podilatodromosparalimnio
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Εύσχημες δικαιολογίες για τη ματαίωση του δικτύου ποδηλατοδρόμων

Μια εύσχημη δικαιολογία για να ματαιώσει το έργο «Ολοκληρωμένη αξιοποίηση του οδικού δικτύου - Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων» αποδεικνύεται ότι έψαχνε τόσο καιρό η δημοτική αρχή, που δεν προχωρούσε στην πρόκληση του αναδόχου για την υπογραφή της σύμβασης υλοποίησης του έργου.

Τελικά, όπως εκ των πραγμάτων αποδεικνύεται, η σύμβαση του έργου δεν καθυστερούσε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως είχε απαντήσει ο αντιδήμαρχος Έργων Κώστας Γκόγκος στα τέλη Αυγούστου, υποσχόμενος ότι θα συντομεύσουν οι διαδικασίες, αλλά η δημοτική αρχή είχε άλλα σχέδια και απλώς αναζητούσε την κατάλληλη χρονική στιγμή και τη δικαιολογία για να τα εφαρμόσει.
Η εύσχημη δικαιολογία, λοιπόν, που οδηγεί στο να έρχεται σήμερα ως θέμα στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής η ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, έχει να κάνει με ζητήματα, που έχουν εμφιλοχωρήσει, σχετικά με την τεχνική αρτιότητα και την οικονομική διαχείριση του έργου, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά. Ποια είναι αυτά; Το εξής ένα: τα γεωτεχνικά ζητήματα στα τείχη του Κάστρου, με συνέπεια τον περιορισμό του διαθέσιμου πλάτους της οδού Διονυσίου Φιλοσόφου και την αδυναμία χωροθέτησης της ποδήλατης διαδρομής, που προβλέπεται να κατασκευαστεί στο πλαίσιο του έργου.
Ως λόγος ματαίωσης παρουσιάζεται και ένα έγγραφο του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), που επισημαίνει ότι η περιοχή που χωροθετείται το ένα από τα τρία τμήματα του έργου, στην περιοχή των ιχθυολεκανών, βρίσκεται σε κοντινή απόσταση με ενδιαιτήματα φωλεοποίησης, διατροφής και κουρνιάσματος για πολλά είδη της Οδηγίας 2009/147/EK και του Κόκκινου Βιβλίου των Απειλούμενων Ζώων της Ελλάδας. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση ο ΟΦΥΠΕΚΑ δεν εκτιμά ότι αυτό καθιστά απαγορευτική τη δημιουργία ποδηλατόδρομου –και πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού στο ίδιο σημείο κινούνται σήμερα αυτοκίνητα, παρά μόνο ζητάει να του αποσταλούν συμπληρωματικά στοιχεία σχετικά με τα βασικά στοιχεία της
κατασκευής, τα στοιχεία χωροθέτησης, το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, τις απαιτούμενες υποστηρικτικές και συνοδές εγκαταστάσεις κ.λπ.
Στην εισήγηση του αντιδημάρχου, όπως αυτή κοινοποιήθηκε χθες στα μέλη της Επιτροπής, γίνεται επίκληση στις ιδιαίτερα περιορισμένες για τα έτη 2024 και 2025 πιστώσεις ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών Δήμου Ιωαννιτών, οι οποίες δεν επιτρέπουν τυχόν υπερβάσεις του οικονομικού αντικειμένου του έργου, το οποίο μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς ικανοποιεί τις απαιτήσεις της Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης του Δήμου Ιωαννιτών, με δεδομένο ότι συνεισφέρει εξ ολοκλήρου στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει μια μακρά περίοδο για τροποποίηση της μελέτης, ένταξή του, διαγωνιστική διαδικασία κ.λπ.
Η ένωση, λοιπόν, τριών αποκομμένων ποδηλατόδρομων, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια ενιαία ποδηλατική διαδρομή επτά χιλιομέτρων, και η οποία θα μπορούσε να γίνει μέσα σε ένα – ενάμιση χρόνο, παραπέμπεται στις καλένδες.

Σχετικά άρθρα

Στο περίμενε για το δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Αποστόλης Τζελέτας

Με ανάδοχο η δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων