ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Διαμαρτυρίες για τη μη δυνατότητα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας

Την έγκριση όλων των τμημάτων δεύτερης ξένης γλώσσας σε όσα Γυμνάσια διαπιστώνουν ότι, λόγω της εφαρμογής της υπουργικής απόφασης, υπάρχουν μαθητές που θα υποχρεωθούν να αλλάξουν δεύτερη ξένη γλώσσα, ώστε να μην γίνει καμία συγχώνευση ή σύμπτυξη τμημάτων, ζητά η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.

Επίσης, ζητά την παράλληλη λειτουργία τμημάτων δεύτερης ξένης γλώσσας, στο πλαίσιο του κάθε τμήματος Γενικής Παιδείας, χωρίς πλαφόν στον αριθμό μαθητών σε κάθε τέτοιο τμήμα, καθώς και την έγκριση όλων των τμημάτων της Α’ τάξης στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑ.Λ.
Με την υπουργική απόφαση, προβλέπεται ότι στα Γυμνάσια, όπου λειτουργούν δύο ή περισσότερα τμήματα γενικής παιδείας, δημιουργούνται στην Α΄ τάξη παράλληλα τμήματα δεύτερης ξένης γλώσσας, ο αριθμός των οποίων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αντίστοιχο αριθμό των τμημάτων γενικής παιδείας της συγκεκριμένης τάξης. Όπως αναφέρει η ΕΛΜΕ Ιωαννίνων, δεν αναφέρεται ποιος θα είναι ο μικρότερος αριθμός και εξαναγκάζονται οι μαθητές να διδαχθούν άλλη ξένη γλώσσα από αυτή που επιθυμούν, με κριτήρια την αριθμητική και συχνά οριακή πλειοψηφία της εκάστοτε επιλεγόμενης γλώσσας.
«Η αγανάκτηση των γονέων και των μαθητών που σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορούν να επιλέξουν τα Γερμανικά ή τα Γαλλικά ή τα Ιταλικά σαν Β΄ ξένη γλώσσα, οι διαμαρτυρίες των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων ειδικοτήτων, καθώς και των διευθυντών των σχολικών μονάδων λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι απόλυτα δικαιολογημένες. Και όλα αυτά εν μέσω εγκυκλίων περί αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων για τη φετινή χρονιά, με σκοπό δήθεν “την αντιμετώπιση προβλημάτων και αδυναμιών αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου”. Την ίδια στιγμή καθημερινά, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε “μπαλαντέρ”, προκειμένου να καλύψουν τα κενά που διαμορφώνονται στα ωρολόγια προγράμματα των σχολικών μονάδων, εξαιτίας αυτής της δυσλειτουργίας και να εργάζονται πέραν του διδακτικού τους ωραρίου», αναφέρει η ΕΛΜΕ.
Λόγω της εφαρμογής της υπουργικής απόφασης, όπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων επιβάλλει τη σύμπτυξη– συγχώνευση των τμημάτων, δημιουργεί υπεράριθμα και ανομοιογενή τμήματα, αποκλείοντας το δικαίωμα επιλογής από τους μαθητές της δεύτερης ξένης γλώσσας, που επιθυμούν περιορίζοντας έτσι το μορφωτικό τους δικαίωμα. «Δε γνωρίζει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ιωαννίνων ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται αποκλειστικά γαλλόφωνα ή γερμανόφωνα τμήματα αλλά και σχολεία, που είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό και που ο κλάδος έχει κάνει γνωστές τις θέσεις του, δε γνωρίζει ότι έτσι συρρικνώνεται το εργασιακό ωράριο των συναδέλφων εκπαιδευτικών ΠΕ05 και ΠΕ07», διερωτάται η ΕΛΜΕ, δηλώνοντας την αντίθεσή της.

Ζητά παρέμβαση ο Γ. Αμυράς

Την παρέμβαση της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως ζητά ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αμυράς, ώστε οι μαθητές των δημοτικών σχολείων της χώρας να διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα τη γλώσσα της επιλογής τους και όχι αυτή που τους επιβάλλει η εγκύκλιος Γαβρόγλου βάσει αριθμητικών κριτηρίων.
Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο Γιώργος Αμυράς επισημαίνει ότι οι μαθητές βρέθηκαν να διδάσκονται μία γλώσσα διαφορετική από αυτή που είχαν επιλέξει και που οι περισσότεροι είχαν ήδη ξεκινήσει εξωσχολικά, λόγω της εγκυκλίου Γαβρόγλου, που δεν επιτρέπει τη δυνατότητα λειτουργίας επιπλέον τμήματος ξένης γλώσσας επιλογής των μαθητών από τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας. Αποτέλεσμα, η 2η ξένη γλώσσα να διδάσκεται σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών σε επίπεδο τμήματος, καταστρατηγώντας έτσι το όποιο δικαίωμα επιλογής των υπολοίπων.
«Οι μικροί πρωταγωνιστές των σχολείων πρέπει να διδάσκονται τη γλώσσα που επιθυμούν κι όλοι εμείς οφείλουμε να στηρίξουμε την επιλογή τους», τονίζει ο Γιώργος Αμυράς αναμένοντας τις κινήσεις του υπουργείου Παιδείας.

Σχετικά άρθρα

Ο Ευ. Παπαϊωάννου νέος πρόεδρος στην ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Πρώτη και με διαφορά η ΔΑΚΕ στην ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Διαβεβαιώσεις για παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια