Οι Γιώργος Πρέντζας, Κώστας Κωτσαντής, Γιώργος Αλιφτήρας και Τίνα Ζέκα θέτουν το θέμα στην ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της περιφερειακής αρχής την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, επισημαίνοντας ενδεικτικά κάποια από τα επικίνδυνα σημεία για τους διερχόμενους και τους εργαζόμενους, καθώς, όπως υποστηρίζουν, δεν τηρείται καμία από τις υποχρεώσεις του αναδόχου για την εργοταξιακή σήμανση – σηματοδότηση, για τα συστήματα ασφάλειας, την φόρτωση-εκφόρτωση και εναπόθεση υλικών, τον θόρυβο κ.λπ., όπως επίσης δεν τηρείται και καμία από τις υποχρεώσεις του εργολάβου για την προσβασιμότητα των οδών προσπέλασης και την εξασφάλιση της κυκλοφορίας κατά την κατασκευή, όπως προβλέπονται στο τεύχος ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων του έργου.
«Η κατασκευή του έργου των 7 εκατομμυρίων γίνεται με τρόπο επικίνδυνο για τους διερχόμενους, αλλά και για τους εργαζόμενους, στη γνωστή κατασκευαστική, που πριν λίγους μήνες κατέγραψε ένα θανατηφόρο εργατικό ατύχημα σε άλλο έργο στην Αρίστη. Οι οδηγοί περνούν μέσα από χωματόδρομους με λακκούβες, από μισογκρεμισμένους παράδρομους, σε απόσταση αναπνοής από εργαζόμενους, που εργάζονται έχοντας στραμμένη την προσοχή τους στο έργο, δίπλα από ανεπιτήρητα υλικά κ.ο.κ. Κανενός είδους σήμανση δεν προετοιμάζει τους οδηγούς για το έργο, δεν υπάρχει ζώνη προειδοποίησης (όπως ορίζει ο νόμος). Για το έργο δεν υπάρχει ασφαλής ζώνη συναρμογής (τα αυτοκίνητα περνούν δίπλα από σωρούς χωμάτων). Για το έργο δεν υπάρχει εργοταξιακή ζώνη, επαρκής δηλαδή χώρος, στον οποίο να γίνονται οι εργασίες με ασφάλεια και παραπλεύρως να τοποθετούνται συστήματα ελέγχου (διαγραμμίσεις προστατευτικά στηθαία κ.λπ.). Ομοίως δεν υπάρχουν φορητά στηθαία ασφαλείας για να προστατεύσουν τα οχήματα, που εκτρέπονται να εισχωρήσουν σε επικίνδυνες περιοχές. Μηχανήματα έργου, εργάτες και οχήματα όλοι μαζί και όποιος προλάβει. Προφανώς δεν υπάρχει πρόβλεψη ταχείας και ασφαλούς διέλευσης οχημάτων έκτακτης ανάγκης όπως ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κ.λπ. Φυσικά, παρά το γεγονός ότι το έργο κόβει στη μέση ένα χωριό, δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για διάδρομο κίνησης πεζών», αναφέρουν οι περιφερειακοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» και καλούν τον περιφερειάρχη να απαντήσει γιατί δεν τηρείται καμία από τις υποχρεώσεις του αναδόχου, όπως προβλέπονται στο τεύχος ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων του έργου, και τι μέτρα προτίθεται να πάρει η Τεχνική Υπηρεσία για να μην κινδυνεύουν ζωές στο συγκεκριμένο έργο.
Για τους Ρομά στη ΒΙ.ΠΕ Πρέβεζας
Το δεύτερο θέμα, για το οποίο η «Λαϊκή Συσπείρωση» ζητά από την Περιφέρεια Ηπείρου να λογοδοτήσει, αφορά τις συνθήκες διαβίωσης των Ρομά στη ΒΙ.ΠΕ. Πρέβεζας.
Πρόκειται για δώδεκα οικογένειες Ρομά, με πάνω από 50 παιδιά, που είναι εγκαταστημένες στην περιοχή για πάνω από 20 χρόνια και ζουν σε πρόχειρες κατασκευές, χωρίς ρεύμα, νερό και αποχέτευση. Δίπλα στον οικισμό υπάρχει ρέμα, που μαζεύονται στάσιμα νερά και μαζί με φερτά υλικά δημιουργούν υγειονομική βόμβα.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» στέκεται στο γεγονός ότι δεν υπήρξαν πρωτοβουλίες για τη μετεγκατάσταση τους σε σύγχρονο οικισμό, θέμα που πλέον θέτουν και οι μικρές επιχειρήσεις της ΒΙΠΕ και οι κάτοικοι, που συνορεύουν με τη ΒΙΠΕ, κυρίως αγρότες, που πλήττονται από την άσχημη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Επίσης, αναφέρεται ότι τελεσιδίκως έληξε η αγωγή της ΕΤΒΑ Α.Ε., που υποχρεώνει στη μετεγκατάσταση των Ρομά σε άλλη περιοχή.
Η περιφερειακή αρχή ερωτάται πως αξιοποιήθηκαν οι πόροι από το προηγούμενο ΕΣΠΑ, που διαχειριζόταν η Περιφέρεια και αφορούσαν στις συνθήκες διαβίωσης των Ρομά, γιατί μέχρι σήμερα ανέχεται να υπάρχει αυτή η άσχημη κατάσταση και τι μετρά θα λάβει, σε συνεργασία με τον Δήμο Πρέβεζας, τώρα που υπάρχει η υποχρέωση για τη μετεγκατάσταση των Ρομά.
