Απαντώντας στο υπόμνημα – διαμαρτυρία της εταιρείας «Μονοπρόσωπη Μεταφορική ΙΚΕ», που σύστησαν οι μέτοχοι της Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. με σκοπό να συμμετέχουν στον διαγωνισμό, ο πρόεδρος του ΑΣΔΣΑ Νικόλαος Καλαντζής υπεραμύνεται των ενεργειών του Δ.Σ. και των όρων της διακήρυξης, απορρίπτοντας ουσιαστικά το αίτημα ακύρωσης του διαγωνισμού και τη διακήρυξή του με νέους όρους.
Αφού αρχικά επισημαίνεται ότι η απόφαση ήταν ενός συλλογικού οργάνου και ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, εστιάζει στους όρους τους οποίους ο πρόεδρος της Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. παρουσίασε ως «φωτογραφικούς».
Αναφορικά με τη ζητούμενη τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, ο κ. Καλαντζής επισημαίνει πως βασικό -αν όχι το βασικότερο- μέρος της προς ανάθεση υπηρεσίας αποτελεί η ταυτόχρονη λειτουργία των οκτώ Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και με δεδομένο ότι δεν έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα κάποιος ΣΜΑ στην περιοχή μας, έχει ζητηθεί ο υποψήφιος λειτουργός να έχει τουλάχιστον ως ελάχιστη απαιτούμενη εμπειρία την λειτουργία ενός ΣΜΑ για τουλάχιστον ένα έτος. Επιπρόσθετα, τονίζεται ότι επειδή πρόκειται για έναν εντελώς νέο και ακριβό εξοπλισμό, που πρώτη φορά θα λειτουργήσει, αποτελεί τουλάχιστον «υποχρέωση» και καθήκον του ΑΣΔΣΑ Ηπείρου να διασφαλίσει, όσο είναι δυνατόν, την καλή και εύρυθμη λειτουργία τους. Τέλος, επειδή ο υποψήφιος ανάδοχος θα κληθεί να διαχειριστεί για 12 μήνες (και με προαίρεση για άλλους 6 μήνες) το σύνολο των εγκαταστάσεων ΣΜΑ, κρίθηκε αναγκαίο ταυτόχρονα με την τεχνική εμπειρία σε παρόμοιας φύσης υπηρεσίες να πληροί και τα αντίστοιχα ελάχιστα επίπεδα οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας.
«Η εν λόγω ανάθεση της υπηρεσίας αντιμετωπίζεται από τον ΦοΔΣΑ Ηπείρου ως ένα αρκετά σύνθετο έργο, που όχι μόνο ξεφεύγει από τα στενά όρια των υπηρεσιών μεταφοράς (απορριμμάτων) αλλά απαιτεί σημαντική τεχνική, λειτουργική και οικονομική επάρκεια, απαιτεί προμήθεια επιπλέον αναγκαίου κινητού εξοπλισμού και κυρίως απαιτεί συντονισμό ενεργειών και δράσεων σχεδόν σε όλη την έκταση της Ηπείρου. Τα ανωτέρω αποτελούν, κατά τη γνώμη μας, τα πλέον απαραίτητα στοιχεία ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί ορθολογικά και οικονομικά η συγκέντρωση, συμπίεση, φόρτωση και τελικά η μεταφορά των απορριμμάτων προς τη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) καθώς και του υπολείμματος από τη ΜΕΑ προς τους λειτουργούντες Χώρους Υγειονομικής Ταφής», τονίζεται συμπερασματικά στην απάντηση, η οποία κλείνει με ένα ερώτημα, με το οποίο ουσιαστικά υπονοείται ότι το Αστικό ΚΤΕΛ επιθυμεί έναν φωτογραφικό διαγωνισμό στα μέτρα του.
«Αν προσεγγίσουμε το σκεπτικό του υπομνήματος-διαμαρτυρίας σας από μια άλλη οπτική, τι θα πρέπει να απαντήσει το Δ.Σ. ενός δημόσιου φορέα, το οποίο εφάρμοσε όλες τις νόμιμες, δεοντολογικές και δημοκρατικές διαδικασίες, όταν εγκαλείται από έναν επιχειρηματικό όμιλο με το ερώτημα “γιατί δεν προσάρμοσες την προκήρυξη του έργου/υπηρεσίας στα μέτρα μου;”», είναι το ερώτημα που θέτει.
Επιστρέφει τις κατηγορίες περί «φωτογραφικών» όρων
Στο κενό πέφτει η έκκληση-διαμαρτυρία της Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. για ανάκληση του διαγωνισμού για τη λειτουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων και τη μεταφορά του υπολείμματος, με τη διοίκηση του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΔΣΑ) Ηπείρου να μην αφήνει κανένα περιθώριο υπαναχώρησης.
