Πρόκειται για ένα μέτρο, που ήδη εφαρμόζεται πιλοτικά του τελευταίους 2,5 περίπου μήνες, με αρκετά ωστόσο προβλήματα, και πρόκειται να καταστεί υποχρεωτικό για όλα τα συνεργεία από την 1η Ιουλίου.
Η νέα ρύθμιση απαιτεί την καταγραφή σε ψηφιακή μορφή κάθε επίσκεψης οχήματος και κάθε τεχνικής παρέμβασης, ακόμη και των σύντομων ή έκτακτων, μέσω ειδικής πλατφόρμας. Πέρα από νομικά ζητήματα προσωπικών δεδομένων, οι επαγγελματίες τονίζουν ότι μεγάλο μέρος των μικρών και οικογενειακών επιχειρήσεων δε διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό ή το απαραίτητο προσωπικό για την υλοποίηση αυτής της ψηφιακής διαδικασίας, ενώ το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα είναι ο χρόνος που απαιτείται. Ορισμένοι μάλιστα θα κληθούν ακόμη και να προσλάβουν έναν υπάλληλο, μόνο και μόνο για την καταγραφή και διαβίβαση των στοιχείων.
«Εκεί που θέλουμε μισή ώρα για να ελέγξουμε και να βγάλουμε ένα συμπέρασμα για ένα αυτοκίνητο, τώρα προστίθεται από ένα τέταρτο με μισή ώρα επιπλέον», σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Φανοποιών Βαγγέλης Βλάχος, επισημαίνοντας πως θα πρέπει να καταχωρηθούν οι πινακίδες, ο λόγος της επίσκεψης, ο χρόνος που θα απαιτηθεί, το ποσό της αμοιβής κ.ά. «Το άσχημο είναι ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στο σύστημα στο δικό μας αλλά και μετά, ώστε να τα επεξεργαστεί η ΑΑΔΕ. Εκεί υπάρχει μια μεγάλη καθυστέρηση απ’ ό,τι έχουμε δει αυτόν τον πρώτο μήνα που είναι δοκιμαστικά», σημείωσε, προσθέτοντας πως δεν έχουν επιλυθεί και τα προβλήματα του λογισμικού, που απαιτείται από τους παρόχους.
Τα Γιάννενα αριθμούν περί τις 300 επιχειρήσεις στον κλάδο, που περιλαμβάνει μηχανικούς, ηλεκτρολόγους, βαφείς, επιχειρήσεις με ελαστικά, στην πλειονότητά τους οικογενειακές. Συνολικά ο κλάδος ουκ ολίγες φορές έχει κατηγορηθεί για φοροδιαφυγή και το μέτρο έχει ως στόχο την πάταξη αυτής, σύμφωνα με την κυβέρνηση.
Ωστόσο, από την πλευρά του, ο κ. Βλάχος σημείωσε πως η εφαρμογή των τεκμηρίων, αλλά και όλοι οι ψηφιακοί τρόποι ελέγχου των εισοδημάτων, καθιστούν το επιχείρημα έωλο. «Είναι πολύ εύκολο, πιστεύω, με δύο-τρεις διασταυρώσεις να δουν τι έχουμε. Πιστεύω προσπαθούν ουσιαστικά να εφαρμόσουν την έκθεση Πισσαρίδη για μείωση του αριθμού των αυτοαπασχολούμενων. Πιστεύω ότι θέλουν να μας κλείσουν, δε θέλουν να αντιμετωπίσουν την φοροδιαφυγή», σημειώνει.
Εξάλλου, όπως επισημαίνει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας (ΒΕΑ), «το μέτρο ευνοεί τις επιχειρήσεις, που διαθέτουν ήδη οργανωμένα λογιστήρια και ψηφιακές υποδομές, οδηγώντας σε αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των μικρότερων συνεργείων, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του κλάδου».
Το Σωματείο πραγματοποιεί το βράδυ τη δεύτερη έκτακτη γενική συνέλευση, με τη συμμετοχή και άλλων συναφών επαγγελματιών, όχι μόνο από τα Γιάννενα, αλλά και άλλες πόλεις της Ηπείρου, όπου δεν υπάρχουν οργανωμένα σωματεία.
Την Παρασκευή έχει προγραμματιστεί πανελλαδική πορεία διαμαρτυρίας στο κέντρο της Αθήνας αλλά και της Θεσσαλονίκης, στις οποίες αναμένεται να βρεθούν και επαγγελματίες των Ιωαννίνων.
Εφόσον το αίτημα του κλάδου για άμεση αναστολή της εφαρμογής του μέτρου για τις μικρές επιχειρήσεις και τη συγκρότηση νέου, λειτουργικού πλαισίου, με ουσιαστική συμμετοχή των εμπλεκόμενων επαγγελματιών, δεν εισακουστεί, έχει προγραμματιστεί απεργία την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, χωρίς να αποκλείονται και κινητοποιήσεις διαρκείας.
Απαντούν με απεργία στο ψηφιακό πελατολόγιο
Την πρώτη απεργία μετά από 37 χρόνια προγραμματίζουν για τις αρχές Ιουλίου οι φανοποιοί και επαγγελματίες του κλάδου της επισκευής οχημάτων στα Γιάννενα, αντιδρώντας στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.
									
																	