Οι ελπίδες για την χρηματοδότηση της συνέχισης της Ιόνιας Οδού από το Ταμείο Ανάκαμψης αρχίζουν να στερεύουν, κάτι βέβαια που εξ αρχής ήταν εξαιρετικά αμφίβολο, δεδομένων των αξόνων του προγράμματος.
Ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά με προϋπολογισμό περί τα 350 εκ. ευρώ, δύσκολα θα βρει άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο, παρόλα αυτά η περιφέρεια Ηπείρου προχωρά την επικαιροποίηση της μελέτης και εφόσον επιβεβαιωθεί η άρνηση των Βρυξελλών, θα ξεκινήσει και πάλι τον αγώνα για την ανεύρεση τρόπου χρηματοδότησης, με πιθανότερο αυτόν της παραχώρησης, εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον. Μέσω του ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση του έργου είναι μάλλον ανέφικτη, καθώς θα απαιτούνταν το σύνολο των κονδυλίων που αναλογούν στην περιφέρεια.
Φαίνεται πάντως πως η άρνηση των Βρυξελλών να χρηματοδοτήσουν «παραδοσιακές» υποδομές, έχει οδηγήσει την κυβέρνηση στην αναπροσαρμογή του εθνικού σχεδίου των προτάσεων, ώστε να προωθηθούν ώριμα εναλλακτικά έργα για να μη χαθούν κονδύλια.
Πολύ πιθανό, η περιφέρεια Ηπείρου να έχει μια ακόμη «ευκαιρία» να αντλήσει κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης, αυτή τη φορά στον άξονα των νέων τεχνολογιών. Συγκεκριμένα, για την υλοποίηση ενός άλλου μεγάλου σχεδίου, αυτό του Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας, που προωθεί η περιφέρεια.
Μάλιστα, κατά την διάρκεια διαδικτυακής εκδήλωσης του ΣΕΒΕ, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης αναφέρθηκε σε επαφές που είχε για το θέμα αυτό τόσο με τον αν. υπουργό Οικονομικών Θεόδωρο Σκυλακάκη, όσο και με τον υφυπουργό Έρευνας και Τεχνολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρίστο Δήμα.
Έτσι δεν αποκλείεται, εφόσον υπάρξει μια ολοκληρωμένη μελέτη και πρόταση, να δούμε αντί για το τμήμα Ιωάννινα- Κακαβιά να υλοποιείται το Πάρκο Τεχνολογίας μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
