ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Στην αφετηρία για ένα νέο σχολικό συγκρότημα

Τη διαδικασία για ίδρυση 2ου Δημοτικού Σχολείου και ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος στην κοινότητα Κατσικά, στο οποίο θα μεταστεγαστεί και ένα από τα υφιστάμενα νηπιαγωγεία, αποφάσισε το δημοτικό συμβούλιο, με τον δρόμο να είναι μακρύς και δύσκολος, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε.

Ουσιαστικά μιλάμε για την επανεκκίνηση μιας διαδικασίας, καθώς το θέμα είχε τεθεί ξανά πριν από αρκετά χρόνια, όταν ακόμη υπήρχε ο δήμος Παμβώτιδας. Τότε είχε ληφθεί και πάλι απόφαση για ανέγερση νέου σχολείου, είχε επιλεγεί οικόπεδο που ήταν χαρακτηρισμένο για σχολική στέγη στην επέκταση Κατσικά, ενώ είχε επιλεγεί ως χρηματοδοτικό εργαλείο η Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα. Ωστόσο, οι διαδικασίες σταμάτησαν μετά τη συνένωση του δήμου Παμβώτιδας με τον δήμο Ιωαννιτών και το θέμα ανοίγει πάλι λόγω των πιεστικών αναγκών στην περιοχή του Κατσικά.
Μετά από εκτενή συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, εκφράστηκε η ομόφωνη βούληση για άμεση προώθηση των διαδικασιών, με δεδομένο ότι το υπάρχον κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Κατσικά θεωρείται ακατάλληλο να καλύψει τις υπάρχουσες ανάγκες. Το σημερινό σχολείο στεγάζεται σε τρία διακριτά κτήρια, τα οποία είναι ενωμένα μεταξύ τους και έχουν κατασκευαστεί σε διάφορες χρονικές περιόδους. Το παλαιότερο κτήριο δημιουργήθηκε τη δεκαετία του ΄50, η πρώτη προσθήκη σε αυτό τελέστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ΄70 και η τρίτη στις αρχές του ΄90. Σήμερα λειτουργεί με 14 τμήματα μαθητών γενικής παιδείας και ένα τμήμα ένταξης. Στο υπάρχον κτίριο δεν υπάρχουν αίθουσες για άλλη χρήση, όπως κλειστό γυμναστήριο, αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, γραφείο συλλόγου διδασκόντων κ.λπ., ενώ δεν υπάρχει και καμία προδιαγραφή για άτομα με αναπηρία, όπως ράμπες πρόσβασης και μετακίνησης ή ειδικά διαμορφωμένοι χώροι υγιεινής.
Το προαύλιο του σχολείου, παρά το γεγονός ότι είναι αρκετά μεγάλης έκτασης, έχει διαμορφωθεί σε διαφορετικά επίπεδα, με ιδιαιτέρως παλιά και προβληματική ασφαλτόστρωση, ενώ οι υποτιθέμενοι χώροι άθλησης, γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ, δε διαθέτουν ειδικό δάπεδο. Παράλληλα, δε διατίθεται εξωτερικός στεγασμένος χώρος και έτσι τα διαλείμματα, κατά τη φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο, γίνονται εντός του κτιρίου με αποτέλεσμα να υπάρχει συγχρωτισμός και ό,τι αυτό συνεπάγεται τη δεδομένη στιγμή της πανδημικής κρίσης.
Επιπλέον, το σύνολο του κτηρίου είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρο, με αποτέλεσμα κατά τους χειμερινούς μήνες να γίνεται εξαιρετικά μεγάλη κατανάλωση πετρελαίου που συνιστά χρηματική, αλλά και περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Με αυξητικές τάσεις

Ένας από τους λόγους που επιβάλλουν την ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος, είναι και το ότι το μαθητικό δυναμικό παρουσιάζει αυξητικές τάσεις στην περιοχή του Κατσικά, η οποία χαρακτηρίζεται αναπτυσσόμενη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας και τέθηκαν υπόψη του δημοτικού συμβουλίου, στο Δημοτικό Σχολείο Κατσικά φοιτά ένας σταθερός αριθμός
μαθητικού δυναμικού της τάξης των 260 μαθητών την τελευταία πενταετία.
Με αυτά τα δεδομένα, αποφασίστηκε η ανέγερση σχολικού συγκροτήματος για τη στέγαση 12/θεσιου Δημοτικού Σχολείου, δυναμικότητας 320 μαθητών, καθώς και Νηπιαγωγείου, δυναμικότητας 50 νηπίων, για να στεγάσει το 3ο Νηπιαγωγείο, που επίσης δε διαθέτει επαρκείς χώρους.
Το νέο σχολείο αποφασίστηκε να ανεγερθεί σε διαθέσιμο οικόπεδο, έκτασης 2.508 τ.μ. στο Ο.Τ. 115 Δ.Ε. Κατσικά, χαρακτηρισμένο για την ανέγερση σχολείου, ενώ, μετά από ερωτήσεις, ο αντιδήμαρχος Γιάννης Αϊβατίδης έκανε γνωστό ότι για τη χρηματοδότησή του θα κατατεθεί πρόταση στο πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης», ενώ θα αναζητηθούν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Σύμφωνα με τα όσα διευκρινιστικά είπε ο αντιδήμαρχος Έργων Γιώργος Αρλέτος, αν οι διαδικασίες τρέξουν γρήγορα, υπάρχει η δυνατότητα ακόμη και ένταξης στο ΕΣΠΑ.
Ένα άλλο θέμα που τέθηκε, ήταν αν μιλάμε για ένα κτίριο στο οποίο θα μεταστεγαστεί το υφιστάμενο Δημοτικό Σχολείο ή για την ίδρυση ενός νέου, με τους κ.κ. Αϊβατίδη και Αρλέτο να ξεκαθαρίζουν ότι το Δημοτικό Σχολείο θα διατηρηθεί και το νέο κτίριο θα καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.

Παρατηρήσεις και διαμαρτυρίες

Παρά το ότι το θέμα ερχόταν με ομόφωνη εισήγηση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, δεν έλειψαν οι παρατηρήσεις και κάποιες διαμαρτυρίες που δεν αφορούσαν αυτό καθ’ αυτό το θέμα της ανέγερσης σχολείου.
Την ανάγκη να υπάρχει ένας οδικός χάρτης τετραετίας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης του Νομού, επισήμανε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Ιωάννινα_2023» Φίλιππος Ευαγγέλου, με τον αντιδήμαρχο Γιάννη Αϊβατίδη να απαντά πως υπάρχει αυτός ο οδικός χάρτης και να παραπέμεο και στο Επιχειρησιακό Σχέδιο του δήμου. Επίσης, δεσμεύτηκε ότι στην επόμενη συνεδρίαση θα έρθει προς συζήτηση και η πρόταση για τη μεταστέγαση των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων στον χώρο της πανεπιστημιούπολης, σε χώρο που έχει παραχωρήσει το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Για μια μεγαλόπνοη διακήρυξη έκανε λόγο ο επικεφαλής της «Ενότητας Πολιτών Νέα Γιάννενα» Θωμάς Μπέγκας. «Έχετε υπόψη τις διαδικασίες που χρειάζονται. Είμαστε στο μηδέν. Ούτε την έγκριση από το υπουργείο δεν έχουμε στα χέρια μας», τόνισε χαρακτηριστικά, για να λάβει και αυτός την απάντηση από τον κ. Αϊβατίδη ότι υπάρχει ο φάκελος και παράλληλα τη μομφή ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή δεν έκανε κανένα βήμα για το συγκεκριμένο σχολείο, αλλά και για άλλα θέματα σχολικών υποδομών.
Μάλιστα, η συζήτηση έφτασε μέχρι το Δημοτικό Σχολείο Νεοχωρόπουλου, με τον πρώην δήμαρχο Θωμά Μπέγκα να χαρακτηρίζει τεχνικούς και όχι πολιτικούς τους λόγους που δεν προχώρησε το έργο, αποδίδοντας την αδυναμία εξασφάλισης κονδυλίων στο ότι ανέβηκε πολύ ο προϋπολογισμός λόγω των κοστοβόρων εργασιών διαμόρφωσης του οικοπέδου.

Σχετικά άρθρα

Σε μία πλατφόρμα «έξυπνες» εφαρμογές και υπηρεσίες

Βούληση για πιο στενή συνεργασία

Προσδοκίες για αύξηση επισκεπτών από την Κύπρο