Dimotiko Simvoulio 15012025a
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Ούτε επί χάρτου τα σχέδια για νέες θέσεις στάθμευσης

Σκέψεις ατάκτως ερριμμένες για χώρους, που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης, ήταν η απάντηση που πήρε η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα 2023» Τατιάνα Καλογιάννη επί των συγκεκριμένων ερωτημάτων, που έθεσε σχετικά με την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη, με τη δημοτική αρχή να δείχνει ότι δεν υπάρχει ένα σαφώς επεξεργασμένο σχέδιο.

Κάτι, βέβαια, που μπορεί να οφείλεται και στο γεγονός ότι το κυκλοφοριακό ζήτημα δε φαίνεται να απασχολεί και ιδιαίτερα, με δεδομένο –όπως υποστήριξε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κώστας Γκόγκος- ότι δεν είναι τόσο έντονο όσο σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, «Είναι υπαρκτό το πρόβλημα στην πόλη μας, όπως και σε άλλες πόλεις της χώρας. Ειδικά στην πρωτεύουσα και τη συμπρωτεύουσα, ο πολίτης, για να πάει στη δουλειά του ή για να διασκεδάσει, αγανακτεί. Δεν είναι τόσο μεγάλα τα προβλήματα στα Γιάννινα. Εγώ σε μία απόσταση πέντε χιλιομέτρων έρχομαι το πολύ σε δέκα λεπτά, ενώ στην Αθήνα θα χρειαζόμουν μισή, ακόμη και μία ώρα», ανέφερε ο κ. Γκόγκος.
Η κα Καλογιάννη ήταν σαφής επί των ερωτημάτων της, ζητώντας να πληροφορηθεί αν η δημοτική αρχή θα προχωρήσει στη μίσθωση οικοπέδου Κληροδοτήματος «Φιλίππου» και τη μετατροπή του σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης, εάν παραδόθηκε στη ΔΗΑΝΕΤΑΙ η μελέτη για τα περιφερειακά πάρκινγκ, γιατί δεν εφαρμόζεται ακόμη η μελέτη της ελεγχόμενης στάθμευσης, με ποιον τρόπο θα εξευρεθούν οι θέσεις στάθμευσης για το παλαιό Πανεπιστήμιο και σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προχωρήσει κατά προτεραιότητα η δημοτική αρχή, ώστε να καταγραφεί ένα ορατό και απτό αποτέλεσμα.
Ως άμεσο πρακτικό μέτρο παρουσιάστηκε από τον κ. Γκόγκο η σωστή διαγράμμιση, ο χρωματισμός και η σήμανση για θέσεις κατοίκων, ΑμεΑ, φορτοεκφόρτωσης κ.λπ. ενόψει ελεγχόμενης στάθμευσης και ζωνοποίησης της πόλης. Απάντηση ως προς τον χρόνο εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης, η μελέτη της οποίας έχει παραληφθεί, δεν υπήρξε πάντως. Όπως απάντηση δεν υπήρξε για την προοπτική μίσθωσης του οικοπέδου Κληροδοτήματος «Φιλίππου», ενώ για τη μελέτη της ΔΗΑΝΕΤΑΙ απάντησε η πρόεδρός της Αλέκα Βακαλοπούλου, κάνοντας γνωστό πως υπήρχε μια διερεύνηση από την προηγούμενη δημοτική αρχή, αλλά δεν έγινε ουδεμία ανάθεση και δεν προχώρησε το ζήτημα.
Ακολούθησε μια παράθεση χώρων, που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε πάρκινγκ, με μοναδικά νέα στοιχεία την πρόθεση διερεύνησης της δυνατότητας υπόγειου χώρου στάθμευσης στο πλαίσιο της ανάπλασης της δημοτικής λαϊκής αγοράς της Αγίας Μαρίνας, καθώς και την πρόθεση αγοράς ή μίσθωσης εκτάσεων, προκειμένου να μετατραπούν σε πάρκινγκ.
Ειδικά για την περιοχή της Δομπόλης, ο κ. Γκόγκος ανέφερε πως με το πολεοδομικό σχέδιο Δροσιάς-Πεντέλης-Τσιφλικόπουλου εξασφαλίζεται μια έκταση 5 στρεμμάτων, που μαζί με ιδιοκτήτες εκτάσεις μπορεί να προσθέσει αρκετές θέσεις πάρκινγκ.
Από εκεί και πέρα μίλησε για την αναβάθμιση των πάρκινγκ σε Λιθαρίτσια και Παλιά Σφαγεία, την πρόθεση δημιουργίας χώρου στάθμευσης στην έκταση των παλιών στρατιωτικών φυλακών, την ανάγκη διεκδίκησης χώρων από το ΤΑΙΠΕΔ για να γίνουν χώροι στάθμευσης σε Αμπελόκηπους και στη λεωφόρο Κάρολου Παπούλια, καθώς και στην ύπαρξη δημοτικών εκτάσεων περιφερειακά (Σεισμόπληκτα, Νέα Ζωή και Μέλανδρα), που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε χώρους στάθμευσης.
Σε διαφορετική κατεύθυνση κινήθηκε, εν μέρει, στην παρέμβασή του ο αντιδήμαρχος Προγραμματισμού Θωμάς Γιωτίτσας, λέγοντας πως δεν πρέπει η συζήτηση να εξαντλείται μόνο στη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, αλλά να εστιαστεί και στην αποθάρρυνση της χρήσης αυτοκινήτου. «Αν θέλουμε να γίνουμε ευρωπαϊκή πόλη, θα πρέπει να σκεφτόμαστε και να σχεδιάζουμε ως μια ευρωπαϊκή πόλη», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ δεν έχασε την ευκαιρία να ασκήσει κριτική στην προηγούμενη δημοτική αρχή, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Στην Αγία Μαρίνα, σε μία νέα δημοτική αγορά που σχεδιάζεται σήμερα, δεν μπορεί να χαθεί η ευκαιρία να δημιουργηθεί ένα υπόγειο πάρκινγκ, σε αντίθεση με ό,τι έγινε με τη Δομπόλη, όπου η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου δεν έκανε την παραμικρή μελέτη για χώρους στάθμευσης. Και επίσης δεν μπορεί να παραλαμβάνουμε μελέτες ελεγχόμενης στάθμευσης, που προβλέπουν θέσεις σε δρόμους που δεν υπάρχουν θέσεις. Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά».
Η μη ύπαρξη συγκεκριμένων απαντήσεων σχολιάστηκε από την κα Καλογιάννη, χωρίς, ωστόσο, να δοθεί η δυνατότητα δεύτερου γύρου απαντήσεων «Απαντήσεις δεν πήρα. Έναν χρόνο διοίκησης από τη δική σας δημοτική αρχή, παραμένουμε ακριβώς στα ίδια. Το μόνο που πρόκειται να γίνει, είναι να χρωματιστούν οι θέσεις στάθμευσης. Ένας χρόνος πέρασε. Τι πρόκειται να κάνετε;», σημείωσε η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα_2023».

«Δεν είναι εισπρακτικό το μέτρο»

Μια πτυχή των κυκλοφοριακών ζητημάτων, αυτή της ελεγχόμενης στάθμευσης, αναδείχθηκε και στο τέλος της συζήτησης λογοδοσίας, επ’ αφορμή της ερώτησης της επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Όλυ Τσουμάνη, που εστίασε κυρίως στο κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες και αν θα υπάρχει φτηνή δημοτική συγκοινωνία.
Ο Θωμάς Γιωτίτσας τόνισε πως η μελέτη ελεγχόμενης στάθμευσης δε θα εκτελεστεί ως έχει, η απόφαση εφαρμογής του μέτρου ωστόσο είναι ειλημμένη, καθώς εφαρμόζεται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ξεκαθάρισε, πάντως, πως δεν είναι εισπρακτική η λογική της δημοτικής αρχής.

Σχετικά άρθρα

Νέοι* πολιτικοί του «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ;»

Σπύρος Ζαφείρης

Η πλατεία που… δεν τελειώνει

Ως έχει η μελέτη για την ανάπλαση των πρώην στρατιωτικών φυλακών