ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Οι αναπληρωτές δεν κάλυψαν τα κενά

Την ύπαρξη σοβαρών ελλείψεων εκπαιδευτικών, ακόμα και στα μαθήματα Προσανατολισμού, επισημαίνει η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.

Έχοντας παρέλθει περισσότερο από ένας μήνας από την έναρξη των μαθημάτων, στον νομό Ιωαννίνων, σύμφωνα με τα στοιχεία των αιρετών στο ΠΥΣΔΕ, παρουσιάζονται ελλείψεις στους κλάδους Θεολόγων (3), Φιλολόγων (2), Μαθηματικών (2), Θετικών Επιστημών (4), Γερμανικών (1), Καλλιτεχνικών (4), Κοινωνικών Επιστημών (3), Οικονομίας (1), Ηλεκτρολόγων (1), Ηλεκτρονικών (1), Ιατρικής (3), Νοσηλευτικής (2), Αισθητικής (1), Βρεφονηπιοκόμων (2), Κομμωτικής (2) και Τεχνολογία (1).
«Παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα σχολεία παραμένουν με χιλιάδες κενά. Μαθήματα κατευθύνσεων δεν γίνονται λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, σχολεία σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές παραμένουν κλειστά, ενώ επιχειρείται μέχρι και η διδασκαλία μέσω Skype σε απομακρυσμένα σχολεία. Κι όμως! Από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας δεν υπάρχει καμιά δέσμευση για διορισμούς εκπαιδευτικών», τονίζει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, στηλιτεύοντας και το γεγονός ότι μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών βιώνουν απίστευτες εργασιακές και οικονομικές δυσκολίες, μακριά από τις οικογένειές τους, με μισθούς που εξαντλούνται στα νοίκια, διδάσκοντας σε τρία και τέσσερα σχολεία, ακόμα και απομακρυσμένα μεταξύ τους, μέσα στο άγχος της αδιοριστίας και της εργασιακής αβεβαιότητας για τους αναπληρωτές, και του αμετάθετου για τους μόνιμους.
Και συνεχίζει: «Οι καθυστερήσεις της στελέχωσης των ΖΕΠ και των ΔΥΕΠ, η υπολειτουργία των ΚΕΣΥ, που έχουν σοβαρές ελλείψεις ακόμα και σε υλικά (χαρτί κ.λπ.), δημιουργούν μια εικόνα υποβάθμισης αυτών των δομών από το υπουργείο Παιδείας, πράγμα που μπορεί να προοιωνίζεται σοβαρή συρρίκνωση της λειτουργίας τους από την επόμενη σχολική χρονιά. Πολλά σχολεία λειτουργούν χωρίς γραμματειακή υποστήριξη, ενώ όπου υπάρχει, γίνεται λάστιχο ο συνάδελφος, για να καλύψει τις ελλείψεις που το υπουργείο αδιαφορεί να καλύψει. Σε αρκετές περιπτώσεις τα μαθήματα ξεκίνησαν χωρίς παιδαγωγική καθοδήγηση και οδηγίες (όπως στην Ιστορία Γυμνασίου, αλλά και σε κατευθύνσεις) με τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες να χάνονται στο συνεχές ράβε-ξήλωνε από την μια κυβέρνηση στην άλλη».

«Υπαρκτά, πολλά και κρίσιμα»

Στο θέμα των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία αναφέρεται και αναπληρωτής τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη, με αφορμή την τοποθέτηση στη Βουλή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως.
«Παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης σχετικά με την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία της χώρας, τα προβλήματα είναι υπαρκτά, πολλά και κρίσιμα. Αυτό αποτυπώνεται τόσο στα διαρκή παράπονα των γονέων και των εκπαιδευτικών, όσο και στις δεκάδες σχετικών κοινοβουλευτικών ερωτήσεων που έχουν υποβληθεί στην υπουργό Παιδείας από όλα τα κόμματα», επισημαίνει η κ. Τζούφη, προσθέτοντας πως «η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αποφεύγει διαρκώς να αναφερθεί στις μόνιμες προσλήψεις, τόσο των 4.500 της ειδικής αγωγής που πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα, όσο και των 10.500 της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

Σχετικά άρθρα

Ο Ευ. Παπαϊωάννου νέος πρόεδρος στην ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Πρώτη και με διαφορά η ΔΑΚΕ στην ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Διαβεβαιώσεις για παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια