μηνύματα ή sms που καλούν τους πολίτες να ακολουθήσουν ένα σύνδεσμο προκειμένου να επιλυθεί δήθεν τεχνικό ζήτημα που υπάρχει στην πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα. Ο σύνδεσμος αυτός οδηγεί σε ιστοσελίδα που προσομοιάζει με αυτές των τραπεζών και ζητά τους προσωπικούς κωδικούς του κατόχου, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία.

Αποτέλεσμα είναι οι επιτήδειοι να αποκτούν τους κωδικούς και να μεταφέρουν χρήματα από τους λογαριασμούς των ανυποψίαστών πολιτών σε δικούς τους. «Έτσι έχουν χαθεί πολλά και μεγάλα χρηματικά ποσά και ακόμα και αν η αστυνομική έρευνα αποκαλύψει τα στοιχεία ταυτότητας του δικαιούχο, στον οποίο μεταφέρθηκαν τα χρήματα, είναι πολύ δύσκολο να ανακτηθούν», σημείωσε ο κ. Μήτσιος.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι τράπεζες ποτέ δε ζητούν τους προσωπικούς κωδικούς (pin) των πελατών, αλλά ταυτοποιούν τον λογαριασμό και τις κάρτες μέσα από άλλα προσωπικά στοιχεία.

Προσοχή συνέστησε ο κ. Μήτσιος και στις αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα, καλώντας τους καταναλωτές να επιλέγουν επώνυμα καταστήματα και να ζητούν πληροφορίες για το φυσικό κατάστημα, εφόσον υπάρχει ή να ζητούν την γνώμη άλλων καταναλωτών, προκειμένου να αποφύγουν να δώσουν χρήματα σε επιχειρήσεις «φαντάσματα».

Σχετικά άρθρα

Θύμα απάτης έπεσε ξενοδόχος του Μετσόβου

Πλήρωσε την εγγύηση, αλλά μίσθωση δεν έγινε

Έκαναν… φτερά 12.400 ευρώ με πρόσχημα την καταβολή επιδόματος